عایدی بر مسکن در شرایط کنونی قابل اجرا نبود

پنجره ایرانیان:ایرج ندیمی گفت: به نظر من مجلس به خاطر گران شدن مسکن به لایحه عایدی بر مسکن رای نداد زیرا این طرح عملا در بازار مسکن اثرگذار بود.
  • یکشنبه 20 مهر 1393 ساعت 10:5

ایرج ندیمی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، اظهارداشت: لایحه عایدی بر مسکن یک طرح مستقل نبود و یک پیشنهادی از طرف دولت بود که مطرح شد و کمیسیون اقتصادی به آن رای نداد. وی در رابطه با دلیل عدم تصویب عایدی بر مسکن گفت: به نظر من مجلس به خاطر گران شدن مسکن به این لایحه رای نداد زیرا این طرح عملا در بازار مسکن اثرگذار بود.

ندیمی تصریح کرد: در طرح پیشنهادی نمایندگان عددی برای افزایش قیمت مسکن نبود، ولی در بازار مسکن اثرگذار بود.نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: افراد فروشنده با قیمت گذاری در مسکن برای مشتری هزینه تحمیلی به وجود می‌آوردند. وی افزود: در واقع این طرح در شرایط کنونی از بعد زمان قابل اجرا نبود و با اجرا شدن این طرح پالس افزایش قیمت مسکن در جامعه به وجود می آمد البته این قانون در یک زمان دیگر قابلیت تصویب و اجرا دارد.

ندیمی گفت: در ایران قیمت مسکن در دست دولت نیست و قیمت گذاری از طرف شخص خاص تعیین نمی شود و اعدادی که به قیمت‌ها اضافه می شود، به خریداران تحمیل می شود، همچنین ما ابزاری برای محاسبه نداشتیم که به فروشنده ابلاغ کنیم و به همین دلیل نگران افزایش قیمت مسکن بودیم. 


ثبت نظر

ارسال