توسط شرکت‏ های دانش بنیان داخلی:

ژنراتور و گیربکس توربین‌های بادی در کشور ساخته شد

پنجره ایرانیان: ژنراتور و گیربکس توربین ‏های بادی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط شرکت ‏های دانش بنیان داخلی در کشور ساخته شد.
  • شنبه 23 آبان 1394 ساعت 11:6

به گزارش خبرگزاری مهر، همچنین مواد اولیه پره‏ های توربین ‏های باد که تهیه آن از خارج از کشور با مشکلاتی همراه بود نیز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد انرژی ‏های تجدید پذیر معاونت علمی توسط دانشگاه ‏های کشور در داخل کشور ساخته شد.

مزارع نیروگاه ‏های بادی و توربین‏ های تولید‏شده با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت نیرو، شرکت توانیر و سازمان سانا برای رفع مشکلات تحریم قطعات و تجهیزات مواد توربین در کشور ایجاد شد.

نخستین مدار کنترل تحریک نیروگاه‏ های آبی کوچک نیز به کمک دانشگاه شریف ساخت داخل شده و در استان آذربایجان در یک تا دو نیروگاه آبی نصب شده و عملکرد خوبی نیز داشته است.

پیل سوختی ۲۰ کیلو‏واتی در استان اصفهان به کمک معاونت علمی و سازمان انرژی ‏های نو ایران، مرکز جهاد دانشگاهی استان اصفهان وابسته به هوا فضا و با حمایت ستاد توسعه فناوری انرژی ‏های تجدیدپذیر معاونت علمی در داخل ساخته شد.

ساخت پیل سوختی حاصل هماهنگی میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بخش علمی کشور بوده که موفقیت بسیار بزرگی به شمار می‏ آید و برای نخستین بار کشور به ‏عنوان سازنده داخلی بزرگ پیل سوختی به این توانایی دست یافته است.


ثبت نظر

ارسال