پنجره ایرانیان ۹ ساله شد

پنجره ایرانیان: به مناسبت ورود پنجره ایرانیان به نهمین سال فعالیت خود، به سراغ فعالان صنعت در و پنجره رفتیم و از آنها خواستیم عملکرد این رسانه را مورد ارزیابی قرار دهند. بدون تردید اگر نبود همراهی و پشتیبانی اهالی این صنعت، پنجره ایرانیان نمی ‏توانست در طول این سال‏ ها موانع و مشکلات موجود را پشت سربگذارد و به حیات خود ادامه دهد.
  • چهارشنبه 13 آبان 1394 ساعت 11:7

 از این جهت داوری مخاطبان پنجره ایرانیان باارزش‏ترین معیار نحوه عملکرد آن برای گردانندگان این رسانه است و همچنین انتقادات و پیشنهادات وارده ارزنده ‏ترین کمک به این نشریه برای ارتقاء فعالیت ‏های آن می ‏باشد. در این نظرخواهی از کلیه اهالی این صنعت که البته امکان تماس با آنان به وجود آمد، درخواست کردیم که نظر خود و همچنین انتقادها و پیشنهادهای خود را در خصوص نحوه عملکرد پنجره ایرانیان اظهار دارند. با هم نظرات این دوستان را بدون هیچ کمی کاستی، می ‏خوانیم:

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

غلامرضا صادقیان ـ بست ویژن
نشریه پنجره ایرانیان در طی این سال‎ها عملکردی قابل قبول و بسیارخوبی داشته است. فقط فکر می‎کنم، در برخی مواقع بین شرکت‎های فعال فرق قائل می‎شوند. این نشریه به ‏عنوان رسانه تخصصی لازم است به همه شرکت‎ها نگاه یکسانی داشته و به تولیدکنندگان توجه بیشتری داشته باشد. در پایان پیشنهاد می‎کنم تا در برگزاری سمینارهای علمی ـ آموزشی بیشتر فعالیت کند.

ایمان مصلحی ـ ارگاداتا
امروز پس از گذشت ۸ سال از فعالیت این نشریه، عملکرد خوب آن دیگر بر کسی پوشیده نیست. مدیریت این مجموعه آقای شیری همواره با ما تعامل داشته است. نکته دیگر این که پنجره ایرانیان همواره در زمان مناسب و با کیفیت بالایی چاپ شده و به موقع به دست مخاطبان خود می‎رسد. همچنین پیشنهاد می‎کنم از حجم اخبار کلی و عمومی کاسته و به مطالب و اخبار مرتبط و تخصصی صنعت اضافه کند.

علی عامری ـ جی.اس.آی
نزدیک به ۵ سال است که وارد این صنف شدم و در هر نمایشگاه و سمیناری که حضور داشتم، نشریه پنجره ایرانیان نیز حضور فعال داشته است. در نمایشگاه‌ها نیز همواره شاهد فعالیت این رسانه بوده ‏ام. این مجموعه پرتلاش حتی با برگزاری تورهای نمایشگاهی خارج از کشور در این زمینه نیز نقش بسزایی داشته، و شخصا از تورهای پنجره ایرانیان اطلاعات بسیاری کسب کردم. با سابقه فعالیتی که در صنعت‌های دیگر دارم، در هیچ حوزه‏ایی چنین رسان ه‏ایی ندیده‏ ام. در واقع نشریه پنجره ایرانیان نقش یک رابط را میان مردم و تولید کننده ‏ها ایفا می ‏کند. به شخصه شاهد آن بودم که برخی افراد سودجو همواره با جعل عنوان و کپی کاری سعی داشته‏ اند تا شبیه پنجره ایرانیان باشند، که این امر نشانگر آن است که عملکرد این رسانه صحیح است. این اعتبار به واسطه ۸ سال تلاش مدیریت این مجموعه می باشد.

علی خرم ـ نوید تجارت ارسام
در طی این ۸ سال، نشریه پنجره ایرانیان در صنعت در و پنجره تبدیل به یک پرستیژ شده است و هر کسی فارغ از جایگاهی که دارد حضور خود را در صنعت، در این نشریه رسمیت می‎بخشد. از سوی دیگر مدیریت نشریه پنجره ایرانیان با نوآوری‎های خلاقانه خود، نشان داده که اهل سکون نیست. این رسانه صنعتی با ابزارهای متعددی، چون شبکه تلگرام، سایت خبری و ماهنامه خود همواره سعی دارد تا به صنعت در و پنجره کشور کمک کند. نکته آخری که تاکید دارم عینا درج شود، آن است که لازم است کلیه اهالی صنعت، قدر آقای شیری مدیرعامل نشریه پنجره ایرانیان را بیشتر بدانند.

