در گفتگوی صریح و شفاف با مهندس کامران حقانی مطرح شد

کیفیت پروفیل و رضایت مشتریان راز جاودانگی دکتر وین

پنجره ایرانیان:دکتر وین، پروفیلی که در زمان کوتاه حضور خود در بازار و صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران خیلی زود، در جمع صدرنشینان کیفیت قرار گرفت چه اینکه به گفته مهندس کامران حقانی، مدیرعامل شرکت کاروانسرای نازنین، پروفیل دکتر وین با کیفیت برتر جاودانه خواهد بود و رضایت مشتریان هم بر ماندگاری در بازار رقابت کمک می‌کند.
  • شنبه 4 مرداد 1393 ساعت 13:35

 گفتگوی پنجره ایرانیان با مدیرعامل شرکت کاروانسرای نازنین، به بهانه پیگیری وعده‌ها و برنامه‌های دکتر وین در آینده انجام شده است. مهندس حقانی در پاسخ به این سوال که آیا پروفیل‌های دکتر وین به کیفیتی برای صادرات و حضور در بازارهای جهانی رسیده است؟ می‌گوید: برای حضور در بازارهای جهانی و رقابت با تولیدات خارجی تنها کیفیت، عامل تعیین کننده نیست، برای صادرات باید مولفه‌هایی چون قیمت تمام شده، حمل و نقل، تسهیلات گمرکی، حمایت‌های صادراتی و... را فراهم کرد تا تولیدکنندگان ایرانی بتوانند پروفیل خود را به بازارهای هدف صادر کنند، پروفیل دکتر وین از حیث کیفیت، کاملا دارای استانداردهای بین‌المللی برای حضور در بازارهای جهانی است، مشروط به اینکه شرایط و بستر لازم برای حمایت از سوی دستگاه‌های دولتی وجود داشته باشد. این تولیدکننده خوشنام ایرانی هشدار می‌دهد که این خطر همیشه وجود دارد که در شرایط رکود اقتصادی و نوسان در بازار، برخی تولید کنندگان اقدام به کاهش قیمت و دستکاری کیفیت محصول کنند که متضرر اصلی، مصرف کننده خواهد بود، اما ما در شرکت کاروانسرای نازنین، به دنبال دکترین تولید بر اساس کیفیت به عنوان راز جاودانگی پروفیل دکتر وین هستیم و در راستای این هدف و رعایت حقوق مصرف کننده اهداف خود را دنبال می‌کنیم. این گفتگو را بخوانید:

برای مشاهده فایل پی‌دی‌اف اینجا کلیک کنید:

  • بگذارید صریح بپرسم که چرا پروفیل دکتر وین باید انتخاب مطمئن و نخست تولیدکنندگان درو پنجره یوپی‌وی‌سی باشد؟

پاسخ به این سوال صریح و روشن است، کیفیت علت انتخاب و ماندگاری است.

  •  پروفیل دکتر وین دارای چه مزیت ‌فنی و کیفیت نسبت به دیگر پروفیل‌هاست و تنوع مقاطع پروفیل‌های دکتر وین به چه نحوی است؟

پروفیل دکتر وین 4 کاناله سری 60 و پنج کاناله سری 70 همراه با یک سایز گالوانیزه در کل ساخت و مقاطع و همچنین امکان نصب سری 60 روی بدنه 70 موجود است و تنوع مقاطع موجود هم جوابگوی نیاز مشتریان دکتر وین خواهد بود

  •  رویکرد اعلام شده شرکت کاروانسرای نازنین به عنوان تولیدکننده پروفیل دکتر وین، حضور موفق و پایدار در بازارهای جهانی در آینده است، فکر می‌کنید از حیث کیفیت، پروفیل دکتر وین الان توان رقابت در بازارهای هدف صادراتی را پیدا کرده است؟

ببینید! اعتقاد ما این است که از حیث کیفیت پروفیل تولیدی شرکت کاروانسرای نازنین با برند شناخته شده دکتر وین، دارای کیفیت صادراتی است، اما برای حضور در بازارهای جهانی و رقابت با تولیدات خارجی تنها کیفیت، عامل تعیین کننده نیست، برای صادرات باید مولفه‌هایی چون قیمت تمام شده، حمل و نقل، تسهیلات گمرکی، حمایت‌های صادراتی و. .. را فراهم کرد تا تولیدکنندگان ایرانی بتوانند پروفیل خود را به بازارهای هدف صادر کنند، پروفیل دکتر وین از حیث کیفیت، کاملا دارای استانداردهای بین‌المللی برای حضور در بازارهای جهانی است، مشروط به اینکه شرایط و بستر لازم برای حمایت از سوی دستگاه‌های دولتی وجود داشته باشد.

