با شکست انحصار ۳ کشور:

قطعه تقسیم کننده گاز در پالایشگاه ها در ایران ساخته شد

پنجره ایرانیان: یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت قطعه‏ مورد استفاده در پالایشگاه‏ ها شد که متناسب با شرایط آب و هوایی ایران است.
  • یکشنبه 12 مهر 1394 ساعت 10:19

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا جوادپور، مدیر عامل شرکت دانش بنیان "صافات انرژی یزد" مجری طرح  "فلودیوایدر توربین گازیGEF"۹  گفت: فلودیوایدر قطعه ‏ای است که در توربین‏ های گازی ساخت شرکت‏ های خارجی وجود دارد و وظیفه آن تقسیم سوخت مایع در این توربین‏ هاست.

وی عنوان کرد: اگر این تجهیزات کار خود را به خوبی انجام ندهند، پره ‏های توربین گازی که از قیمت بالایی برخوردارند آسیب می‏ ببیند، از این رو ساخت فلودیوایدر در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

جوادپور افزود: ما در این شرکت دانش بنیان موفق شدیم این قطعه را طوری طراحی کنیم تا عمر آن افزایش پیدا کند و دستگاه کمتر آسیب ببیند.‏ به گفته مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، قیمت بالای فلودیوایدر در بازار جهانی، تحریم ‏ها و عدم پشتیبانی مناسب باعث شد تا این محصول در کشور ساخته شود.

وی با بیان اینکه تنها کشورهای سازنده این قطعه در دنیا آمریکا، ژاپن و آلمان هستند، اظهار داشت: مزیت نمونه ساخت داخل نسبت به محصول تولیدی این کشور ها این است که فلودیوایدر با توجه به شرایط دمایی و سوخت کاربردی در کشور طراحی و تولید شده است.

جوادپو گفت: آخرین نمونه فلودیوایدر ظرف شش ماه اخیر طراحی و تولید شده است. به گفته مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، این قطعه بر اساس استانداردهای روز جهانی، فلودیوایدر را طراحی و تولید کرده است و اشکالات طراح اصلی را مدنظر قرار داده تا این قطعه از عمر بالایی برخوردار باشد. وی افزود: فلودیوایدر ساخت داخل در مقایسه با کشور های آمریکایی و اروپایی قیمتی نصف یا کمتر دارد.

 


ثبت نظر

ارسال