آلمانی ها در ایران نیروگاه خورشیدی می‏ سازند

پنجره ایرانیان: قرارداد ساخت چهار نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت تولید ۴۰ مگاوات برق در کرمان بین ایران و آلمان امضا شد.
  • سه شنبه 1 دی 1394 ساعت 8:47

به گزارش مهر، پس از امضای تفاهم ‏نامه‏ هایی به منظور احداث نیروگاه های برق خورشیدی در تهران و خوزستان با شرکت‌های آلمانی، قرارداد جدیدی برای ساخت ۴ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت تولید ۴۰ مگاوات برق در کرمان امضا شد.

بر این اساس همزمان با سفر مقامات دولتی و سفیر آلمان به کرمان پس از انجام سه روز مذاکره، قرارداد احداث چهار نیروگاه خورشیدی در مجموع با ظرفیت تولید ۴۰ مگاوات برق امضا شده است.

براساس مطالعات انجام شده در استان کرمان ۳۲۰ روز آفتابی و تونل بادی در منطقه ریگان و فهرج وجود دارد که می ‏تواند فرصت مناسبی برای سرمایه ‏گذاران خارجی برای استفاده از پتانسیل تولید انرژی‏ های نو باشد و پیش بینی می شود با لغو تحریم‏ ها ساخت این واحدهای نیروگاهی آغاز شود.

سیدعلی بربند مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران هم اخیرا با اشاره به امضای تفاهم ‏نامه مشترکی با شرکت‌های سرمایه ‏گذار آلمانی، گفته است: با انجام سرمایه ‏گذاری توسط طرف آلمانی، نخستین نیروگاه خورشیدی ۵۰ مگاواتی در استان تهران ایجاد و مطابق قرارداد، به مدت ۲۰ سال انرژی تولید آن با قیمت‌های مصوب شده به صورت تضمینی از این سرمایه گذاران خریداری خواهد شد.

علاوه بر این، مهر ماه سال جاری تفاهم ‌نامه احداث فاز اول نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی (فتوولتائیک) در اهواز بین شرکت آلمانی ۳۰۰۰  Green و شرکت برق منطقه‌ای خوزستان منعقد شده بود.

در همین حال، هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو اخیرا  با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات برقی ایران و آلمان، تاکید کرده بود: پیشنهاد ساخت نیروگاه‌های جدید برق به شرکت‌های آلمانی ارائه شده است و به زودی قراردادهای جدید نیروگاه‌سازی امضا می‌شود.


ثبت نظر

ارسال