ساخت اولین مزرعه بادی شناور در اسکاتلند

پنجره ایرانیان: ساخت اولین مزرعه بادی شناور جهان در نزدیکی اسکاتلند و در فاصله ۲۵ کیلومتری ساحل تا دو سال آینده آغاز خواهد شد.
  • چهارشنبه 27 آبان 1394 ساعت 9:32

به گزارش خبرگزاری مهر، انرژی ‏های تجدید‏پذیر را انرژی برگشت‏ پذیر نیز می ‏نامند و به انواعی از انرژی ‏ها گفته می ‏شود که بر خلاف انرژی ‏های تجدیدناپذیر قابلیت بازگشت مجدد به طبیعت را دارند. در سال‌‏های اخیر و با توجه به اینکه منابع انرژی تجدیدناپذیر رو به اتمام هستند این منابع مورد توجه قرار گرفته ‏اند.

نگرانی درباره تغییرات زیست محیطی در کنار افزایش قیمت روز‏افزون نفت و اوج تولید نفت و حمایت دولت‏ ها باعث رشد روزافزون وضع قوانینی می ‏شود که بهره ‏برداری و تجارتی کردن این منابع تجدید‌پذیر را تشویق می‌‏کنند. کشورهای مختلف در حالی به انرژی‏ های تجدیدپذیر روی آورده‏ اند که بریتانیا از ساخت بزرگترین مزرعه بادی دریایی جهان در دریای ایرلند و در ۱۹ کیلومتری منطقه Cumbria و مراکش نیز از ساخت بزرگترین مزرعه خورشیدی متمرکز در جهان خبر داده بودند.

اکنون اسکاتلند پروژه جدیدی را برای ساخت اولین مزرعه بادی شناور در جهان آغاز کرده است. این مزرعه شناور در نزدیکی سواحل اسکاتلند خواهد بود و می‏ تواند به تولید برق شهروندان اسکاتلندی از نیروهای بادی اقیانوسی بپردازد.

 ساخت این مزرعه از دو سال آینده و در فاصله ۲۵ کیلومتری ساحل آغاز خواهد شد. این پروژه توسط شرکت Statoil  اجرا می ‏شود. این شرکت ساخت یک مزرعه توربین بادی با توان ۳۰ مگاوات را برنامه ‏ریزی کرده که سازه‏ های آن روی آب شناور خواهند بود. این پروژه می ‏تواند برق ۲۰ هزار خانه از شهروندان این کشور را تامین کند.

این پروژه جدید، یک پارک آزمایشی نام گرفته و به این معنا که در آینده توسعه داده خواهد شد تا بتواند اهداف مسئولان اسکاتلند را تامین کند. این پارک دارای وسعتی در حدود چهار کیلومتر مربع بوده و از سرعت بادی ۱۰ متر در ثانیه نیز برخوردار خواهد شد.


ثبت نظر

ارسال