امید قدرت ـ کیمیا صنعت شیما
نشریه پنجره ایرانیان در طول سال‎های گذشته نشان داده که همواره روند رو‎به رشدی داشته است. این نشریه به لحاظ کیفی نیز از عملکرد بسیار خوبی برخوردار بوده است. با وجود همه عملکردهای مثبت و خدمات شایانی که به صنعت در و پنجره داشته است، انتقادی نیز بر این نشریه وارد است؛ و آن در بحث تبلیغات می‎باشد. با توجه به بخش‎بندی مطالب نشریه، متاسفانه تفکیک این بخش‎بندی ‏ها در بین صفحات مختلف نشریه به گونه‎ای است که یافتن آن مخاطب را دچار مشکل می‏ کند.

فیروزه بدر ـ ونوس شیشه
این مهم که نشریه پنجره ایرانیان در مقوله محتوا و نوشتار با رویکردی علمی، سیر صعودی خود را سرعت بخشیده است، امروز بر کسی پوشیده نیست. این روند روبه‎رشد در فرم نشریه نیز مستتر می‎باشد. چنانچه چاپ و کیفیت کاغذ آن نیز بسیار مرغوب است. تنها نکته قابل ایراد، شلوغی روی جلد این نشریه می‎باشد که امیدوارم برای آن چاره‎ای بیاندیشید. همچنین امیدوارم محتوای آن علمی‎تر شود.

هادی غضنفری ـ کیان ره‎آورد ایرانیان
تنها مطلبی که در این خصوص می‎توانم عنوان کنم، ابراز رضایت از عملکرد تیم فعال در نشریه پنجره ایرانیان و مدیریت محترم آن آقای شیری می‎باشد.

ولی عظیم‏زاده ـ نیلگون پنجره تهران
به‏ نظر می‏ رسد، رویکرد پنجره ایرانیان از خبرپراکنی صرفا فنی، به رویکردی حرفه ‏ای (رسانه ‏ای و تخصصی) تغییر جهت داده است. خبرهای مرتبط به صنعت ساختمان که از این رسانه بازتاب داده می ‏شود، گرچه‏ مستقیما به صنعت ما مربوط نمی ‏شوند، اما این اخبار بر سرنوشت این صنعت و جهت‏ گیری ‏های آتی آن تاثیرگذار هستند. انصافا خبرهای قابل توجه و ارزشمندی را بازتاب می‏ دهید. اما چند نکته را می ‏خواستم متذکر شوم:
اول اینکه متن مقدمه‏ هایی که برای بازدیدها و گزارش‏ ها نوشته می ‏شود، معمولا با قلمی همسان نوشته شده و مفصل هستند. به نظرم، برای بارز کردن سازمان، هدف گزارش و شخص یا برند مدنظر، هرچه مطلب مقدمه کوتاه‏ تر و به لحاظ بصری متفاوت‏تر باشد، جذابیت و تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. در مورد مقالات نیز فکر می‏ کنم، به دلیل وجود برداشت‏ های متفاوت، بهتر است نام نگارنده و سازمان یا برندی را که به آن وابستگی دارد مشخص کنید. از این طریق افراد کاردان و علاقمند به بازتاب دادن تجربیات و دانش حرفه‏ ای خود، تشویق می ‏شوند. ضمن اینکه نگارنده مسئولیت بیشتری را احساس خواهد کرد تا مطلب خود را دقیق‏تر و مستدل‏تر تهیه کند. به‏ طور کلی مقالات فنی و علمی، هرچه بیشتر استنادی تر و استدلالی تر باشند، قدرت اقناعی و آموزشی بیشتری دارند.

علی جوان ـ راستاوین
عملکرد این نشریه، عالی بوده است. سال گذشته نیز در قالب نامه‎ای از زحمات آقای شیری مدیرعامل این مجموعه تشکر کردم. نشریه پنجره ایرانیان تنها رسانه مرتبط با صنعت در و پنجره می‎باشد که به درستی وظایف خود را انجام می‎دهد. این نشریه تخصصی امروز با درج اخبار تلاش‎های شایان ذکری جهت، اطلاع رسانی آخرین دستاوردهای صنعت داشته است. در این صنعت، تولیدکننده پنجره‎ساز مظلوم است و تنها حامی این تولیدکننده نشریه پنجره ایرانیان می‎باشد.

