ایجاد شبکه تخصصی بهینه‌سازی انرژی و محیط‌ زیست در گیلان

پنجره ایرانیان: شبکه تخصصی بهینه سازی انرژی و محیط زیست استان گیلان با پشتیبانی ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد می‌شود.
  • چهارشنبه 19 خرداد 1395 ساعت 10:48

به گزارش ایسنا، یدالله سبوحی، دبیر ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره ایجاد این شبکه تخصصی اظهار کرد: در جلسه­‌ای که در استانداری گیلان با حضور معاون و مدیران استانداری، مدیران دستگاه‌های اجرایی انرژی (شرکت پخش فرآورده­‌های نفتی، شرکت استانی گاز، شرکت برق منطقه‌­ای، اداره استاندارد و جهاد کشاورزی) برگزار شد، ضرورت، اهداف و برنامه تشکیل شبکه تخصصی در استان گیلان را تشریح کردم.

سبوحی با توجه به ضرورت و اهمیت بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در سطح استان‌ها و ارزیابی پتانسیل آن گفت: ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی تصمیم دارد تا شبکه تخصصی بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست را در استان گیلان با همکاری تمامی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط ایجاد کند.

وی اهداف ایجاد این شبکه را توسعه ظرفیت علمی و فنی در استان، شناسایی پتانسیل بهینه‏ سازی انرژی و محیط­ زیست و برنامه‏ ریزی برای بالفعل کردن پتانسیل‏‌ها از طریق حمایت از مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها و شرکت‏ های دانش ‏بنیان در استان عنوان کرد.

دبیر ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست در ادامه گفت: ارزیابی پتانسیل بهینه سازی انرژی و محیط زیست در سطح استانی ایجاب می‌کند تا شبکه تخصصی متشکل از دستگاه‌های اجرایی، صنایع، شرکت‌های خدمات انرژی، شرکت‌های دانش بنیان و نهادهای پژوهشی و فناوری در استان‌ها سازماندهی شود.

سبوحی شناخت مسائل و چالش‌های بهینه سازی انرژی و محیط زیست در سطح استان‌ها را مهم خواند و گفت: این امر برای پیگیری سیاست‌های دولت و تدوین برنامه اجرایی مشخص و هدفمند است تا بتواند ظرفیت لازم جهت گسترش بازارهای خدمات انرژی و فناوری کارآمد انرژی و محیط زیست و بهره برداری از پتانسیل‌های محلی را فراهم کند و در جهت ارتقای سطح کارآیی انرژی و بهره وری کل در سطح ملی و ایجاد اشتغال دانش بنیان در استان‌های کشور گام بردارد.

دبیر ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی تصریح کرد: دستیابی به اهداف مهم تشکیل شبکه تخصصی بهینه سازی انرژی و محیط زیست با همکاری تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی، بنگاه‌های اقتصادی، دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و پارک‌های علم و فناوری در استان‌ها صورت می‌گیرد.

بر اساس اعلام سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مسؤولین دستگاه‌های اجرایی از توسعه فعالیت ها در زمینه بهینه ‏سازی انرژی و محیط‏ زیست استقبال کردند و مجاب به رعایت قوانینی شدند.

با اعلام موافقت برای راه‌اندازی شبکه تخصصی بهینه‌سازی انرژی و محیط‌ زیست در استان گیلان سازماندهی کارگروه بهینه ­سازی انرژی و محیط­ زیست در استان مد نظر قرار گرفت و از سوی دیگر فعالیت تشکل‌­های مردم نهاد در زمینه بهینه ‏سازی انرژی و محیط ‏زیست مورد حمایت قرار می‌گیرد.

از دیگر پیامدهای این شبکه سازماندهی کارگروه فنی متشکل از متخصصین در استان است تا فعالیت این کارگروه در زمینه ارزیابی پتانسیل بهینه ­سازی انرژی مورد حمایت ستاد و دستگاه‌های اجرایی استان باشد.

همچنین کارگروه فنی استان در تعامل با کارگروه مطالعات دورنمای انرژی در ستاد خواهد بود و در این فرایند انتقال تجربه و ابزارهای لازم برای تدوین دورنمای بهینه­ سازی انرژی استان در دسترس کارگروه فنی در استان گیرد


ثبت نظر

ارسال