  •  هدف شرکت تولید باکیفیت‌ترین پروفیل با 13 خط تولید در فاز نخست بوده، بفرمایید در کمتر از 2 سال از عرضه پروفیل دکتر وین به بازار، استقبال بازار از این محصول به چه نحوی بوده است؟

الحمدالله با تکیه بر توانمندی پرسنل مجرب در تولید و فروش و عرضه کالا با کیفیت به بازار مصرف، استقبال از محصول خیلی خوب بوده است و ما در حال اجرای طرح توسعه هستیم و ماشین‌آلات و قالب‌های سفارش داده شده در حال ساخت و حمل است تا ان‌شاءالله بتوانیم با افزایش ظرفیت تولید، به نیاز مشتریان جدید پاسخ شایسته دهیم.

  •  پروفیل دکتروین، دارای چه گواهینامه‌های فنی و استانداردهایی کیفی است؟

بجز دریافت نشان استاندارد ایران، نشان استاندارد اتحادیه اروپا موفق به دریافت استانداردهای ایزوهای 9001، 14001، 18001، 10002 و 17025 در سال‌های مختلف شده‌ایم که نشان از گام برداشتن صحیح دکتر وین در مسیری با آینده درخشان و پایدار و جاودانه است.

  •  پروفیل‌های دکتر وین تا چه میزان به دغدغه‌های مصرف‌کنندگان در برابر آلاینده‌های صوت و گرد و غبار تهدید کننده ساختمان، پاسخ می‌دهد؟

به طور کلی یکی از مزیت‌های پنجره‌های دو جداره کاهش آلودگی صدا و گرد و غباراست و در این میان بهره‌مندی از گسگت خوب به صورت فزاینده‌ای به این مهم کمک می‌کند، که در حال حاضر بخش اعظمی از گسگت مورد استفاده در پروفیل‌های دکتر وین از جنس مرغوب است که از شرکت‌های معتبر خارجی وارد و در پروفیل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  •  آیا در شرایط آب و هوایی مختلف ایران، کیفیت پروفیل دکتر وین، پایدار خواهد ماند؟

در شرایط آب و هوایی مختلف پروفیل دکتر وین قابلیت پاسخگویی از سردترین نقاط این کشور تا گرم‌ترین آن را دارد و با شرایط این مرزوبوم ساخته می‌شود، بر خلاف پروفیل‌های وارداتی که فقط بر اساس سود و فروش بیشتر توسط تجار وارد می‌شود و عملکرد آنها قابل راستی آزمایی نیست.

  •  دکتر وین در انتخاب مشتریان و نمایندگان و تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی چه ملاک‌هایی را مدنظر قرار می‌دهد و آیا به مشتریان خود آموزش‌های لازم را می‌دهید؟

آموزش به صورت عمومی و فراگیر همواره از سوی شرکت به مشتریان ارائه می‌شود و بخشی از برنامه‌های دکتر وین، شامل تیزرهای تبلیغاتی می‌شود که در حال انجام است، البته آموزش و فرهنگ‌سازی به مصرف کنندگان نهایی، نیازمند داشتن فروش جزیی و ارتباط مستقیم به مشتریان است، که قاعدتا» می‌تواند به عنوان یک اصل مهم از طرف نمایندگان فروش و کارگاهای تولید مورد عمل و انجام قرار گیرد.

  •  شما قبلا راز ماندگاری و اقبال دکتر وین را توجه همیشگی به کیفیت محصول و پرهیز از افتادن در دام کاهش مستمر قیمت عنوان کرده بودید؛ فکر می‌کنید تله کاهش قیمت توسط برخی شرکت‌های تولیدکننده‌ها و عرضه‌کننده‌های پروفیل و دامپینگ برای حفظ بازار چه مخاطراتی به همراه خواهد داشت؟

این خطر همیشه وجود دارد که در شرایط رکود اقتصادی و نوسان در بازار، برخی تولید کنندگان اقدام به کاهش قیمت و دستکاری کیفیت محصول کنند که متضرر اصلی، مصرف کننده خواهد بود، ما در شرکت کاروانسرای نازنین، به دنبال دکترین تولید بر اساس کیفیت به عنوان راز جاودانگی پروفیل دکتر وین هستیم و در راستای این هدف و رعایت حقوق مصرف کننده اهداف خود را دنبال می‌کنیم.

