سرپرست وزارت صمت: سالکو، ظرفیت تولید آلومینیوم را تقریبا دو برابر کرد

پنجره‌ایرانیان؛ حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: جهش تولید، عامل اصلی تاب‌آوری اقتصاد ملی و لازمه تحقق معیشت و اشتغال پایدار است. وی درباره افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه آلومینیوم ایران گفت: افتتاح سالکو، ظرفیت تولید آلومینیوم در ایران را تقریبا دو برابر کرد.
  • چهارشنبه 24 اردیبهشت 1399 ساعت 13:36

به گزارش شاتا، سرپرست صنعت، معدن و تجارت در نشست "جهش تولید" که از سوی دانشگاه امام صادق به‌صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به ابعاد گوناگون «جهش تولید»، از آن به‌عنوان راهبرد گذر از تنگناهای فعلی اقتصاد ایران، یاد کرد. وی با اشاره به اهمیت راهبردی عناوین سال گفت: باید تمام منابع ما ازجمله منابع انسانی، طبیعی، مالی و تکنولوژیکی ما باید همگی در خدمت این مسئله محوری قرار بگیرند.

سرپرست وزارت صنعت با اشاره به علل اهمیت توجه به تولید ملی در شرایط بحران شیوع ویروس کرونا، انتخاب «جهش تولید» به‌عنوان شعار سال 1399 را برآمده از شرایط محیطی و پیرامونی جامعه ایران دانست و ادامه داد: نکته مهمی که باید امسال به آن توجه کنیم بحث استفاده از ظرفیت‌های نیمه‌تمام است؛ یعنی بخش عمده‌ای از پروژه‌های تولیدی در سال 98 نیمه‌تمام مانده بود و طبیعی است که باید حتماً یک فرصتی می‌دادیم که کارهای نیمه‌تمام در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور، نیروگاهی و نفت به انجام می‌رسید.

وی در تکمیل سخنان خود گفت: برای مثال به‌تازگی واحد تولید آلومینیوم جنوب سالکو، به بهره‌برداری رسید و توانست تقریباً ظرفیت تولید آلومینیوم کشور را به دو برابر افزایش دهد. مدرس خیابانی با اشاره به کتاب «هنر تحریم‌ها، نگاهی از درون میدان» نوشته «ریچارد نفیو»، گفت: اگر دقت کنید در این کتاب، آمریکایی‌ها دو هدف اصلی دارند که یکی آسیب زدن به تولید و دیگری آسیب رساندن به معیشت است. وی افزود: خوشبختانه با ادامه بحث تحریم‌ها و تنگ‌تر شدن حلقه محدودیت‌ها، این‌ها نتایج عکس گرفتند و تولید در اکثر رسته‌ها به‌جز یکی دو تا رسته ازجمله خودرو، نسبت به سال قبلش افزایش داشته است و این در سخت‌ترین شرایط تحریم است.

 

 


ثبت نظر

ارسال