با همکاری کشور اسپانیا:

نیروگاه خورشیدی ۵۰ مگاواتی در زاهدان راه ‏اندازی می‏ شود

پنجره ایرانیان: معاون توسعه فناوری سازمان پژوهش‏ های علمی و صنعتی ایران گفت، به ‏زودی نیروگاه خورشیدی ۵۰ مگاواتی با سرمایه‏ گذاری مشترک ایران و اسپانیا راه ‏اندازی می ‏شود.
  • چهارشنبه 21 بهمن 1394 ساعت 9:38

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا صمیمی صبح امروز در یک نشست خبری گفت: زمینه انتقال فناوری راه ‏اندازی نیروگاه خورشیدی به کشور فراهم شده که این فناوری با همکاری سازمان پژوهش ‏های علمی و صنعتی، یک شرکت دانش بنیان و یک شرکت خصوصی کشور اسپانیا در زاهدان راه ‏اندازی خواهد شد.

وی افزود: برنامه داریم موضوع ورود فناوری مربوط به نیروگاه خورشیدی را به کشور دنبال کنیم تا بر این اساس بتوانیم مقدمات بومی سازی آن را فراهم کنیم.

معاون توسعه فناوری سازمان پژوهش ‏های علمی و صنعتی ایران تاکید کرد: درحال امکان سنجی پروژه راه ‏اندازی نیروگاه خورشیدی در شهر زاهدان هستیم.

صمیمی درخصوص مرکز بین المللی پژوهش‏ های علمی و فناوری پزشکی در سازمان پژوهش‏ ها نیز گفت: این مرکز به نام مرکز پژوهشی دکتر سمیعی در این سازمان راه ‏اندازی خواهد شد که هیات امنا این مرکز درحال تشکیل است.

وی عنوان کرد: ساختمان مربوط به این مرکز درحال تکمیل است و گروه ‏ها تخصصی این مرکز نیز درحال تعیین و تشکیل هستند.

معاون توسعه فناوری سازمان پژوهش‏ های علمی و صنعتی ایران اضافه کرد: این مرکز قرار است به شبکه بین‏ المللی و سیستم اطلاعاتی اتحادیه اروپا متصل شود که درحال نصب سرورهای مورد نیاز این موضوع هستیم.

صمیمی خاطرنشان کرد: این مرکز قرار است در ۳ هزار مترمربع راه اندازی شود.


ثبت نظر

ارسال