اخذ گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه

پنجره ایرانیان: هافمن شرکت تولید کننده پروفیل که با اتکا بر توان و تلاش مدیریتی کارامد و پرسنلی کوشا همواره برکیفیت محصولات خود توجه ویژه‏ ای داشته است، در کنار تولید پروفیل و همچنین برگزاری سمینارها و فعالیت‎های علمی آموزشی خود همانند "سمینار ناب سازی مصرف انرژی" که خردادماه در تبریز برگزار شد، در زمینه فعالیت‎های آزمایشگاهی نیز فعال‎تر از گذشته نشان می‎دهد.
  • یکشنبه 15 شهریور 1394

چنانچه اخیرا در تازه‎ترین اخبار منتشر شده توسط این مرکز، آزمایشگاه هافمن موفق شده تا از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI) تاییدیه رعایت استاندارد ISO IEC17025 را اخذ کند. این گواهینامه که به امضاء سرکار خانم پیروزبخت رییس شورای عالی تایید صلاحیت ایران و  نیز علیرضا خاکی فیروز رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران درآمده است، تا خردادماه سال 97 صلاحیت این مرکز را مورد تایید قرار داده است. دریافت این گواهینامه بهانه‎ای شد تا با مهندس الماسی مدیر کنترل کیفیت گروه صنعتی هافمن در خصوص دریافت این گواهینامه گفتگویی داشته باشیم. در ادامه مشروح این مصاحبه را می ‏خوانید:

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

آزمایشگاه هافمن از چه زمانی و با چه هدفی فعالیت خود را آغاز کرده است؟
چیزی در حدود یک سال و نیم پیش در جلسه مدیران هافمن تصمیم گرفته شد که آزمایشگاه هافمن به شکلی کاملا مستقل و موازی با تولید پروفیل هافمن تاسیس شود. تهیه زیرساخت ‏ها و تجهیز این آزمایشگاه چیزی در حدود یک سال به طول انجامید؛ به‏ طور کلی تلاش ‏های بسیاری صورت گرفت تا امروز شاهد چنین آزمایشگاه مدرن و به‎روزی از هافمن باشیم.

اخیرا آزمایشگاه هافمن موفق به دریافت گواهینامه ملی شده است. پیرامون این گواهینامه توضیح دهید؟
هافمن تولیدکننده پروفیل یو.پی.وی.سی این بار با کسب افتخار در زمینه فعالیت‏ های آزمایشگاهی خود توانست، گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران را کسب کند. باید گفت که این گواهینامه، مدرک بسیار مهمی است که این شرکت موفق به دریافت آن شده است. این گواهینامه مورد تایید قرار می‏ دهد که این آزمایشگاه کلیه آزمون‏ های مربوط به پروفیل یو.پی.وی.سی را مطابق با استاندارد ایزو آی ای سی 17025، با موفقیت پشت سر گذاشته است.‬‬‬‬

تاریخ صدور این گواهینامه چه زمانی است و تا چه تاریخی اعتبار دارد؟
این گواهینامه تایید صلاحیت در تاریخ 30 خردادماه سال 1394 صادر شده است و تا خردادماه سال1397 اعتبار دارد. لازم به ذکر است که این گواهینامه به امضای سرکار خانم نیره پیروز بخت ریاست محترم شورای تایید صلاحیت ایران و همچنین علیرضا خاکی فیروز رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران رسیده است.

نحوه مدیریت آزمایشگاه هافمن چگونه است؟
این آزمایشگاه همانطور که قبلا اشاره کردم از بدو تاسیس کارخانه هافمن یعنی در سال 87 راه‎اندازی شد. در آزمایشگاه هافمن 5 پرسنل متخصص وجود دارد. هر یک از این متخصصان دارای تخصص‎های ویژه‎ای می‎باشند. سه نفر از این کارشناسان دارای فوق‎لیسانس پلیمر و شیمی بوده دو تن دیگر نیز جزو کارشناسان مطالعات آزمایشگاهی می‎باشند؛ و آزمایشگاه نیز زیر نظر مستقیم مدیرعامل فعالیت می‎کند. چارت سازمانی آزمایشگاه نیز به شرح زیر می‎باشد:
1- مدیرآزمایشگاه
2- مدیرکنترل‎کیفیت
3- مدیر فنی
4- دونفر پرسنل آزمایشگاه

نوع ارتباط این آزمایشگاه با دیگر شرکت‎ها به چه صورتی می‎باشد؟
این آزمایشگاه در لیست عالی آزمایشگاه‏ های اداره استاندارد می‎باشد. به این شکل که کلیه تولیدکنندگان پروفیل یو.پی.وی.سی به جهت دریافت علامت استاندارد برای محصولات خود، از طرف اداره استاندارد به یکی از این مراکز آزمایشگاهی معرفی می‎شوند. هم‎اکنون نیز با برخی از این شرکت‎های تولیدکننده مشغول به همکاری می‎باشیم.

آیا نظارتی بر روی خط تولید نیز دارید؟
آزمایشگاه هافمن با توجه به گواهینامه ISO که دریافت کرده‎است، کاملا مستقل از واحد تولیدی عمل می‎کند و زیر نظر مستقیم مدیرعامل هافمن می‎باشد. به همین جهت ابدا تحت نفوذ واحد تولیدی هافمن نیست‎. اما همواره روی تولیدات خط تولید هافمن اعمال نظر داشته‎ایم. همواره از خط تولید مواردی را به‏صورت تصادفی، جدا کرده و تحت آزمایش‏های فراوانی قرار می‎دهیم. این آزمایش ‏ها کامل بوده و به صورت مستقل انجام می‎شود. کلیه تست‏ها روی پروفیل های هافمن به صورت مستمر طی سه شیفت 8 ساعته نیز انجام می‎شود.

دستگاه‎ها و تجهیزات این آزمایشگاه در چه سطحی می‎باشد؟
کلیه دستگاه‎ها و تجهیزات آزمایشگاه هافمن از مدرن‏ترین و بهترین دستگاه‎های آزمایشگاهی حال حاضر می‎باشد. دستگاه‎ها تمام دیجیتال بوده و با نرم‎افزارهای مدرن تجهیز شده‎اند. کلیه پرسنل این مجموعه نیز همگی دارای تجربه و سوابق تحصیلی مرتبط با صنعت پلیمر یو.پی.وی.سی می‎باشند.

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال هشتم ــ شماره 95 ــ شهریور 94


ثبت نظر

ارسال