محمدرضا قائمیان ـ فوم اینداستری
نشریه پنجره ایرانیان جهت ارتقاء سطح کیفی صنعت در و پنجره، گام ‏های بسیار بزرگی را برداشته است و می‎توان نقش این رسانه تخصصی را در صف کسانی که با مشکلات صنعت مبارزه می‎کنند، نقشی هدایتگر و راهنما دانست که امیدوارم در آینده نزدیک مطالب و محتوای آن کمی چالشی‎تر شده تا تاثیر بیشتری داشته باشد. همچنین شخصا ترجیح می‎دهم محتوای این نشریه بیشتر علمی باشد تا خبری؛ اگر کمی توجه به مباحث علمی آموزشی داشته باشید، دیگر بدون نقص خواهید بود.

شهرام علیزاده ـ آلوکد
با نگاهی به سال‎های فعالیت نشریه پنجره ایرانیان درمی‎یابیم که این نشریه روندی روبه رشد داشته است. کافی است تا شمارگان نخست نشریه پنجره را با شمارگان امروز این نشریه مقایسه کنیم تا سیر تکامل این رسانه را دریابیم. اما تصور می‎کنم اکنون که به چنین جایگاهی دست یافته‏ اید، وقت آن است که با نوآوری‎ به سمت فناوری‎ها در صنعت پیش روید و به مباحث و مقالات علمی توجه بیشتری داشته باشید. چرا که اگر این نوآوری در این مجموعه شکل نگیرد از این پس شاهد سکون در روند رو به رشد نشریه پنجره ایرانیان خواهیم بود. این رسانه باید برای اهالی صنعت مشوقی باشد تا به‎وسیله نگارش مقاله، علم و تجربیات خود را در اختیار دیگر همکاران خود قرار دهند.

حمید شبیریان ـ پرسان صنعت
ضمن عرض تبریک ۹ سالگی نشریه پنجره‎ ایرانیان و همچنین تشکر و قدردانی از مدیریت و پرسنل این نشریه که با عملکرد بسیار خوب خود فعالان صنف در و پنجره را در معرفی محصولات خود یاری می ‏دهند، برای عملکرد هرچه بهتر نشریه چند پیشنهاد دارم: در زمینه عکاسی از غرفه‏ ها در نمایشگاه ‏های مربوطه توجه بیشتری کرده و با کمک گرفتن از صاحبان غرفه اطلاعات دقیق ‏تری در اختیار خوانندگان بگذارید؛ بهتر است در هر شماره از نشریه به جای مصاحبه با افراد تکراری، خوانندگان را با یک شرکت و کالای جدید آشنا کنید.

مریم همتی ـ بهین سامان هوشمند نگار
شرکت بهین سامان از زمان ورود خود به صنعت در و پنجره با نشریه پنجره ایرانیان همکاری داشته و در این سال ‏ها شاهد روند رو به‏ رشد و تلاش ‏های این نشریه برای اطلاع ‏رسانی مفید به شرکت ‏های مرتبط با این صنعت بوده است. در حال حاضر نشریه پنجره ایرانیان به نوعی مرجع اطلاعات ارتباطی شرکت ‏ها با یکدیگر بوده و باعث سهولت دستیابی مشتریان صنعت به نیازهای خودشان می ‏باشد. از نظر من فعالیت ‏های نشریه پنجره در برگزاری تورهای بازدید از نمایشگاه‏ های خارج از کشور و همکاری با شرکت‏ های ایرانی غرفه‏ دار در آنجا، عملی پسندیده بوده و جای تشکر و قدردانی دارد و بیانگر هدف آن مجموعه در تلاش برای ارتقا صنعت می‏ باشد. در اینجا می ‏خواهم پیشنهادی را مطرح کنم: راه ‏اندازی سایت پنجره ایرانیان در سال گذشته قابل تقدیر بوده و دسترسی به نشریه را در هر نقطه از ایران امکان پذیر ساخته است. با توجه به رشد صنعت و شروع صادرات پروفیل و نرم ‏افزار، فکر می‏ کنم در آینده‏ای نزدیک ارتباط صنعت با کشورهای همسایه بیشتر شود. پیشنهاد من این است که سایت پنجره ایرانیان به ‏عنوان یک مرجع خبری و تبلیغاتی معتبر از اوضاع صنعت در و پنجره کشور، زبان انگلیسی سایت را نیز فعال کند تا برای افراد غیرایرانی هم قابل استفاده باشد.

