موفقیت دیگر از متفکران ایرانی:

کاهش اتلاف حرارت از ساختمان با نانو رنگ‎های عایق حرارتی

پنجره ایرانیان: یک شرکت ایرانی فعال در زمینه پوشش های صنعتی موفق به تولید رنگ های عایق حرارتی و رطوبتی با استفاده از فناوری نانو برای کاهش اتلاف حرارت ساختمان شد.
  • دوشنبه 14 دی 1394 ساعت 10:57

به گزارش ایرنا، علی بیگدلی مدیرعامل این شرکت گفت: این محصول بازده قابل توجهی درعایق سازی حرارتی داشته و تاکنون در پروژه های ساختمانی شهر‎های مختلف کشور از جمله تهران، شیراز، مشهد و گیلان مورد استفاده قرار گرفته است.

وی بیان کرد: عایق‏ سازی ساختمان‏ ها وصرفه‏ جویی در مصرف انرژی یکی از مسائل مورد توجه در جوامع مدرن است، روش‏ های مختلفی از جمله کاربرد پشم شیشه و پلی استایرن برای عایق کاری ساختمان ها و تاسیسات وجود دارد، در این روش ها لازم است دیوار ها و سقف دوجداره شوند تا عایق بتواند در فضای بین دو جدار قرار گیرد، ازاین رو اعمال آنها درساختمان‏ های ساخته شده و دوجداره کردن دیوارها و سقف امری بسیار مشکل و هزینه بر خواهد بود، ضمن اینکه این گونه عایق ‏ها با گذر زمان و جذب رطوبت کارآیی خود را از دست می‏ دهند.

بیگدلی اظهارکرد: نانو رنگ‏ های عایق حرارتی تولید شده در این شرکت با استفاده از گونه ‏ای نانو کامپوزیت تولید شده که می ‏تواند جایگزین کاربرد عایق ‏های متداول شود.

به گفته وی، این شرکت پس از سه سال تلاش، موفق به تولید وعرضه صنعتی این نانو رنگ های عایق حرارتی شده است.

وی ادامه داد: نانو رنگ‏ های عایق تولیدی این شرکت بدون نیاز به تخریب لایه های زیرین و به آسانی بر روی سطوح ساختمان های ساخته شده قابل پوشش ‏دهی هستند، استفاده از این رنگ‏ ها که قابلیت عملکرد در بازه دمایی بین 40 درجه زیر صفر تا 160 درجه سانتی گراد را دارند.

بیگدلی افزود: محصول تولیدی این شرکت که دارای تاییدیه نانو مقیاس از ستاد توسعه فناوری نانو است، یک رنگ پایه آب و فاقد حلال است وبا محیط زیست سازگاراست، این پوشش به صورت بی رنگ و یا با رنگ دلخواه مصرف کننده ارائه می شود و قابلیت اجرا به شکل های اسپری، رول و قلم مو دارد.

وی یادآور شد: نانو رنگ عایق تولید شده در این شرکت تا کنون به طورعمده به کشورعمان صادر شده است، اقداماتی هم در خصوص فروش به کشورهای عراق، امارات و لبنان صورت گرفته است.این شرکت، برای محصول خود گواهی ثبت اختراع تهیه کرده است.


ثبت نظر

ارسال