  •  دکتر وین برای حضور موثرتر و قوی‌تر در بازار چه برنامه‌هایی اندیشیده‌است و انتظار شما از تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران چیست؟

انتظار همیشگی دکتر وین از تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی، توجه به کیفیت ساخت و نصب و رعایت استانداردها در کنار انتخاب پروفیل مرغوب است و از خریداران و مصرف‌کنندگان هم می‌خواهیم که همواره کیفیت را اصل بدانند، دکتر وین برای حضور موفق‌تر و قوی‌تر در بازار، برنامه‌های متنوعی را از جمله همکاری با تولیدکنندگان در و پنجره استاندارد و با کیفیت را در دستور کار قرار دارد و مصمم هستیم تا حضور ما در بازار، موثر، پایدار، مستمر و جاودانه باشد.

  •  تا چه میزان بر عملکرد نمایندگان خود در حفظ و رعایت حقوق مشتریان و مصرف‌کنندگان در زمینه تولید، نصب و تحویل در و پنجره‌ها نظارت دارید و خود را پاسخگو می‌دانید؟

افزون بر برنامه بازدیدهای سرزده از واحدهای تولید در و پنجره که از پروفیل دکتر وین استفاده می‌کنند، سیستم ارتباط مستمر بین خط تولید، بخش بازاریابی و فروش و نمایندگان تولیدکننده در و پنجره برقرار کرده‌ایم تا در این سیستم ایرادهای احتمالی را به طور سیستماتیک برطرف کنیم.

  •  کیفیت و ضمانت کیفیت پروفیل دکتر وین به چه نحوی است و تنوع رنگ پروفیل‌های دکتر وین چگونه است؟

در حال حاضر شرکت کاروانسرای نازنین، کیفیت 25 سال محصول تولیدی خود را ضمانت می‌کند و شرکت بیمه ایران نیز در پاسداری از حقوق مصرف کنندگان 10 سال ضمانت کیفیت کالا را بر عهده دارد و از حیث تنوع رنگ هم باید بگویم که دکتر وین، پروفیل‌های سفید و رنگی لمینت شده را به بازار عرضه می‌کند.

  •  پیش از این در جشن یکسالگی دکتر وین وعده داده بودید که با برگزاری دوره‌های تخصصی و آموزش‌های فنی‌ جهت رفع معایب موجود و احتمالی در کارگاه‌های ساخت در و پنجره گام بردارید؟ بفرمایید تا کنون چه اقدامی در این زمینه انجام شده است؟

در این زمینه تیم کارشناسی در شرکت تشکیل شده که به صورت مرتب گزارش بازدید از واحدهای تولید در و پنجره را رصد و کنترل می‌کند تا متناسب به نیاز مشتریان بتوانیم، محتوای آموزشی را تدوین کنیم و امیدواریم قبل از جشن تولد دوسالگی در کنار کارخانه دکتر وین، مکان مناسبی برای برگزاری دوره‌های آموزشی ایجاد کنیم و نخستین همایش آموزشی دکتر وین را تشکیل دهیم.

  •  شما کیفیت پروفیل‌های خارجی را در بازار ایران چگونه ارزیابی می‌کنید و فکر می‌کنید برای شکل‌گیری رقابت سالم و شفاف بین تولیدکنندگان و واردکنندگان پروفیل یوپی‌وی‌سی چه گام‌هایی باید برداشته شود؟.

پروفیل وارداتی بر اساس منافع وارد کننده و البته شرایط مصرف کننده وارد می‌شود، به این معنا که برای واردکننده، کدام پروفیل سودآوری بیشتری داشته باشد، ملاک عمل است. اگر واقعا» وارد کننده مد نظر داشته باشد که پروفیل با کیفیت به بازار عرضه کند، مطمئن باشید این به نفع تولیدکننده داخلی و باعث رقابت سازنده برای افزایش کیفیت خواهد بود که متاسفانه این رویه دنبال نمی‌شود. دکتر وین به معنای واقعی از رقابتی‌شدن بازار بر اساس کیفیت و عرضه پروفیل استاندارد استقبال می‌کند، اما باید قبول کنیم که عمده پروفیل وارداتی به کشور براساس نیاز تجاری واردکننده انجام می‌شود، نه کیفیت و استاندارد پروفیل‌ها.

