کاهش چشمگیر صادرات آلومینیوم کارنشده چین

پنجره ایرانیان؛ صادرات آلومینیوم کارنشده و محصولات آلومینیومی چین در ماه جولای سال جاری، با 6.17 درصد کاهش نسبت به جولای 2018 به 487 هزار تن رسید. از طرفی میزان صادرات نسبت به ماه ژوئن نیز 4.51 درصد کاهش داشته است.
  • دوشنبه 4 شهریور 1398 ساعت 13:13

باوجود این کاهش، طی هفت‌ماهه نخست سال جاری صادرات آلومینیوم کارنشده و محصولات آلومینیومی چین با 7.2 درصد افزایش سالانه به 3.47 میلیون تن رسید. کاهش صادرات در ماه جولای به افزایش اختلاف قیمت آلومینیوم در بورس شانگهای (SHFE) و بورس لندن مرتبط است.

انتظار می‌رود در ماه آگوست با کاهش ارزش یوان نسبت به دلار، صادرات آلومینیوم چین افزایش یابد. این در حالی است که در ماه ژوئن سال جاری چین 2.956 میلیون تن آلومینیوم تولید نمود.

شایان‌ذکر است که در تاریخ دوشنبه 12 آگوست سال جاری، با وقوع طوفان لاکیما در منطقه شاندونگ، بزرگ‌ترین منطقه تولیدکننده آلومینیوم در چین، تولید آلومینیوم کاهش یافت و هم‌زمان عامل اصلی افزایش قیمت آلومینیوم در بورس شانگهای شد. به گزارش SMM، طوفان بر روی حمل‌و‌نقل آلومینیوم مذاب به واحدهای ذوب محلی تأثیر گذاشته است.

SMM پیش‌بینی می‌کند که افزایش تقاضای فصلی در ماه سپتامبر موجب کاهش موجودی در انبار تولیدکنندگان آلومینیوم خواهد شد و همین مسئله عامل اصلی افزایش قیمت آلومینیوم در کوتاه‌مدت خواهد بود.


ثبت نظر

ارسال