گفتگو با نماینده شرکت وین‌تک

ایده بهینه ساز همیشه همراه مشتریان

  • یکشنبه 12 آبان 1392 ساعت 17:18

برای مشاهده فایل پی دی اف اینجا کلیک کنید:

 شما به عنوان مدیرعامل شرکت ایده بهینه ساز، یکی از تولیدکنندگان سیستمهای درب و پنجره یوپی‌وی‌سی در ایران از چه سالی فعالیت خود را آغاز کردید ؟

شرکت ایده بهینه‌ساز با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی و مدرن‌ترین ماشین‌آلات تمام اتوماتیک ساخت اروپا بیش از 15 سال است که راه‌اندازی شد و در حال حاضر نماینده شرکت صنایع پلاستیک ADOPEN تولید کننده پروفیلهای WINTECH آماده ارائه خدمات است و تمامی محصولات تولید شده در مقابل هرگونه تغییرات فیزیکی و رنگی دارای 15 سال ضمانت است.

 از حیث استانداردها و رعایت معیارهای فنی، ارزیابی شما از کیفیت پروفیل‌های وین‌تک چیست؟

شرکت وی‌تک با تولید پروفیل در کشورهای آلمان ، ترکیه ، تونس ، روسیه ، مکزیک و ایران تا کنون به دریافت 12 استاندارد معتبر بین المللی شده که تعدادی از آن عبارتند از استانداردهای RAL آلمان، نشان PUKAD به عنوان استاندارد اتحادیه کیفیت صنایع پلاستیک اروپا، استاندارد ملی کشورهای ترکیه، روسیه، استاندارد رومانی، اوکراین، ایران و دارای استاندارد محیط زیست و مدیریت ISO 14001 ، ISO 9001 و2000 ISO در زمینه کیفیت نظام مدیریتی، استاندارد آسیای میانه، استاندارد کیفیت محصول در بخش خدمات. از مهمترین بخش‌های این شرکت می‌توان به بخش کنترل کیفی وین‌تک اشاره کرد چرا که تمامی پروفیل‌های تولیدی قبل از مراحل بسته‌بندی و ارسال به بازار مصرف مورد کنترل و تست‌های لازم قرار می‌گیرند.

 چگونه از بین پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی تولید داخل ایران و وارداتی از دیگر کشورها، پروفیل وین‌تک را انتخاب کردید؟

وقتی در سال 83 کار خود را شروع کردیم، اولا برند ایرانی شناخته شده در زمینه تولید پروفیل یوپی‌وی‌سی با کیفیت خیلی کم‌بودند و پس از مطالعات دقیق و مشورت گرفتن از برخی دوستان و بازدید از کشور آلمان و ترکیه به این نتیجه رسیدیم که هم از حیث کیفیت و هم از حیث قیمت و خدمات پشتیبانی شرکت وین‌تک بهتر از دیگران است. پس از آن بود که با رصد سایت وین‌تک و کاتالوگ‌های فنی وین‌تک نسبت به تنوع محصولات و مقاطع مورد نیاز اطمینان حاصل کردیم. از سوی دیگر تجربه حضور موفق پروفیل‌های وین‌تک در کشورهای مختلف جهان هم در اختیار داشتیم و مذاکرات برای همکاری با وین‌تک جدی‌تر شد و انتخاب وین‌تک در نهایت باعث شد تا در عرصه رقابت به راحتی به موفقیت برسیم.

شما اشاره داشتید به انجام مطالعات و حتی بازدید از مجموعه وین‌تک؛ حالا می‌خواهم بدانم در نتیجه همکاری چند ساله با وین‌تک چه خدمات متایزی ارائه می‌شود؟

 پس از بازدید از مجموعه وین‌تک در ترکیه قبل از راه‌اندازی کارخانه در ایران، خدمات ویژه‌ای در زمینه آموزش با ماشین‌آلات ساخت در و پنجره و نحوه کار با پروفیل و یراق‌آلات ارائه شد و بعد از آن مجموعه‌ای دوستان همکار و کارشناسان بخش تولید و ساخت در و پنجره یوپی‌وی‌سی با حمایت و هدایت مدیریت وین‌تک در ایران در ترکیه آموزش‌های فنی دیدند و این فرایند هم‌اکنون هم ادامه دارد. افزون بر این‌ها با مشورت کارشناسان و مهندسان وین‌تک دستگاه‌ها و ماشین‌آلات و روش‌های ساخت خود را به روز نگه‌داشته‌ایم و هم‌اینک هم با حمایت‌های آقای خداپرست در مقام مدیرعامل شرکت آدوین پلاستیک پرشین این امکان فراهم شده تا در نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان ایران حضور داشته و اقدام به عرضه محصولات و خدمات خویش کنیم. اجازه می‌خواهم در همین جا از آقای مهندس خداپرست و تیم بازرگانی این گروه صنعتی به ویژه آقای مهندس برزگر که حمایت‌های ویژه‌ای از نمایندگان دارند، قدردانی کنم و به آنها به خاطر تلاش‌شان خسته نباشید بگویم.

انگیزه شما به صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی چه بود؟

من و همکارانم از سال 83 مصمم به ورود به صنعتی بودیم که برخوردار از یک فناوری جدیدی باشد و از طریق دوستان با صنعت پروفیل یوپی‌وی‌سی آشنا شدیم و پس از انجام سفر به کشورهای آلمان و ترکیه و تحقیقات مقدماتی به این نتیجه رسیدیم که در صنعت ساخت در و پنجره یوپی‌وی‌سی سرمایه‌گذاری صنعتی داشته باشیم .از همان ابتدا تعدادی نیروی انسانی را جذب کردیم و آنها را آموزش‌های تخصصی دادیم. البته در ابتدا به دلیل عدم شناخت کافی در جامعه نسبت به مزایای در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی دشواری‌های زیادی را برای فرهنگ‌سازی و آگاه کردن مردم با نسل چهارم در و پنجره در صنعت ساختمان متحمل شدیم. البته برای عبور از مرحله وابستگی در زمینه شیشه‌های دوجداره و اطمینان دادن به مشتریان در خصوص کیفیت شیشه‌های دوجداره و رعایت الزامات و استانداردهای فنی در سال 87 خط تولید شیشه را راه‌اندازی کردیم.

