در گفتگو اختصاصی با مدیر کل شرکت وین ترک ترکیه مطرح شد:

وین ترک؛ محصول فناوری و تجربه

پنجره ایرانیان: رشد و شکوفایی بدون به ره‏گیری از دانش روز و نیز تجارب دیگران بسیار دشوار به ‏نظر می ‏رسد. فعالیت شرکت‏ های معتبر خارجی در بازار ایران، یکی از راه‏ های انتقال تجربه و دانش روز است.
  • چهارشنبه 27 آبان 1394 ساعت 9:46

 ضمن اینکه حضور محصولات با کیفیت خارجی بر فشردگی رقابت‏ ها می‏ افزاید و از این رهگذر کیفیت محصولات داخلی نیز رشدی روزافزون می‏ یابند. یکی از شرکت ‏های ترکیه ‏ای که مدتی است با همکاری شرکت دنیز تجارت ایران، در بازار کشورمان به توزیع محصولات خود می ‏پردازد، شرکت وین ترک است. این شرکت تولیدکننده پروفیل یو.پی.وی.سی که سهم قابل توجهی از بازار ترکیه و چندین کشور دیگر را به خود اختصاص داده است، درطول فعالیت خود در بازار ایران، توانسته است نامی نیک از خود بر جای گذاشته و برند خود را با مفهوم مرغوبیت گره بزند. این شرکت با به خدمت گرفتن پیشرفته‏ ترین ماشین‏ آلات روز و نیز استفاده از بهترین مواد اولیه، محصولاتی باکیفیت را به بازار عرضه می ‏کند. برای آشنایی با فعالیت ‏های این شرکت، نشریه پنجره ایرانیان گفتگویی با مدیر عامل وین ترک، آقای ارجان تزجان ترتیب داد و از چندوچون فعالیت ‏های این مجموعه جویا شد. با هم این گفتگو را می‏ خوانیم:

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

درباره وضعیت حال حاضر شرکت خود و فعالیت‏ های آن قدری توضیح دهید.
شرکت وین ترک در سال ۱۹۹۴ میلادی فعالیت خود را در اسکشهیر که یکی از مراکز استانی ترکیه می‏ باشد با ساخت در و پنجره آغاز و در اوایل سال ۲۰۰۲ با تجهیز کارخانه اقدام به تولید پروفیل یو.پی.وی.سی کرد.
مساحت کارخانه وین ترک بیش از ۱۵ هزار متر مربع بوده و از سه بخش تشکیل شده ‏است. بخش اول کارخانه به تولید پروفیل اختصاص دارد. در این بخش دارای ۱۰ خط اکسترودر مشغول به کار است. ماشین‏ آلات این بخش، از باکیفیت‏ ترین ماشین‏ آلات موجود یعنی برند krovesmofle تهیه شده‏ اند که در حال تولید انواع پروفیل‏ های یو.پی.وی.سی وین ترک هستند. در بخش دوم کارخانه تولید پنجره‏ های دو جداره صورت می ‏گیرد. ماشین‏ آلاتی که در این بخش مورد استفاده قرار گرفته‏ اند کاملا اتوماتیک و از بهترین برندهای جهانی هستند. برند این ماشین‏ آلات Renolit بوده که ساخت کشور آلمان هستند. در بخش سوم کارخانه شیشه‏ های دوجداره تولید می ‏شود. تولید این شیشه ‏ها نیز با دستگاه ‏های پیشرفته و تمام اتومات انجام می ‏شود.
شرکت وین ترک در حال حاضر، دارای ۱۱۰ کارمند بوده و دارای دفتر فروش در شهرهای استانبول، آنکارا و ازمیر است. همچنین این شرکت در کشورهای فرانسه، رومانی، آذربایجان، تاجیکستان و قزاقزستان دارای نمایندگان مختلفی می ‏باشد.

در شرکت وین ترک چه نوع پروفیل‏ هایی تولید می ‏شود؟
وین ترک انواع مختلف پروفیل‏ های یو.پی.وی.سی را تولید می‏ کند. پروفیل‏ های سری ۶۰ میلیمتری، سری ۷۰ میلیمتری، سری ۸۰میلیمتری (با ۳ گسکت)،سری کشویی، لمینیت طرح چوب و ساندویچ پنل از جمله محصولات بخش تولید پروفیل این کارخانه است.
شرکت وین ترک دارای چه استانداردها و گواهینامه ‏های معتبری است؟
محصولات شرکت وین ترک دارای استاندارد TSE (استاندارد ترکیه)،ISO۹۰۰۰ ، دnCE(گواهینامه اروپا) وسایر استانداردهای اروپایی و ترکیه ای می ‏باشد.