کامران حقانی ـ دکتر وین
به اعتقاد من نشریه پنجره ایرانیان در ۸ سال گذشته یک سیر تکاملی و رو به رشدی را طی کرده است. ابتدا با چاپ و نشر مجله، سپس با راه‎اندازی سایت خبری و هم‎اکنون نیز با راه‎اندازی شبکه تلگرام خود، نوآوری دیگری در فضای مجازی داشته است که این سه شبکه اطلاع رسانی، همسو با یکدیگر جهت پیشبرد صنعت در و پنجره تلاش می‎کنند.

علی نظری جویباری ـ ماژول
مجله پنجره ایرانیان یکی از پر تیراژترین و کاربردی‏ترین نشریات در میان همکاران و اهالی صنعت در و پنجره می‎باشد و این مهم را مرهون تلاش تمامی دست ‏اندرکاران متخصص آن نشریه وزین می‎باشد. حضور برندهای مطرح در صنعت در و پنجره خود گواه این مدعاست.

شعیب حسنی ـ دبیر انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران
در شرایط کنونی، وقتی یک نشریه خصوصی سابقه ۸ سال فعالیت مستمر را در کارنامه خود ثبت کرده باشد و قریب ۱۰۰ شماره را منتشر ساخته باشد، با آن حجم خبری و تحلیلی، نشانگر این واقعیت است که در مسیر خود موفق بوده است. حتی به اعتقاد من حجم بالای تبلیغات این نشریه نیز نشانه اعتبار می‏ باشد. برای همه دست‏ اندرکاران این رسانه آرزوی توفیق روزافزون دارم. همچنین امیدوارم در مباحث تحلیلی چشم‏ انداز صنعت را بیان کند. من به‏ عنوان یک تولیدکننده از شما خوراک می‏ گیرم و تیم تحلیلی پنجره ایرانیان می ‏تواند تولیدکننده را با فرصت ‏ها و تهدیدهای پیش‏رو آگاه سازد.

فرهاد امینیان ـ مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه ‏های بین‏ المللی تهران
از ابتدای شروع به کار نمایشگاه در و پنجره تهران با نشریات مختلف در ارتباط بوده‏ ام. در میان شمار اندک نشریات تخصصی این صنعت، پنجره ایرانیان جزو برترین ‏های صنعت در و پنجره است.

وحید جلالی‏ پور ـ دبیر انجمن تولیدکنندگان در و پنجره ایران
آنچه در ۸ سال فعالیت پنجره ایرانیان سراغ داریم، انجام صحیح رسالت رسانه ‏ای خود بوده است و امیدواریم در آینده نیز به همین صورت ادامه دهد. در اینجا باید خاطر نشان کنم که رعایت بی ‏طرفی از اصول اساسی رسانه‏ هاست. البته نشریات ضمن رعایت بی‏ طرفی می‏ توانند با طرح نقدهای سازنده به پیشبرد این صنعت کمک کنند. در صورتی که رسانه‏ ای سمت و سو و گرایش خاصی پیدا کند، اعتدال خود را از دست می ‏دهد. خوشبختانه پنجره ایرانیان به جز یک بازه زمانی کوتاه، بی ‏طرفی را در امر اطلاع ‏رسانی رعایت کرده است.

محمد حمیدیه ـ هافمن
به نظرم پنجره ایرانیان در طی این ۸ سال توانسته است جای خود را در صنعت در و پنجره کشور باز کند. امروزه این رسانه برای بسیاری به‏ عنوان یک مرجع شناخته می ‏شود و اخبار و اطلاعات مورد نیاز خود را از آن دریافت می ‏کنند. خود من برای رسیدن به یک تحلیل ضمنی از اوضاع روز صنف، به این نشریه مراجعه می ‏کنم. با این حال، در صورتی که در مباحث تحلیلی، فارغ از رویکردهای تبلیغاتی عمل کنید و تحلیل کارشناسانه ‏ای از اوضاع کلی صنعت داشته باشید، عملکرد بسیاری بهتری خواهید داشت. در حال حاضر، اطلاعات و تحلیل‏ های بنگاه ‏ها توسط خود آنها بیان می ‏شود و این صحیح نیست. البته منظور اتخاذ رویکرد تخریبی نسبت به برخی افراد یا شرکت ‏ها نیست، اما می ‏توان با بررسی و مطالعه روی شرکت‏ های موفق، تحلیل کارشناسانه خود را از واقعیت منعکس کنید.

پیمان خلیل‏ زاده ـ سام‏ آریا
پنجره ایرانیان رشد بسیار خوبی داشته و اکنون به مرجعی برای کلیه اهالی صنف تبدیل شده است. اخیرا نیز در بخش اخبار و مقالات آموزشی بسیار خوب عمل کرده است.

