سرمایه در گردش مشکل صنایع پایین‌دست آلومینیوم

پنجره‌ایرانیان؛ بااینکه آلومینیوم به علت سبک بودن آن در صنایع گوناگونی ازجمله صنایع ساختمان، خودروسازی و نانو فناوری، کاربرد دارد اما از سرمایه در گردش پایین و فناوری قدیمی رنج می‌برد.
  • سه شنبه 12 شهریور 1398 ساعت 11:30

به گزارش پنجره ایرانیان به نقل از صمت، بااینکه امروزه آلومینیوم به‌عنوان یک فلز پرکاربرد به نسبت دیگر فلزات از رونق خوبی برخوردار است اما در صنایع پایین‌دست آلومینیوم که می‌تواند ارزش‌افزوده بسیاری را به همراه بیاورد، فناوری قدیمی سبب شده چندان نتوانند در رقابت با جهان این صنعت را پیش ببرند؛ اما یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که صنایع پایین‌دست آلومینیوم با آن روبه‌رو هستند، سرمایه در گردش پایین است؛ چراکه کم‌وبیش فناوری واحدهای صنایع آلومینیوم مربوط به دو دهه گذشته است و نیاز به بازسازی بنیادین دارد؛ بنابراین این واحدها دچار عقب‌‌ماندگی فناوری هستند که نیاز به نوسازی و روزآمدی دارند.

روزآمد نشدن واحدهای فناوری عاملی شده که در دو دهه گذشته، محصولات یا فلزات دیگری جایگزین برخی صنایع آلومینیوم در بازار شوند. برای نمونه دروپنجره‌های پروفیل یو.پی.‌‌وی‌.سی در حال جایگزینی با پنجره‌های آلومینیوم هستند که برای صنایع پایین‌دست مشکل‌ساز و سبب رکود شده است.

از سوی دیگر این واحدها با کمبود مواد اولیه و شمش روبه‌رو هستند. با توجه به این شرایط، اگر واحدهای پایین‌دست آلومینیوم که بخش قابل‌توجهی از اشتغال را به خود اختصاص داده‌اند، با مشکلات مواد اولیه و سرمایه در گردش به کار خود ادامه دهند، تولید آنها با افت روبه‌رو خواهد بود.


ثبت نظر

ارسال