ورود آقای پروفیل برای ارتقای صنعت یو.پی.وی.سی کشور

شرکت آق پروفیل گلستان در زمینه تولید پروفیل و مونتاژ در و پنجره یو.پی.وی.سی فعالیت می‌کند. این مجموعه که در سال 1388 فعالیت خود را در شهرک صنعتی آق‌قلا آغاز کرده است، با به‌کارگیری دستگاه‌هایی مجهز به فناوری روز دنیا (میکروسان، الوماتیک، بوترو) نقش سازنده‌ای در تولید پروفیل در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی و شیشه‌های دوجداره ایفا کرده است.
  • یکشنبه 27 فروردین 1396 ساعت 19:4

 آق پروفیل تاکنون دو سال متوالی به‌عنوان صادرکننده نمونه استان گلستان انتخاب‌شده که افتخاری بزرگ برای این مجموعه و مدیریت جوان آن به‌حساب می‌آید. گفتنی است، آق پروفیل به سبب روابطی که از طریق شرکت آق رنگ با کشورهای همسایه داشت، اولین محصولات پروفیل یو.پی.وی.سی تولیدی خود را در سال 1388 به کشورهای ترکمنستان و قزاقستان صادر کرد. شرکت آق پروفیل به‌تازگی برند جدید خود را با نام «آقای پروفیل» در هشتمین نمایشگاه در و پنجره تهران معرفی کرد.

شاید شما نیز این روزها نام آقای پروفیل را شنیده‏ باشید. برندی که برخی فکر می‏کنند به تازگی وارد عرصه تولید شده یا اینکه شرکت آق پروفیل گلستان شروع به تولید محصولی جدید با نام آقای پروفیل کرده است. اما به ‏راستی آقای پروفیل چیست و چرا هست؟ آنچه در ادامه می‏خوانید یادداشتی است از آقای رامین صحنه مدیر عامل این مجموعه که به توصیف آقای پروفیل پرداخته است.

 
برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

 

در مسیرِ «آقای پروفیل» شدن

رامین صحنه ـ مدیرعامل آق ‏پروفیل

زمانی که در شرکت آق پروفیل گلستان فعالیتمان درزمینه تولید پروفیل یو.پی.وی.سی را آغاز کردیم، رسیدن به این جایگاه را در صنعت یو.پی.وی.سی کشور برای خود ترسیم کرده بودیم هرچند در این مسیر فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت سر گذاشتیم و برایمان مهم بود که به سمت اهداف خود درحرکت باشیم و امواج مخالف تاثیری در روند روبه‌جلوی ما نداشته است.

در سال‏ های اخیر نه‌تنها ما بلکه اکثر همکاران تولیدکننده پروفیل ناملایمت‌های بسیاری را تجربه کرده ‏ایم، از واردات بی‏رویه محصولات خارجی و نوسانات شدید قیمت مواد اولیه گرفته تا مشکلات مربوط به تامین منابع مالی. ولی هیچ‌کدام از این ‏ها نتوانستند چرخه تولید پروفیل یو.پی.وی.سی را در کشور متوقف کنند و ما توانستیم بر این مشکلات فائق آییم و اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را در عمل نشان دهیم. این را نیز می‏ دانیم که راهی بس دشوارتر در انتظارمان است.

کیفیت خوب و نوآوری، عوامل موثر در بقا و پیشرفت هر شرکتی (سازمانی) در مواقع رکود است و برندهایی که توانسته‏ اند در این بازار فعالیتی مستمر داشته باشند، این دو مهم را به‌خوبی رعایت کرده‏ اند.

AKProfile هم از این قاعده مستثنی نبوده است. نتایج تحقیقات بازاری که توسط واحد توسعه و تحقیقات سازمان انجام شده بود نشان می‏داد که مصرف‏ کنندگان نهایی اطلاعات پراکنده و مبهمی را در مورد پروفیل یو.پی.وی.سی دارند که این عامل، باعث بی‏ میلی مصرف‏ کنندگان نهایی در استفاده از این محصول می ‏شد و محصولات جایگزین را ترجیح می‏ دادند. این یک زنگ خطر برای تولیدکنندگان و فعالان عرصه پروفیل یو.پی.وی.سی بود.

در خصوص این موضوع باید کاری صورت می‏ گرفت. مطالعه و تحقیق در مورد این مسئله آغاز شد و تصمیم گرفتیم تا حد مقدور نگاه مصرف‌کننده نهایی را نسبت به پروفیل یو.پی.وی.سی تغییر دهیم. برای حل این موضوع ما «آقای پروفیل» را خلق کردیم که به زبان ساده ابهامات اطلاعاتی فنی مصرف‌کننده نهایی را شفاف‌سازی کند تا خریدار نهایی بتواند در و پنجره استاندارد تهیه کند.

هشتمین نمایشگاه بین ‏المللی در و پنجره تهران 5 تا 8 بهمن‌ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. آقای پروفیل که در این نمایشگاه رونمایی شد، اتفاقی جالب و نادری بود. برای اولین بار در حوزه پروفیل یو.پی.وی.سی سازمان شخصیتی ایجاد کرده که هدفش کمک به صنعت پروفیل است و نگاه مصرف‏ کننده نهایی را نسبت به پروفیل یو.پی.وی.سی تغییر خواهد داد. آقای پروفیل کمک خواهد کرد که مونتاژکاران پنجره‏ های استاندارد و باکیفیت را به مصرف‏ کننده نهایی عرضه کنند.


نشریه پنجره ایرانیان-سال دهم-شماره 113,114-اسفند95وفروردین96


ثبت نظر

ارسال