محمدرضا عابدینی ـ یراق گستر پرشین
به نظرم، پنجره ایرانیان در تمام این سال‎ها بدون هیچ نقصی اطلاعات و اخبار مورد نیاز صنعت را اطلاع‎رسانی کرده است. این رسانه با چاپ و درج اطلاعات فنی و دیگر مسائل علمی آموزشی خود به واقع فراتر از یک نشریه فعالیت کرده است. اما در این بین تنها یک انتقاد در زمینه توزیع مجله به این نشریه وارد است. پخش و توزیع به شکلی کاملا سراسری نیست. به طور مثال یکی از شرکت‎های تولیدکننده پنجره طرف قرارداد ما در جنوب کشور اصلا نشریه به دستشان نمی‎رسد.

فرخ ظفر فرخی ـ کرفت مولر ایران
عملکرد نشریه پنجره ایرانیان در طی این سال‎ها بسیار خوب و عالی بوده است. شرکت‎هایی که به گونه‎ایی فعالیت می‎کنند که خبرساز شوند به واقع کار ویژه‎ایی انجام داده‎اند، البته این امکان تهیه و تولید و درج اخبار که از سوی نشریه پنجره ایرانیان محقق شده است، نیز اتفاق بسیار خوبی است. اما لازم است که اخبار تخصصی صنعت در و پنجره مدت زمان بیشتری روی اسلاید سایت پنجره ایرانیان قرار بگیرد. اخبار ساختمان و اخبار عمومی صنعت، در دیگر سایت‎ها نیز وجود دارد و بهتر است جای دیگری در سایت قرار بگیرد.

علیرضا شامی ـ داده پویشگر
ما هم همواره با نشریه پنجره ایرانیان به ‏عنوان یک شرکت همکار در تعامل مستقیم بوده‎ایم. پویایی و حرکت‎های خلاقانه از اصول اولیه‎ نشریه پنجره ایرانیان می‎باشد، سمت‏ و‏سو و جهت ‏گیری صحیح این نشریه به شکلی است که هیچ جای انتقاد و پیشنهادی را باقی نمی‎گذارد. این نشریه به واقع بر اساس نیاز صنعت پیش می‎رود و فعالیت و عملکرد خود را مدام بروزرسانی می‎کند.

حسین محمدیان ـ آلفا پنجره ایرانیان
به اعتقاد بنده روند رو به رشدی را نشریه پنجره ایرانیان در طی ۸ سال فعالیت خود طی کرده است. نمره این نشریه خوب است و هم‎اکنون به سمت عالی پیش می‎رود. این رسانه صنعتی همواره درصدد به‎روزرسانی و گسترش ابزارهای اطلاع‎رسانی خود می‎باشد. نشریه در ابتدای فعالیت خود بیشتر به شکل یک آگهی‎نامه چاپ می‎شد، اما به‎تدریج، متن نیز به آن اضافه شده است. اما محتوای این مطالب متاسفانه، قوی نیست. بعضا شاهد ایراداتی در برخی مصاحبه‎های چاپ شده بوده‎ایم. به اعتقاد بنده هیات تحریریه نشریه پنجره ایرانیان باید از افراد قوی‎تری شکل بگیرد.

علی عطایی ـ بازرگانی سینا
عملکرد سال‎های اخیر نشریه پنجره ایرانیان در یک جمله نسبت به دیگر نشریات بهتر بوده است. این نشریه با عملکرد مثبت خود به‎خوبی توانسته است صنعت در و پنجره را پوشش دهد. من به در مورد تبلیغات شرکت خودمان تنها با این نشریه همکاری می‎کنم. این نشریه در کنار چاپ تبلیغات شرکت‎های فعال در صنعت با درج رایگان اخبار، از حیث خبری و اطلاع‎رسانی بسیار تاثیرگذار بوده است و در پایان باید اذعان داشت که چنین عملکردی جای هیچ انتقادی را باقی نمی‎گذارد.

محمد پوررضایی ـ مورات ماشین
دلیل اینکه همکاری شرکت ما با این نشریه همچنان تداوم داشته است، عملکرد خوب این مجموعه می‎باشد. این نشریه در همه بخش‎های خود از جمله پیگیری‎ موارد و امکانات متعدد و مناسبتی خود، کیفیت چاپ مجله و پاسخگویی به مشتریان، واقعا زبانزد است.

احمد علیخانی ـ هلی‎پن
عملکرد این نشریه بسیار خوب و تاثیرگذار است. این مهم که سراسر کشور را پوشش داده است مقوله بسیار مهم و ویژه‎ای است. بعضا شاهد آن هستیم که مشتری برای خرید محصولی از بندرعباس تماس می‎گیرد و می‎گوید که شماره ما را از نشریه پنجره ایرانیان به‎دست آورده است، به شخصه هیچ انتقادی نمی‎توانم به آن داشته باشم.

