برگزاری کارگاه آموزشی کارتابل نما

پنجره‌ایرانیان؛ برای اولین بار در مناطق شهری، کارگاه آموزشی آشنایی با فرآیند تایید و نحوه آپلود سیستمی کارتابل نما به‌صورت پایلوت در منطقه 9 برگزار شد.
  • سه شنبه 31 اردیبهشت 1398 ساعت 11:45

این کارگاه آموزشی با حضور مفاخریان، شهردار منطقه 9، صالحی، مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران، مدیران و اساتید کمیته نما، کارشناسان سازمان فناوری اطلاعات و جمعی از طراحان، معماران و مهندسان مشاور در سالن آمفی‌تئاتر منطقه 9 برگزار شد.

سید علی مفاخریان، شهردار منطقه 9 هدف از برگزاری این کارگاه را تکریم ارباب‌رجوع و کاهش زمان فرآیند تایید نما عنوان کرد و گفت: وضعیت نما به‌عنوان یکی از المان‌های مربوط به حوزه شهری به دست فراموشی سپرده‌شده و این مبحث یکی از چالش‌های اساسی در مجموعه شهری محسوب می‌شود، ازاین‌رو توجه ویژه به مسئله هویت بخشی ابنیه و کارکرد آن‌ها می‌تواند آثار مثبتی را در فضای بصری شهری ایجاد کند.

وی به بررسی مستمر مسئله نما از جهات مختلف اشاره و بیان داشت: امید است تا با همکاری متخصصان شهری و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از این قبیل در مناطق و سازمان‌ها، زمینه هویت بخشی نما با الگوی معماری ایرانی ـ اسلامی فراهم‌شده و آرمان «تهران؛ شهری برای همه» محقق شود.

گفتنی است، در این کارگاه نحوه تکمیل مدارک موردنیاز جهت آپلود کارتابل نما توسط کارشناس اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران آموزش داده شد.


ثبت نظر

ارسال