توسعه صنایع پایین‌دست آلومینیوم اولویت منطقه ویژه اقتصادی

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در نشست خبری «اعلام گزارش‌های پیشرفت منطقه و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در منطقه اقتصادی لامرد» افزود: توسعه صنایع پایین‌دست آلومینیوم در اولویت برنامه‌های این منطقه قرار دارد.
  • دوشنبه 21 بهمن 1398 ساعت 11:1

به گزارش دنیای معدن، فریدون فدایی دولت با اشاره به برنامه‌های توسعه صنایع پایین‌دست آلومینیوم منطقه گفت: با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در منطقه لامرد، طی سال‌های آتی اشتغال‌زایی این منطقه به 50 هزار تَن خواهد رسید.

وی افزود: به‌تازگی یک متقاضی بخش خصوصی برای طرح تولید 500 هزار تن cps (آند گرافیتی) آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در این طرح اعلام کرده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد میزان سرمایه‌گذاری این طرح را 160 میلیون یورو برآورد کرد.

فدایی دولت همچنین از برنامه ساخت کارخانه تولید آلومینا در این منطقه اقتصادی خبر داد و عنوان کرد: با ساخت این پروژه، 350 هزار تن به ظرفیت پودر آلومینا کشور اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: پروژه تولید ورق‌های عریض توسط بخش خصوصی نیز از دیگر اقدامات توسعه‌ای در پایین‌دست آلومینیوم است که درخواست واگذاری زمین توسط متقاضی این طرح اعلام شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به استقرار بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین پروژه آلومینیوم کشور در لامرد، عنوان کرد: کارخانه آلومینیوم جنوب با ظرفیت تولید یک‌میلیون تن شمش، در فاز نخست برنامه تولید 100 هزار تن شمش آلومینیوم را دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری در این پروژه 1.2 میلیارد دلار است، افزود: منطقه ویژه اقتصادی لامرد با وسعتی برابر با 8500 هکتار و با اهدافی همچون انتقال دانش، افزایش توان صادراتی و تامین نیازهای داخلی از طریق توسعه صنایع مادر، اشتغال‌زایی و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی راه‌اندازی شد.


ثبت نظر

ارسال