بابک ثقه‎السلام ـ رهاو
در این سال‎ها عملکرد بسیار عالی از نشریه پنجره ایرانیان شاهد بوده‎ایم. این مجموعه پیشرفت بسیار قابل ملاحظه‎ای داشته است و هم‎اکنون مرجع اطلاعاتی صنعت در و پنجره محسوب می‎شود. همچنین پیگیری امور مختلف در این مجموعه نیز بسیار درست و به موقع انجام می‎شود.

حامد شیبانی ـ پروفاین
ما همواره به دوستی و همکاری خود با مجموعه پنجره ایرانیان افتخار کرده‎ایم. در واقع ما با این نشریه در صنعت در و پنجره بزرگ شده‎ایم. این نشریه به‏ نوعی پیشگام این صنعت محسوب می‎شود و به حقیقت رسالت خود را به انجام رسانده است. پنجره ایرانیان همواره به ما و دیگر فعالان صنعت کمک کرده است تا به دوران طلایی صنعت بازگردیم. تنها موردی که می‎توان به ‏عنوان یک نقد یا یک پیشنهاد مطرح کرد، پیگیری و مطالعه دقیق ‎ اطلاعاتی است که در تبلیغات شرکت‎ها درج می‎شود. لازم است گواهینامه‎ها و صحیح بودن آنها مورد توجه ویژه‎ای قرار گیرند تا تبلیغات شرکت‎ها درست و واقعی بیان شود.

مجتبی جان‎جان ـ تورآسا
به نظر من عملکرد پنجره ایرانیان، باعث شده تا این نشریه به‎عنوان نشریه ‏ای برتر مطرح شود. پنجره ایرانیان همواره در فکر اجرای ایده‎های جدید است. انتشار آخرین اخبار صنعت و تحت پوشش قراردادن تولیدکنندگان این صنعت از جمله مهمترین دستاوردهای نشریه پنجره ایرانیان می‎باشد. اما انتقادی نیز در زمینه توزیع نشریه وجود دارد که گاهی اوقات دیر به دست مشترکین می‎رسد. اما پیشنهادی نیز دارم، به واقع اگر یک روز مدیرعامل نشریه پنجره ایرانیان بودم، تدبیری می‎اندیشیدم که شرکت‎های مختلف باهم آشنا شوند تا از این طریق به کشف بازارهای جدید نیز کمکی کرده باشم.

علی باقری ـ رئال وین
به طور کلی عملکرد نشریه پنجره ایرانیان را می‎توان خوب ارزیابی کرد. به ‏روز بودن محتوا، به لحاظ اخبار و اطلاعات و کیفیت عالی چاپ آن از ویژگی های این نشریه است. اما یک پیشنهاد نیز دارم: با توجه به اینکه حجم مطالب بسیار زیاد است، به اعتقاد من بهتر است نشریه به دوقسمت پنجره و پروفیل تقسیم شود و این دو حوزه هر کدام در یک مجلد مستقل به چاپ برسد.

مهیار کاکائی ـ سان‎گلاس
در مدت چهار سالی که افتخار همکاری با نشریه پنجره ایرانیان را داریم، بی‎تردید این مجموعه را برترین نشریه در حوزه کاری خود دیده‎ایم. به مدیریت این مجموعه پیشنهاد می‎کنم که جهت ایجاد فضای رقابتی با دیگر همکاران خود، تعرفه تبلیغات خود را کاهش دهد.

محسن صفایی ـ همارشتن
نشریه پنجره ایرانیان، در طول سال‎های فعالیت خود عملکردی مثبت داشته است. از آنجایی که روی یک صنعت خاص متمرکز بوده، و تمام تلاش خود را در این زمینه انجام داده، پاسخ خوبی نیز دریافت کرده و این تلاش‎ها به نتیجه رسیده است. چراکه یک هدف واحد و تمرکز روی آن بهتر از داشتن چند هدف نصفه و نیمه می‎باشد. نشریه پنجره ایرانیان هم خوشبختانه روی یک موضوع واحد تمرکز کرده تا مرجعی برای بازار و موضوعات مرتبط با حوزه فعالیت خود باشد. در پایان لازم است عنوان کنم که این وظیفه همه ماست تا از تولید کننده داخلی حمایت کنیم.

