ساخت اولین بخاری زیست توده سوز در ایران

پنجره ایرانیان:دبیرستاد توسعه فناوری انرژی های تجدیدپذیر از ساخت اولین بخاری زیست توده سوز در کشور خبرداد و گفت: با انجام مهندسی معکوس یک نمونه بخاری پلت سوز چوبی با راندمان بالا طراحی و ساخته شده است.
  • یکشنبه 2 آذر 1393 ساعت 11:18

یوسف آرمودلی دبیرستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر گفت:با حمایت این ستاد و با همکاری متخصصین پژوهشگاه نیرو اولین بخاری زیست توده سوز با راندمان بالا در کشور طراحی و ساخته شد.وی با اشاره به اینکه کشور ایران پتانسیل بالایی در زمینه انرژی زیست توده دارد افزود: بخش قابل ملاحظه ای از این پتانسیل به منابع کشاورزی و چوبی اختصاص دارد که زائدات آن بعضاً بدون استفاده مناسب از بین می رود.

آرمودلی تصریح کرد: تبدیل زائدات کشاورزی و چوبی به سوختی که قابلیت تامین انرژی گرمایشی بخش خانگی را داشته باشد و استفاده از آن در سیستم های گرمایشی متناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.
دبیرستاد توسعه فناوری انرژی های تجدیدپذیر ادامه داد: در این پروژه با بررسی اجمالی منابع زیست توده کشاورزی، باغی و چوبی کشور و برآورد میزان زائدات حاصل از این منابع و برآورد میزان پتانسیل کشور در تولید سوخت حاصل از زائدات زیست توده (پلت) و با انجام مهندسی معکوس یک نمونه بخاری پلت سوز چوبی با راندمان بالا طراحی و ساخته شده است. 


ثبت نظر

ارسال