تعرفه مالیاتی جدید ترامپ علیه آلومینیوم استرالیا

پنجره‌ایرانیان؛ دونالد ترامپ این‌بار تصمیم به اعمال تعرفه مالیات بر واردات محصولات آلومینیومی از استرالیا گرفته است.
  • سه شنبه 21 خرداد 1398 ساعت 12:29

به گزارش پنجره‌ایرانیان به نقل از هوشمندنیوز، مشاورین ترامپ معتقدند که واردات بی‌اندازه آلومینیوم و آلومینا از استرالیا طی سال‌های اخیر، بازار ایالات‌متحده را برهم ریخته است.

به گفته کارشناسان بازار، اعمال تعرفه‌های جدید علیه استرالیا، دریچه جنگ تجاری جدیدی را خواهد گشود. پس از اعمال تعرفه علیه کانادا، مکزیک، اروپا و ژاپن، تعرفه‌‌های اعمال‌شده علیه استرالیا مشکلات جدیدی را در بازار به‌وجود خواهد آورد.

علاوه بر آلومینیوم، محصولات دیگر صادرشده از استرالیا نیز تحت‌ تاثیر تعرفه‌های سنگین قرار خواهند گرفت. ورود آلومینیوم استرالیا به ایالات‌متحده از سال گذشته افزایش داشته که دلیل آن مستثنا ‌بودن استرالیا از تعرفه‌های اعمال‌شده توسط دونالد ترامپ بوده است.

برخی کشورها ازجمله برزیل، آرژانتین و کره جنوبی به‌طور موقت از تعرفه‌های ترامپ معاف شده‌اند. بسیاری معتقدند که معافیت استرالیا حاصل توافق میان نخست‌وزیر موقت، مالکوم ترن بوده که در اواخر سال 2018 از دفتر نخست‌وزیری خارج شد.

معافیت استرالیا، ‌امکان فروش فلز ارزان‌قیمت‌تر از اروپا،‌ آسیا و آمریکای‌شمالی به ایالات‌متحده را فراهم آورده است. صادرات آلومینیوم استرالیا طی سال‌های 2017 تا 2018، به میزان 45 درصد افزایش یافت و طی سه‌ماهه نخست سال 2019، به میزان 350 درصد افزایش یافت. به‌نظر می‌رسد اعمال تعرفه علیه استرالیا، هشداری برای کانادا و مکزیک خواهد بود.

بر اساس مذاکرات صورت‌گرفته میان کانادا و ایالات‌متحده، به‌جای تعرفه‌های مالیاتی علیه این دو کشور، مکزیک و کانادا ملزم به نظارت و اجرای کنترل بر واردات آلومینیوم و فولاد به ایالات‌متحده خواهند بود. در صورت تعدی دو کشور از این اصل، ایالات‌متحده مجددا تعرفه‌های 25 درصدی بر روی فولاد و 10 درصدی بر روی آلومینیوم اعمال خواهد کرد.


ثبت نظر

ارسال