سید سعید ابن‎الرضا ـ شعاع پنجره
عملکرد بسیار خوبی در طی این ۸ سال از سوی نشریه پنجره ایرانیان شاهد بوده‎ایم. اما این رسانه در عملکرد خود با یک ضعف نیز روبه ‏رو بوده است و آن این است که درون‎گروهی می‎باشد و روی کار تولیدکنندگان تمرکز داشته و مصرف کننده را از دایره مخاطبان خود خارج کرده است. مصرف کننده محصولات تولیدکنندگان پنجره گروه‎هایی چون انبوه‎سازان و سازندگان ساختمان می‎باشند که جایگاهی در این نشریه به آنها اختصاص داده نشده است. تولیدکننده نیز ترجیح می‎دهد تبلیغات خود را به نشریات دیگری مانند نشریه معمار بدهد که در این حوزه فعالیت گسترده‎تری دارد و مخاطبان پنجره را نیز در بر می‎گیرد.

شهاب حسینی ـ آبادیس تجارت
این نشریه یک نشریه تخصصی بوده و معرف حضور کلیه اهالی صنف می‎باشد. این نشریه به لحاظ مشترکین خود نیز بسیارخوب و سراسری عمل کرده است. فقط امیدوارم مطالب علمی‎ آموزشی بیشتری در آن درج شود.

ناصر مهربانی ـ پیماتک
به نظر می‎رسد در برخی موارد، سیاست‎های این نشریه جهت‎داراست و گرایش خاصی نیز نسبت به برخی برند‎ها دارد. این سوال همواره در ذهن بنده وجود داشته که چرا در بین شرکت‎ها تمایز قائل می‎شوند. اما در بحث اشتراک خوشبختانه نشریه پنجره ایرانیان کاملا سراسری بوده و کل کشور را پوشش داده است. متاسفانه ضعف دیگری که وجود دارد، این است که در بحث خبررسانی، سرویس خبری شما بین‎المللی نیست.

داود سمیعی‎پور ـ بازرگانی سبحان
حدودا ۷ سال است که سابقه همکاری با نشریه پنجره ایرانیان را داریم و این سابقه همکاری نشان می‎دهد که عملکرد این نشریه کاملا پسندیده و قابل رضایت است. به واقع انتقاد یا پیشنهادی نمی‎توان به عملکرد این نشریه تخصصی داشت. چاپ و توزیع دقیق و به موقع شما از جمله امتیازهای دیگر این نشریه محسوب می‎شود. در کل به روالی که در پیش گرفته‎اید ادامه دهید چرا که در جهت پیشبرد صنعت تلاش می‎کنید.

جعفر برزگر ـ بنیس
نشریه پنجره ایرانیان به اعتقاد بنده شناسنامه و هویت رسمی صنف محسوب می‎شود. پیشنهاد من به سیاست گذاران این نشریه این است که در جهتی حرکت کنند که اخبار شرکت‎های بزرگ و پرتلاش‎تر بیشتر دیده شود.

رحیم عبدالله‏ نژاد ـ آلوم جام
حضور شما در نمایشگاه‎ها بسیار عالی است. در امر توزیع فوق‎العاده بوده‎اید و همه جا حضور داشته ‏اید. در کل عملکرد این نشریه بسیار خوب و قابل قبول می‎باشد. اما انتقادهایی نیز به عملکرد این نشریه وارد است: به نظرم باید از کاغذ‎های نازک‎تری استفاده شود، چراکه ضخامت نشریه بسیار بالاست. همچنین شرکت‎های معتبرتر با استانداردهای معتبر بیشتر دیده شوند. به عقیده من نشریه به مرحله‎ای رسیده که برای دیگر کشور‎ها باید به زبان انگلیسی نیز چاپ شود.

علیرضا رضوانی ـ آلومینیوم کوپال
این نشریه یکی از عالی‏ترین نشریاتی بوده که تاکنون با آن مواجه شده‎ام، که جایگاه بسیار خوبی در کلیه شاخه‎های صنعتی هم در دوره تحریم و هم در دوره پساتحریم داشته و از نظر اطلاع‎رسانی نیز بسیار خوب عمل کرده است. ولی احساس می‎کنم، در شبکه توزیع و اشتراک باید عملکرد بهتری داشته باشد.

مهشید شاه‎محمدی ـ پویش پارت سیمین
بنده در مورد ۸ سال فعالیت هیچ نظری ندارم، اما در دوسال اخیر بیشترین اطلاعات را شخصا از کانال‎ها و ابزارهای اطلاع‎رسانی شبکه خبری پنجره ایرانیان کسب کرده‎ام که کلیه این اطلاعات بسیار ارزنده و علمی بوده ‏اند. شخصا اگر بخواهم به این نشریه امتیازی دهم، از ۱۰۰ نمره‎ای به آن ۸۰ می‏ دهم. تنها مشکلی که وجود دارد این است که گفتگو و مصاحبه‎هایی در آن به چاپ می‎رسد که برخی از آنها از واقعیت به دور هستند.

