اقشار کم‌درآمد برای مسکن نیاز به طرح جامع‌تری دارند

پنجره ایرانیان:فلاحی باباجان گفت: طرح جامع مسکن به بازار مسکن کمک وافری کند اما همه اقشار نمی‌توانند وارد این صندوق شوند نیاز به طرح جامع‌تری برای تامین مسکن آنهاست.
  • شنبه 29 شهریور 1393 ساعت 8:58

عباس فلاحی باباجان عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ درباره مزایای طرح جامع مسکن و اهداف آن گفت: طرح جامع مسکن از دیگر برنامه‌هایی است که برای بهبود وضعیت مسکن طرح شده و اعضای کمیسیون عمران هم اعتقاد دارند که این طرح می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما موضوع مهم در این بحث جامعیت آن است. این نماینده مجلس در ادامه افزود: این صندوق به خاطر هزینه‌ای که دارد عده‌ای اصلا توانایی ورود به آن را ندارند عده‌ای که قشر آسیب‌پذیر هستند و قانون اساسی روی آنها تاکید دارد.

 این نماینده مجلس درباره مزایای این طرح گفت: حسنی که این طرح دارد شروع خوبی برای مسکن است که با توجه به وضعیت مالی کشور نگرش جدیدی به بخش مسکن شده و قشر متوسط در این طرح دیده شدند که حدود 50 درصد از مبلغ را می‌توانند تامین کنند. فلاحی باباجان افزود: طبق رشد جمعیتی کشور ما طی 10 سال آینده نزدیک به 40 میلیون مسکن نیاز داریم ولی بر اساس وضعیت مالی کشور کافی نیست و نیاز به طرح‌های جامع‌تری برای بهبود وضعیت مسکن افراد کم درآمد داریم.

 این نماینده مجلس در ادامه درباره شرایط اجرای این طرح گفت: این طرح باید بیشتر بررسی کارشناسی شود چرا که وضعیت فعلی کشور در این شرایط به گونه‌ای است کوچکترین اشتباه به ضرر مردم به قشار کم‌درامد خواهد بود و ما بخش مسکن را در قانون اساسی با نگرش حمایتی دیدیم که اگر حمایتی صورت نگیرد این طرح‌ها نیز برای بهبود وضعیت مسکن کارساز نخواهد بود.


ثبت نظر

ارسال