کیفیت محصولات تولیدی شما در چه سطحی قرار دارد؟ وین ترک در بازار ترکیه چه جایگاهی دارد؟
ما برای تولید محصولات خود از بهترین مواد اولیه موجود در بازار استفاده می ‏کنیم که ساخت کارخانجات اروپایی و آمریکایی هستند. با توجه به مواد اولیه مرغوب مورد استفاده ما و همچنین ماشین‏ آلات پیشرفته ‏ای که در اختیار داریم، محصولات ما از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند، به‏ گونه ‏ای که تولیدات ما دچار مشکلاتی از قبیل شکستن و تغییر رنگ نیستند، در نتیجه به‏ راحتی می‏ توانیم برای محصولات خود گارانتی طولانی مدت صادر کنیم. تولید محصولات با ماشین‏ آلات فوق پیشرفته اروپایی و استفاده از بهترین مواد اولیه و در نتیجه این عوامل کیفیت مرغوب تولیدات ما به همراه قیمت مناسب، سبب شده است که بخش اعظم بازار ترکیه در اختیار وین ترک قرار گیرد و هم‏ اکنون نیز وین ترک جزو پروفیل ‏های گرید A ترکیه محسوب می‏ شود. همچنین شرکت همه ساله در نمایشگاه در و پنجره تویاپ شرکت کرده و میزبان بازدیدکنندگان محترم بوده و محصولات جدید خود را به علاقمندان معرفی می‏ کند.

وین ترک از چه زمانی وارد بازار ایران شده است؟
پروفیل وین ترک حدود ۵ سال است که وارد بازار ایران شده و به توزیع محصولات متنوع خود مشغول است.

هدف از ورود به بازار ایران چه بوده و چه میزان صادرات به ایران دارید؟
ایران کشور برادر و همسایه ترکیه است، از هنگامی که محصولات ما مورد توجه ایرانیان قرار گرفته و به ایران وارد شد، با توجه به کیفیت محصولات ما، تقاضا از ایران روز به روز افزایش یافته است. ما نیز با کوشش بسیارخواسته‏ ایم آنچه را که شایسته ایرانیان بزرگوار می‏ باشد برایشان فراهم کنیم.
هم ‏اکنون کارخانجات در و پنجره سازی شهرهای مختلف ایران، از جمله تهران، ارومیه و تبریز با پروفیل وین ترک آشنا هستند. جالب است بدانید که طی جلساتی که در تهران با آقای امیر حسین‏ زاده، نماینده فروش شرکت وین ترک در ایران، داشته‏ ایم، متوجه شدیم که بخش اعظم کارخانجاتی که از پروفیل وین ترک استفاده می‏ کنند، به غیر از استان تهران، در شهرهای جنوب کشور واقع هستند. شهرهایی مانند سربندر، ماهشهر، اهواز و آبادان که از گرما و تابش شدید نور خورشید برخوردارند از پروفیل ‏های وین ترک استفاده می ‏کنند و تا کنون نیز هیچگونه گزارشی مبنی بر شکایتی در ارتباط با تغییر شکل و تغییر رنگ وجود نداشته است. هدف ما این است که در آینده‏ای نزدیک پروفیل وین ترک در ایران جایگاهی همانند ترکیه داشته باشد.

نحوه فروش و عرضه وین ترک در ایران چگونه است؟
پروفیل وین ترک از طریق نمایندگان فروش در ایران در میان کارخانجات در و پنجره سازی توزیع می‏ گردد.

با توجه به تغییرات احتمالی در حوزه اقتصاد ایران، به نظر شما بازار پروفیل در این کشور چه آینده‏ای پیش رو خواهد داشت؟
بازار فعلی یو.پی.وی.سی ایران به وضعیت بازار ترکیه در ۱۰ سال پیش شباهت بسیاری دارد. ایران واقعا کشور بزرگ و نوآوری است. با توجه به سفری که ۳ ماه پیش به ایران داشتم وهمچنین تجربه ۵ سال صادرات به ایران، مطمئن هستم در سال آینده شرایط کسب‏ و‏کار و همچنین ساخت‏ و‏ساز در ایران بهبود می‏ یابد و بازار یو.پی.وی.سی برای سال ‏های سال تداوم خواهد داشت.

در پایان اگر مطلبی باقی مانده است، بفرمایید.
ما به بازار ایران صرفا به چشم یک مشتری نگاه نمی ‏کنیم. توجه داشته باشید که مردم ترکیه از جنبه ‏های مختلف فرهنگی و مذهبی شباهت بسیاری به مردم ایران دارند. از این جهت ما به مشتریان ایرانی همانند مشتریان ترکیه ‏ای می ‏نگریم و این نقطه نظر باعث تقویت صداقت و اعتماد بین دو کشور می ‏گردد.

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال نهم ــ شماره ۹۷ ــ آبان ۹۴


ثبت نظر

ارسال