رامین صحنه ـ آک‎پروفیل
به واقع جا دارد، دست کلیه دست‎اندرکاران این نشریه را به گرمی بفشاریم. چرا که در کلیه زمینه‎ها اعم از کیفیت چاپ و کاغذ تا همه مطالب تحریریه بسیار خوب بوده و تنها مشکل در بحث طراحی می‎باشد.

فردین میرزاده ـ تهران پلاستیک
به نظر من این نشریه بسیار عالی و پر محتواست. حضور خبرنگاران این نشریه در همایش‎ها، نمایشگاه‎ها و غیره بسیار عالی و جالب توجه است و در کل این مجله بسیار کامل بوده و نمی‎توان از آن هیچ انتقادی داشت.

حمیدرضا سیدی‎فر ـ وینک هوس
به نظر من شما در عملکرد خود بسیار حرفه‎ای عمل کرده‎اید و به عنوان یک نشریه تبدیل به یک مرجع و تاریخچه این صنعت شده‎اید. اما با وجود این، همیشه جای رشد وجود دارد و به نظر می‎رسد این نشریه در آینده پیشرفت بیشتری خواهد داشت. به اعتقاد بنده لازم است که این نشریه پای خود را فراتر گذاشته و از مراکزی که در مناطق دورتری فعالیت می‎کنند، گزارش تهیه کنند.

حسین صومعی ـ مهام صنعت
به اعتقاد بنده نشریه پنجره ایرانیان کاملا موفق بوده و در زمینه فعالیت خود بسیار خوب پیش می‎رود. تنها موردی که می‎توان به عنوان انتقاد مطرح کرد، پیشکسوت و قدیمی بودن شرکت ‏ها باید در مطالب نشریه مشخص باشد. یک شرکت ضعیف و تازه کار لازم است از نقاط پایین‎تر شروع کرده و پس از طی سلسله مراتب به نشریه پنجره ایرانیان برسد. لازم است درجه‏بندی داشته باشد. به یک نحوی باید نشان بدهیم که قدیمی‎های صنف چه شرکت‎هایی هستند.

مهدی شعبانی ـ آلومینیوم پیمان
جای خالی شرکت‎های آلومینیومی در این نشریه کاملا به چشم می‎خورد. لازم است به صنف آلومینیوم بیشتر توجه شود.

بهزاد نثاری ـ فرگان آسیا
قطعا پربار شدن یک نشریه تلاش و کوشش کلیه کارکنان آن را می‎طلبد. روشن است که امور تحریریه، طراحی و بازاریابی در نشریه پنجره ایرانیان به نحو احسن انجام می ‏شود. نگاه تخصصی به صنعت در و پنجره و حضور پر رنگ این نشریه در نمایشگاه‎ها و شرکت‎ها و انجمن ‏های وابسته، این نشریه را به مرجعی معتبر در این صنعت بدل ساخته است.

علیرضا تقی‎زاده ـ هونام ابزار
نشریه پنجره ایرانیان همواره مسیر رشد را طی کرده و جا دارد از مدیریت این نشریه تشکر کنم که همیشه نوآوری‎هایی داشته و به صنعت یو.پی.وی.سی کمک فراوانی کرده است. البته به نظر من این نشریه جهت درج تبلیغات، لازم است از شرکت‎های مختلف سند و مدرک جهت صحت گفته‎هایشان استعلام کند. همچنین این نشریه با برگزاری سمینارهای علمی آموزشی جهت فرهنگ‎سازی، در جهت رشد صنعت می ‏تواند کمک شایانی کند.

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال نهم ــ شماره ۹۷ ــآبان۹۴


به دلیل برخی از محدودیت ها ارتباط با کلیه مخاطبان و نظرخواهی از آنها ممکن نشد. علاقه مندان می توانند نظرات و پیشنهادات خود را در بخش ارسال نظر زیر مطرح سازند.

پنجره ایرانیان از  همراهان همیشگی که با نظرات و پیشنهادات خود ما را یاری می کنند کمال تشکر را دارد.


نظرات

نوری

بی‎تردید این مجموعه برترین نشریه در حوزه کاری خود است. به مدیریت این مجموعه پیشنهاد می‎کنم که جهت ایجاد فضای رقابتی با دیگر همکاران خود، تعرفه تبلیغات خود را کاهش دهد.

ثبت نظر

ارسال