با این فرایندی که شما طی‌ کرده‌اید، در این صنعت با چه مشکلات و دست‌اندازهایی مواجه شده‌اید؟

عمده مشکلی که در این صنعت وجود دارد، این است که برخی از سازنده‌های در و پنجره یوپی‌وی‌سی کیفیت را فدای قیمت پایین‌تر کرده‌اند و همچنان این روند ادامه دارد. همین مشکل باعث شده که در انتخاب پروفیل، یراق‌آلات، شیشه و سایر ملزومات مورد استفاده در ساخت در و پنجره‌ها دقت کافی نشود.همین وضعیت در عدم رعایت استانداردهای فنی در تولید شیشه‌های دوجداره و نصب هم به چشم می‌خورد.

آیا صرف انتخاب پروفیل، یراق‌آلات و شیشه‌دوجداره با استانداردهای برتر می‌تواند ضامن تولید و نصب یک در و پنجره با کیفیت باشد؟

قطعا این‌گونه نیست؛ ببینید ممکن است یک واحد تولیدی در و پنجره یوپی‌وی‌سی از بهترین مواد اولیه از جمله پروفیل و یراق‌آلات و ... استفاده کند، اما در فرایند تولید و نصب بایدها و نبایدهای فنی به درستی رعایت نشود، اساسی‌ترین پارامتر تعیین‌کننده در بحث کیفیت و شرط کافی به نظرم به مونتاژ و نصب برمی‌گردد، البته بدین معنا نیست که می‌تواند با پروفیل یا یراق‌آلات فاقد استاندارد در و پنجره با کیفیت ساخت و نصب کرد، به طور کلی انتخاب مواد اولیه با کیفیت شرط لازم و رعایت استانداردهای فنی در ساخت و نصب شرط کافی برای تولید در و پنجره با کیفیت محسوب می‌شود. من بر این نظر هستم که پتانسیل فعالیت در بازارهای خارجی را هم داریم، اما هنوز متاسفانه نگاه برخی حتی در تخصصی‌ترین نمایشگاه‌های صنعت ساختمان کشور، همچنان تمرکز بر قیمت پایین‌تر است نه کیفیت برتر.

برگردیم به بحث اصلی؛ انتظار مشخص از وین‌تک چیست و چه پیشنهاد برای مدیریت گروه صنعتی آدوین پلاستیک پرشین به عنوان تولیدکننده پروفیل با نشان وین‌تک در ایران دارید؟

نخست اینکه باعث افتخار است آقای مهندس خداپرست و همکاران‌شان ریسک سرمایه‌گذاری در صنعت تولید پروفیل یوپی‌وی‌سی و ورود به عرصه تولید را متحمل شدند و به وعده گذشته‌شان مبنی بر احداث کارخانه‌ای تمام مجهز با محوریت گروه صنعتی و بین‌المللی وین‌تک عمل کردند. دوم اینکه این انتخاب باعث خواهد شد تا نه تنها ما شاهد استفاده از آخرین ماشین‌آلات روز دنیا در صنعت تولید پروفیل یوپی‌وی‌سی باشیم که انتقال دانش فنی روز جهان هم همزمان رخ داده است. انتظار این است که اجازه ندهند تا اعتماد عمومی نسبت کیفیت برتر پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی وین‌تک به واسطه عدم رعایت احتمالی استانداردهای مونتاژ و یا نصب توسط برخی همکاران مخدوش شود، چرا یک امروزه از وین‌تک در صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی به عنوان یک برند کامل و تمام مورد اعتماد یاد می‌شود و لذا برگزاری هرچه بیشتر دوره‌های آموزشی و نظارت بر فعالیت نمایندگان می‌تواند به تقویت اعتماد ملی نسبت به این برند جهانی بیانجامد.

و سخن پایانی شما...

با سپاس از مدیریت نشریه پنجره و همکاران شما باید بگویم که همه هدف ما در شرکت ایده بهینه‌ساز به عنوان شرکتی که افتخار استفاده از پروفیل‌های وین‌تک را دارد، این است که هر در و پنجره به کار رفته در هر ساختمان را به عنوان یک یادگار ماندگار و خوب معرفی کنیم و برای همین وقتی می‌خواهیم به مردم ایران زمین هدیه و یادگاری تقدیم کنیم، هرگز حاضر نخواهیم شد، به بهانه قیمت پایین‌تر کیفیت محصول را پایین بیاوریم و آخرین سخن اینکه امیدواریم مدیریت گروه صنعتی آدوین پلاستیک پرشین همواره با آینده‌نگری و دور اندیشی و مشورت دادن به نمایندگان همکار، مانع از افزایش ناخواسته هزینه‌های تولید در و پنجره‌ها شوند و با راهنمایی‌ها و کارشناسی‌های بیشتر سازندگان در و پنجره که با پروفیل‌ها و محصولات وین‌تک همکاری دارند، اجازه دهند تا آنها همچنان در جاده کیفیت و رقابت گام بردارند.

 ماهنامه پنجره ایرانیان-شماره70-مرداد92


ثبت نظر

ارسال