کاهش نرخ جهانی آلومینیوم در پی شیوع بیماری کرونا

پنجره‌ایرانیان؛ در پی شیوع ویروس کرونا از کشور چین و بحران ناشی از آن شاهد افت نرخ فلزات ازجمله آلومینیوم، مس و فولاد و... در بازارهای مختلف جهانی هستیم، به‌گونه‌ای که بهای آلومینیوم به کمترین نرخ ۳ ساله گذشته خود رسیده است.
  • چهارشنبه 23 بهمن 1398 ساعت 11:38

به گزارش صمت، چین به‌منظور کنترل شدید این بیماری، بیشتر واحدهای تولیدی خود را به حالت نیمه‌تعطیل درآورده است و همین موضوع سبب شده عرضه و تقاضا فلزات در کل جهان روند نزولی به خود بگیرد و سبب کاهش قیمت‌ها در بازار شود.

بازار فلزات ایران هرچند از قیمت‌های بورس لندن پیروی می‌کنند و تا حدی تابع قیمت‌های جهانی هستند، اما این بازار در حالت ثبات نسبی به سر می‌برد و کارشناسان این حوزه معتقدند که بحران کرونا تاثیری بر بازار داخلی فلزات ایران نداشته است. هرچند ممکن است، بازار فلزات جهانی پس از عبور از بحران کرونا با افزایش جهشی قیمت‌ها روبه‌رو شود که در این صورت بازار داخلی ایران نیز متاثر از این موج خود را با افزایش نرخ همراه کند.

قیمت آلومینیوم جهانی در هفته‌های گذشته متاثر از بازار چین به‌شدت روند نزولی به خود گرفته است. چین حدود ۲۰ درصد میزان تولید خود را در حوزه فلزات کاهش داده است. در این راستا بسیاری از کارخانه‌های چینی به حالت معلق درآمده‌اند و ازآنجاکه تولید ندارند میزان مصرف آن‌ها نیز کاهش پیدا کرده و همین موضوع سبب مازاد بر عرضه شده، ازاین‌رو سبب کاهش نرخ فلزات به‌ویژه آلومینیوم در سطح جهانی شده است.

 

 


ثبت نظر

ارسال