نسل جدید خانه ها رونمایی شد؛

زندگی در خانه های مدفون در زیر خاک

پنجره ایرانیان: محققان نسل متفاوتی از خانه های دوست دار محیط زیست ارائه کرده ‏اند که پس از ساخته شدن می‏ توان آنها را دفن کرده و به زندگی در آنها پرداخت.
  • یکشنبه 8 آذر 1394 ساعت 9:57

به گزارش خبرگزاری مهر، زندگی در خانه‏ هایی با سقف ‏های گنبدی که تقریبا در زیر زمین واقع شده‏ اند در برخی فیلم‏ های علمی و تخیلی به تصویر کشیده شده‏ اند و حالا محققان دست به کار شده تا شرایط زندگی در آنها را در دنیای واقعی فراهم آورند.

این پروژه با نام «خانه‏ های سبز سحرآمیز» ارائه شده که یکی ازویژگی‏ های اصلی آنها برخورداری از قابلیت منطبق شدن با سلیقه مشتری است. در نهایت پس از آنکه خانه ساخته شد در زیر پوششی از انواع گیاهان پوشیده می‏ شود.

هر یک از این خانه‏ ها متشکل از آرک‏ های ساخته شده از پلیمر فیبر فشرده است. این ابتکارعمل موجب شده تا نه تنها آسیبی به محیط زیست وارد نشود بلکه فرآیند ساخت‏ و ‏ساز نیز سریع‏تر صورت گیرد.

 تحقیقات نشان می دهد زندگی در این خانه ‏ها در روزهای سرد یا گرم سال به گونه ‏ای خواهد بود که افراد ساکن در آن احساس گرما یا سرمای شدید نکنند.

زمانی که پوشش گیاهی به همراه خاک بر روی این خانه‏ ها اعمال فشار می ‏کنند، بر استحکام ساختارهای پلیمری تشکیل دهنده آنها افزوده می‏ شود، حال آنکه در ظاهر اینگونه به نظر می‏ رسد که فشار آسیب ‏رسانی به ساختار در حال وارد شدن است اما واقعیت چیز دیگری است.

مدل جدید این نوع خانه ها به مساحت ۳۷.۵ مترمربع به ‏تازگی ساخته شده و برخی عنوان «غار انسانی» را برای آن برگزیده ‏اند. ساخت خانه ‏ای از این دست با چنین متراژی به سه روز وقت و استفاده از سه نیروی انسانی نیاز دارد.


ثبت نظر

ارسال