سامانه هوشمند مدیریت انرژی رونمایی می‌شود

پنجره ایرانیان:محققان یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به تدوین دانش فنی تولید نرم افزار و سامانه هوشمند مدیریت انرژی شدند.
  • شنبه 6 دی 1393 ساعت 12:50

نخستین سامانه هوشمند مدیریت انرژی برای نخستین بار در نمایشگاه شهر ایده آل با حضور شهرداران کشور در جزیره کیش دی ماه امسال رونمایی می‌شود.سامانه هوشمند مدیریت انرژی که به اختصار "سهما" نامیده می‌شود، یک نرم افزار تحت وب است که به سازمان ها در مدیریت هزینه‌ها، بهینه سازی مصرف، کاهش هزینه و اجرای استانداردهای انرژی کمک می‌کند.

این نرم افزار با داشتن اطلاعات اولیه ساختمان و دریافت کلیه اطلاعات مصرف و هزینه‌های انرژی در بازه های زمانی مختلف به تحلیل داده‌ها پرداخته و با مقایسه این اطلاعات با استانداردهای موجود و نیز مقایسه با دوره‌های مشابه گذشته، گزارش‌های کاربردی در جهت مشاوره و کمک به مدیران و کارشناسان انرژی مجموعه‌ها ارائه می دهد.

نرم افزار "سهما " با ثبت اطلاعات مربوط به مصرف و هزینه انرژی می تواند انواع گزارش‌ها شامل انواع جداول و نمودارهای مورد نیاز را تهیه کند و بدین ترتیب استفاده کننده از این نرم افزار، هشدارها و تذکرات لازم به منظور عدم پرداخت هزینه های غیرضروری و مصارف مازاد و همچنین پیشنهادات لازم جهت تصمیم گیری در اعمال سیاست های مرتبط با مدیریت انرژی را دریافت خواهد کرد.

این نرم‌افزار بالغ بر 150 نوع گزارش و هشدار تولید می‌کند

محمد جعفری خوزانی تولید کننده نرم افزار "سهما "، درباره ویژگی‌های این نرم افزار اظهار کرد: این نرم افزار بالغ بر 100 نوع گزارش تولید می‌کند و بالغ بر 50 هشدار مدیریتی را در خصوص انرژی به کاربر می دهد.وی با بیان اینکه این نرم افزار نمونه داخلی ندارد، افزود: این نرم افزار ابتدا به عنوان ایده محوری در شهرک علمی و تحقیقاتی پذیرفته شد و در مرحله بعدی در شورای عالی انفورماتیک ایران نیز به ثبت رسیده است.

جعفری خوزانی با بیان اینکه بیش از 30 سال است که در کشورهای پیشرفته دنیا همچون آمریکا و ژاپن از نرم افزارهای مدیریت انرژی استفاده می‌شود، گفت: در حالی در کشورهای توسعه یافته نرم افزارهای مدیریت انرژی به عنوان ابزارهای استراتژیک در سازمان ها محسوب می شوند که هیچ نمونه‌ای از آن در ایران وجود نداشت به طوری که با آغاز فعالیت خود در زمینه مدیریت انرژی با مشکل بزرگی به نام نبود آمار مصرف انرژی در سازمان‌ها مواجه شدیم که ما را به سمت تولید این سامانه برد.


نظرات

امیر جلالی

مایه مباهات و خرسندیست که این نرم افزار د رایران تولید و رونمایی شده است به امید موفقیتهای بیشتر این نرم افزار محصول شرکت آترین است. اطلاعات بیشتر در www.atreen.com

ثبت نظر

ارسال