مدیرعامل عایق کویر یزد: نباید از ضایعات برای تولید پروفیل استفاده شود

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل گروه عایق کویر یزد با اشاره به استفاده از ضایعات برای تولید پروفیل دروپنجره، اظهار کرد: شرکت عایق کویر یزد از بیلت خالص آلومینیومی برای تولید پروفیل و دروپنجره استفاده می‌کند و در صورت استفاده از ضایعات، کیفیت محصول کاهش می‌یابد و استاندارد لازم را نخواهد داشت.
  • چهارشنبه 3 اردیبهشت 1399 ساعت 0:34

به گزارش فلزات آنلاین، سید رضا اخوان دستمالچی در ادامه گفت: در حال حاضر، چند شرکت تولیدکننده پروفیل آلومینیومی، محصولات باکیفیت و مرغوبی تولید و در بازار توزیع می‌کنند که یکی از مطرح‌ترین آنها، شرکت آکپا است که عمده خرید ما از این شرکت انجام می‌شود.

اخوان در مورد رونق یافتن مجدد بازار دروپنجره آلومینیومی، اذعان کرد: در سال‌های گذشته، گرایش به خرید دروپنجره یوپی‌وی‌سی در کشور بیشتر بود اما با کاهش قیمت آلومینیوم در ایران و جهان، تقاضا برای خرید دروپنجره آلومینیومی بیشتر از دروپنجره یوپی‌وی‌سی شده است. در کشور، دروپنجره با ابعاد بزرگ را نمی‌توان با یوپی‌وی‌سی ساخت؛ زیرا کیفیت پروفیل یوپی‌وی‌سی در ایران پایین‌تر از سایر کشورها است و به همین جهت از پروفیل آلومینیومی برای تولید آن‌ها استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل گروه عایق کویر یزد در خصوص تامین مواد اولیه آلومینیومی (بیلت)، اذعان کرد: در یک سال اخیر، در زمینه خرید بیلت‌های آلومینیومی با مشکلی مواجه نشده‌ایم و توزیع مواد اولیه آلومینیومی در کشور، بهتر از گذشته است.

اخوان در خصوص دپوی مواد اولیه، بیان کرد: شرکت ما تنها به‌اندازه تقاضایی که دارد، مواد اولیه آلومینیومی خریداری می‌کند اما تمام تولیدکنندگان به‌اندازه سه ماه، مواد اولیه موردنیاز را در انبار، دپو می‌کنند و چون این مواد اولیه تاریخ انقضا ندارد، مشکلی در زمینه تولید و مصرف نخواهیم داشت.

وی رقابت موجود در بازار را منفی دانست و مطرح کرد: در حال حاضر، اکثر مصرف‌کنندگان به قیمت محصول نهایی توجه می‌کنند و کیفیت دروپنجره خریداری‌شده برای آن‌ها اهمیتی ندارد؛ درحالی‌که عواملی همچون خلوص مواد اولیه، استاندارد بودن پروفیل مصرفی و... اهمیت داشته و تضمین‌کننده عمر محصول تولید شده است.

مدیرعامل گروه عایق کویر یزد در پایان با اشاره به تکنولوژی‌های نوین مورداستفاده برای تولید دروپنجره، گفت: شرکت عایق کویر یزد، برای تولید دروپنجره، مدرن‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا را خریداری کرده است و در حال حاضر، از دستگاه‌های جدید آلمانی برای تولید استفاده می‌کند.

 


ثبت نظر

ارسال