گزارش اختصاصی پنجره ایرانیان از هشتمین نمایشگاه در و پنجره تهران

هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی در و پنجره و صنایع وابسته تهران، از 5 تا 8 بهمن 1395 در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار شد.
  • یکشنبه 3 اردیبهشت 1396 ساعت 8:47

این نمایشگاه که از جمله نمایشگاه‌های مهم و تخصصی صنعت کشور است در حالی هشتمین دوره خود را پشت سر گذاشت که صنعت ساختمان به‌عنوان مادر این صنعت و بسیاری از صنایع، در رکودی چندین ساله به سر می‌برد. رکودی که برخی تحلیلگران بازار و صنعت، ریشه آن را در سیاست‌های اشتباه اقتصادی دولت می‌دانند که در سال‌های گذشته طرح‌هایی چون مسکن مهر به آشفتگی آن دامن زد. بااین‌حال نمایشگاه‌هایی ازاین‌دست به‌مثابه مُسکنی برای تن نحیف بازار مسکن، فرصت مناسبی برای صنعتگران است تا در طول چهار روز برپایی نمایشگاه به معرفی فعالیت‌ها، محصولات و توانمندی‌هایشان بپردازند.

نمایشگاه تخصصی در و پنجره و صنایع وابسته تهران باوجود کاستی‌ها و انتقاداتی که به نحوه اجرا و به‌ویژه فصل برگزاری آن وارد است، توانسته با حضور شرکت‌های فعال در این حوزه، هشت دوره را به سرانجام برساند. در هشتمین دوره این نمایشگاه شرکت‌های مختلف در گروه‌های کالایی در و پنجره و پروفیل یو.پی.وی.سی، در و پنجره و پروفیل آلومینیومی و غیر یو.پی‌.وی‌.سی، انواع در (ساختمانی، چوبی، داخلی، ضدسرقت، ضدحریق، ضدآب، کشویی، اتوماتیک، فرفورژه، کامپوزیت)، ماشین‌آلات و تجهیزات، یراق‌آلات، شیشه و نما، ملزومات (چسب، نوار و فوم درزگیر، پیچ، مواد اولیه، اسپیسر، تیغه، شبکه‌های داخلی در) و سایر (نشریات، نرم‌افزار، طراحی، مشاوره، خدمات پس از فروش، نرده و حفاظ) و... در 13 سالن از مجموعه محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، در غرفه‌های خود پذیرای بازدیدکنندگان مختلف از سراسر کشور و کشورهای خارجی بودند. برگزاری هشتمین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی در و پنجره تهران، با حضور شرکت‌ها و موسسات داخلی و خارجی که در زمینه تولید،‌ بازرگانی و خدمات مرتبط با این گروه‌های کالایی فعالیت دارند گامی بلند و محکم در جهت ارائه نوآوری‌ها و تولیدات مدرن این صنعت محسوب می‌شود و مسلما شرکت‌های ساختمانی، شرکت‌های انبوه‌ساز، تعاونی‌های مسکن، مجتمع‌های مسکونی و تجاری،‌ هتل‌ها و عموم مردم به‌عنوان مصرف‌کنندگان نهایی این محصولات از برپایی چنین نمایشگاه‌هایی استقبال خواهند کرد.

با توجه به تعدد و کثرت واحدهای تولیدی، بازرگانی و خدماتی که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در ارتباط با محصولات در و پنجره هستند، برپایی نمایشگاه تخصصی به‌صورت مستقل و جدا از نمایشگاه صنعت ساختمان، هم برای مشارکت‌کنندگان و هم برای بازدیدکنندگان از اهمیت و اولویت بسیاری برخوردار است. در نتیجه این نمایشگاه نیاز مخاطبان این صنعت را به‌مراتب بیشتر از نمایشگاه عمومی ساختمان برآورده می‌سازد.

نشریه پنجره ایرانیان مانند همیشه در هشتمین نمایشگاه تخصصی در و پنجره تهران نیز با برپایی غرفه در سالن میلاد پذیرای کلیه بازدیدکنندگان و فعالان این صنعت بود. علاوه بر این، گروه خبری نشریه با حضور در غرفه‏ های فعال و برتر نمایشگاه با مدیران این شرکت‏ ها در خصوص محصولات جدید ارائه شده و وضعیت برگزاری نمایشگاه گفتگوهایی انجام داده که در ادامه آنها را می‏ خوانیم.

در مصاحبه با مشارکت کنندگان نمایشگاه در و پنجره تهران سه سوال زیر به صورت مشترک پرسیده شد:

1- ضمن معرفی شرکت و زمینه فعالیت‏تان، اگر محصول جدیدی در نمایشگاه ارائه دادید، توضیح دهید؟

2- نحوه برگزاری و میزان استقبال از نمایشگاه امسال را چگونه ارزیابی می‏ کنید؟

3- برگزاری چنین نمایشگاهی چه تاثیری بر رشد صنعت در و پنجره و رونق بازار ساختمان دارد؟

 

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کامل کنید.

 

 

نشریه پنجره ایرانیان-سال دهم-شماره 113,114-اسفند95وفروردین96

 


ثبت نظر

ارسال