رقابت غزال خورشیدی ایران در استرالیا

پنجره ایرانیان: تیم خودرو خورشیدی دانشگاه تهران به عنوان تنها نماینده ایران با خودرو غزال ایرانی‏3، در مسابقات جهانی خودرو خورشیدی 2015 استرالیا حضور دارد.
  • چهارشنبه 29 مهر 1394 ساعت 10:1

به گزارش ایسنا، تیم خودرو خورشیدی پردیس دانشکده ‏های فنی دانشگاه تهران که بیش از 10 سال است که در زمینه طراحی و ساخت خودروهای خورشیدی فعالیت دارد امسال برای اولین بار با خودرویی دوسرنشینه که نسل سوم خودروی خورشیدی غزال ایرانی به شمار می رود در جدی ترین آوردگاه خودروهای خورشیدی جهان حضور یافته است.

رالی بزرگ خودروهای خورشیدی (World Solar Challenge) با رقابت ۵۰ خودرو از سراسر جهان برای طی کردن مسافتی سه هزار کیلومتری در مسیر شهرهای داروین در شمال استرالیا تا آدلاید در جنوب این کشور برگزار می شود. این رقابت‏ ها از روز ۱۸ اکتبر (26 مهرماه) آغاز شده و انتظار می رود که خودروهای برنده ظرف چهار روز به مقصد برسند.

هدف از این رقابت که هر دو سال یکبار برگزار می شود تشویق تحقیقات بر خودروهای خورشیدی است که امید می رود روزی در آینده وارد بازار مصرف شود. مسابقات بین المللی خودرو خورشیدی در استرالیا در سه کلاس اصلی برگزار می شود. در کلاس Adventure خودروهای سه چرخ تک سرنشین که ساده ترین طراحی را دارند در کلاس دوم(Challenger) خودروهای چهارچرخ تک سرنشین و در کلاس سوم (Cruiser class) خودروهای چهار چرخ دو سرنشین به بالا که جدیدترین طراحی ها را دارند شرکت می کنند که تیم خودرو خورشیدی دانشگاه تهران در دسته سوم قرار گرفته است.


ثبت نظر

ارسال