طرح ویژه اقتصادی نورد آلومینیوم در قزوین اجرا می‌شود

پنجره ایرانیان؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از اجرای ۱۱ طرح ویژه اقتصادی مانند صنایع مس طارم، صنعت نورد آلومینیوم قزوین، ویتانا، یونیلیور و... با اشتغال‌زایی بیش از دو هزار نفر در استان خبر داد.
  • شنبه 15 تیر 1398 ساعت 16:1

سعید نبیل در گفت‌وگویی با ایرنا گفت: برای اجرای این طرح‌های بزرگ صنعتی سرمایه‌گذاری نسبتا بزرگی در استان صورت گرفته و اشتغال‌زایی بسیار خوبی ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: این طرح‌های صنعتی و اقتصادی قابلیت اشتغال و رونق زیادی داشته و به چرخه تولید و اقتصاد استان کمک شایانی خواهند کرد.

نبیل با اشاره به سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته در استان گفت: در همین راستا سال گذشته ۶۳۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در قالب ۳۷ واحد صنعتی در استان جذب و گام‌های بلندی برای ایجاد رونق اقتصادی در سطح استان برداشته شد.

وی با اشاره به صادرات استان گفت: در سال ۹۷، ۶۰۵ هزار تن کالا به ارزش ۶۴۷ میلیون دلار از استان صادر شد که سهم استان از صادرات کل کشور ۱.۴ درصد بود.

این مسئول اضافه کرد: باوجود تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دشمنان سال گذشته سه هزار و ۹۹۹ پروانه فعالیت واحدهای تولیدی با اشتغال‌زایی ۱۶۲ هزار نفر و هزار و ۵۷۶ جواز تاسیس با ۵۰ هزار میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری در استان صادر شد.


ثبت نظر

ارسال