اولین مدرسه با مصرف انرژی شبکه صفر در نیویورک به راه افتاد

پنجره ایرانیان: شرکت طراحی و معماری SOM اولین مدرسه عمومی را در نیویورک افتتاح کرد که همان مقدار که انرژی مصرف می‌کند، انرژی تولید خواهد کرد.
  • شنبه 26 دی 1394 ساعت 10:49

به گزارش وب‌سایت انرژی‌هاب، این مدرسه ابتدایی دارای ۴۴۴ صندلی و تقریبا ۶۳۱۷ مترمربع وسعت دارد و در استیتن آیلند (Staten Island) کم جمعیت‎ترین منطقه از مناطق پنج‎گانه نیویورک واقع است. محدوده‎ای به مساحت۱.۴ هکتار در مدرسه به صورت یک سایبان ایجاد شده است و دارای پنل‌های خورشیدی‌ است که انرژی مدرسه را تامین می ‌کنند. پنجره‎هایی با رنگ روشن و پشت سر هم برروی نمای بتنی پیش ساخته مدرسه نقش بسته شده‎اند. این مدرسه در کنار تولید الکتریسیته، پنجاه درصد انرژی کمتر نسبت به مدارس معمول در نیویورک مصرف می‌کند. استفاده از نور طبیعی و همچنین سقف‌های منعکس‌ کننده نور در داخل ساختمان، نیاز به نور مصنوعی را کم می‌کند. استفاده از سیستم گرمایش و سرمایش، زمین گرمایی‎ که از دمای زمین برای تنظیم درجه حرارت داخل استفاده می‌شود و استفاده از آبگرمکن‎های خورشیدی نیاز به انرژی را کاهش داده است. پنجره‌های جنوبی گرمای بیشتری از خورشید را به داخل ساختمان انتقال می‌دهند. معماران امیدوار هستند این مدرسه مدلی جدید برای ساخت مدرسه‌های جدید در شهر باشد.

این گزارش می‎افزاید: Roger Duffy طراح معروف نیویورک و همکار طراحی در شرکت SOM می‌‎گوید: با حرکت بیشتر به سمت طبیعت ‌دوستی در طراحی‌مان، ما دارای شانس بسیار عالی برای تعریف استانداردی جدید برای مصرف انرژی در مدرسه‌های نیویورک و جهان هستیم. طراحی سالن اندرونی مرکزی و زمین‌های بازی در شمال و جنوب ساختمان، فعالیت‎های بدنی در مدرسه را افزایش داده است. پارکینگ متصل به مدرسه با ایجاد سایبانی بزرگ و استفاده از پنل‎های خورشیدی، نور خورشید را به الکتریسیته تبدیل می‌کند و سازه را با آبی کبالتی به زیبایی رنگ می‌دهد. همچنین تجدیدپذیری داخل ساختمان نیز نمایش داده می‌شود و با نصب نمایشگرهایی تولید و مصرف‎انرژی و پارامترهای دیگر نشان داده می‌شوند.


ثبت نظر

ارسال