دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدید پذیر:

۱۸۰ پروژه در حوزه انرژی های تجدیدپذیر اجرایی شده است

پنجره ایرانیان: دبیرستاد توسعه فناوری انرژی ‏های تجدیدپذیر معاونت علمی و فناوری گفت: تاکنون این ستاد تقریبا ۱۸۰ پروژه با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی اجرایی کرده است.
  • دوشنبه 20 مهر 1394 ساعت 9:49

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف آرمودلی با اشاره به فعالیت های این ستاد توسعه انرژی‏ های تجدیدپذیر در کشور اظهار کرد: با توجه به نبود فرهنگ استفاده از انرژی‏ های نو و تجدیدپذیر در کشور و استفاده از انرژی ‏های فسیلی با قیمت ارزان، ترویج به کارگیری این انرژی‏ ها در کشور چه در بخش مصرف و چه در بخش تولید مبدل‏ها و حتی در ذهن مردم کار بسیار سختی پیش رو داریم.

وی ادامه داد: این ستاد وظیفه دارد تا همزمان با فرهنگ سازی به مراکز علمی، تحقیقاتی و وزارتخانه ‏های مرتبط که مایل هستند سهمی در کاربردی شدن انرژی‏ های نو و تجدیدپذیر در کشور داشته باشند، هم از جهت ترویج فرهنگ و هم از جهت توسعه فناوری کمک کند.

آرمودلی یادآور شد: این ستاد در جهت کاربردی شدن طرح هایی در مرز دانش از جمله پیل سوختی گام برداشته و برای ساخت، تولید و ایجاد مراکز فناوری در جهت رفع تحریم ‏ها و خودکفایی کشور فعالیت ‏های خوبی را انجام داده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‏ های تجدیدپذیر معاونت علمی اظهار کرد: تاکنون این ستاد تقریبا ۱۸۰ پروژه اجرا کرده که این پروژه‏ ها با همکاری دانشگاه‏ ها، مراکز تحقیقاتی وابسته به وزارت علوم، وزارت نفت، وزارت نیرو و بخش ‏های خصوصی (شرکت های دانش بنیان) اجرایی شده است.

آرمودلی بیان کرد: تاکنون اجرای ۱۶۰ پروژه به اتمام رسیده و گزارش‏ هایی هم از انجام آنها تهیه شده و به صورت مکتوب به معاونت علمی ارائه شده است. همچنین ۲۰ پروژه دیگر نیز در حال اجرا است و این ستاد توسعه فناوری انرژی‏ های تجدیدپذیر معاونت علمی بر روند اجرایی شدن این پروژه ها نظارت دارد. 


ثبت نظر

ارسال