  •  به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین تولیدکنندگان پروفیل یوپی‌وی‌سی ایران با نشان دکتر وین، عملکرد انجمن صنایع تولیدکنندگان پروفیل یوپی‌وی‌سی را چگونه ارزیابی می‌کنید و چه پیشنهادی برای تقویت و پیگیری اهداف مشترک این صنعت دارید؟

به نظر انجمن باید در جهت منافع گروهی اعضا قدم بردارد، ولیکن انسجام لازم در انجمن دیده نمی‌شود و هنوز اعتماد لازم بین اعضا وجود ندارد، ولیکن یقین داریم که آینده از آن تشکل‌های صنفی خواهد بود و انجمن هم می‌تواند نقش تعیین کننده در ارتقای صنعت پروفیل ایران ایفا کند.

  •  تولیدکنندگان پروفیل یوپی‌وی‌سی ایران با چه مشکلاتی در زمینه تامین مواد اولیه داخلی و خارجی مواجه هستند و آیا تامین مواد اولیه از طریق بورس کالا، را مطلوب می‌دانید؟

متاسفانه با عنایت به اینکه ماده اصلی تولید پروفیل، یعنی پودر پی‌وی‌سی در ایران تولید می‌شود، ولی با وجود مافیای خرید و فروش این ماده اولیه، بازار به سمت نابسامانی سوق پیدا کرده و رقابت کاذب در خصوص قیمت هر روز در حال انجام است از سوی دیگر میزان عرضه کالا به بورس کمتر از نیاز داخل و روزمره است، به همین دلیل با توجه به تفاوت ذاتی در کیفیت محصولات پتروشیمی‌ها، بازار درگیر رقابت کاذب و افزایش مستمر قیمت‌هاست.

  •  با توجه به ظرفیت فعلی واحدهای تولید پروفیل یوپی‌وی‌سی ایران، فکر می‌کنید دادن مجوز تاسیس به متقاضیان جدید منطقی است؟

این یک نکته اساسی است که بایستی مسئولین امر در وزارت صنعت و تجارت به مصداق ضرب‌المثل «یک ده آباد بهتر از صد شهر خراب» ، توجه را به رفع مشکلات واحدهای تولیدی موجود معطوف سازند، تا هم مشکل تولیدکنندگان مرتفع شود و هم ظرفیت‌های موجود تکمیل شود تا فعالیت واحدهای موجود، منجر به تعطیلی و یا خارج شدن از بازار نشود.

  •  مهمترین خواسته شما از مسوولان چیست و فکر می‌کنید خواسته مشترک تولیدکنندگان پروفیل یوپی‌وی‌سی ایران چیست و برای تامین این خواسته، چه گام‌هایی باید برداشته شود؟

خواسته مشترک تولیدکنندگان پروفیل یوپی‌وی‌سی چه می‌تواند باشد، جزء حمایت از بخش تولید و شنیدن حرف دل آنها ( که از عدم تخصیص سرمایه در گردش گرفته الی آخر همگی حرف دل تولید کنندگان است ) که به هر شکل موجود مطرح می‌شود، بنابراین ایجاد کار مشترک بین بخش خصوصی و دولت در این خصوص می‌تواند گره از مشکلات و تنگناها بگشاید.

  •  سخن پایانی شما با نمایندگان و اعضای خانواده دکتر وین؟

تلاش دست جمعی و همچنین توجه هر چه بیشتر به اهداف و آرمان‌های کیفی می‌تواند هر گروه تلاشگرو صادقی را به قله‌های رفیع خواست و توجه مردم برساند تا نام نیک در کنار تولید با کیفیت ماندگار شود.
در خاتمه از دست اندرکاران این صنف و نشریات مرتبط با این صنعت به ویژه نشریه پنجره ایرانیان که صدای رسای صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران است، کمال تشکر را دارم.

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم، شماره 82، مردادماه 1393

 
 

ثبت نظر

ارسال