صنعت نمایشگاهی همه ابزارهای فعالیت امن در شرایط کرونایی را دارد

پنجره‌ایرانیان؛ دبیر انجمن نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران مطرح کرد: صنعت نمایشگاهی همه ابزارهای فعالیت امن در شرایط کرونایی را دارد. در صورت ادامه تعطیلی‌ها ورشکستگی صنعت نمایشگاهی حتمی است. تشکیل اتحادیه فراگیر صنعت نمایشگاهی در راس برنامه‌های انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های ایران است.
  • سه شنبه 11 آبان 1400 ساعت 11:22

علی ابراهیم‌زاده دبیر انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در گفت‌وگو با اخبار نمایشگاه‌ها با گلایه از تعطیلی نمایشگاه‌ها گفت: عدم برگزاری نمایشگاه‌ها صنعت نمایشگاهی کشور را در آستانه ورشکستگی قرار داده است، با توجه به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، نمایشگاه‌های تخصصی می‌توانند حتی در شرایط قرمز نیز برگزار شوند.

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه توقف برگزاری نمایشگاه‌ها باعث آسیب‌های جدی به این صنعت شده است افزود: در صورت وقفه در فعالیت‌های نمایشگاهی، شرکت‌ها به‌مرورزمان حضور در نمایشگاه را از اولویت خود حذف خواهند کرد و برای تبلیغ کسب‌وکار خود از ابزارهای دیگری استفاده می‌کنند که این موضوع ضربه جبران‌ناپذیری به این صنعت وارد خواهد کرد.

وی تاکید کرد: این شرایط باعث بلاتکلیفی همه ارکان نمایشگاهی اعم از برگزارکنندگان، مشارکت‌کنندگان و سایر دست‌اندرکاران نمایشگاهی شده است و در صورت عدم برگزاری نمایشگاه‌ها صنعت نمایشگاهی با ورشکستگی مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل توقف برگزاری نمایشگاه‌ها، شرکت‌های برگزارکننده رویدادهای نمایشگاهی اصلاً وضعیت مناسبی ندارند و خیلی از آنها بالاخص شرکت‌هایی که فعالیت اصلی آنها برگزاری نمایشگاه بوده است، مجبور به تعطیل کردن کسب‌وکارهای خود شده‌اند، متاسفانه هیچ حمایتی از صنف ما در این شرایط سخت نشده است.

ابراهیم‌زاده برگزاری حداقل ۶۰ درصد از نمایشگاه‌ها را حتی در شرایط قرمز کرونایی امکان‌پذیر دانست و تصریح کرد: با توجه به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و فضای مناسب محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، می‌توان برای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی که بازدیدکننده عمومی ندارند مجوز گرفت.

دبیر انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران ضمن ارائه پیشنهاد ایجاد کمیته‌ای متشکل از فعالان صنعت نمایشگاهی گفت: این کمیته با همفکری و همگرایی می‌تواند جلساتی را با وزارت کشور، ستاد ملی کرونا و مقامات دولت جدید برای بیان مشکل تعطیلی صنعت نمایشگاهی و دریافت مجوزها برگزار کنند.

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه شرکت‌ها نسبت به سال گذشته تمایل بیشتری برای حضور در نمایشگاه‌ها دارند عنوان کرد: نمایشگاه‌های امسال با استقبال بیشتری نسبت به سال گذشته روبرو شده است که از دلایل آن می‌توان به نیاز مبرم شرکت‌ها برای تبلیغ و تقویت کسب‌وکار خود با توجه به جایگاه بی‌بدیل نمایشگاه و مشاهده رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح نمایشگاه‌ها اشاره کرد.

دبیر انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با تاکید بر جایگاه و نقش مهم صنعت نمایشگاهی در اقتصاد کشور افزود: صنعت نمایشگاهی پیشران اقتصاد کشور است و همه صنایع کشور به‌شدت به آن وابسته هستند اما متاسفانه هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است و مسئولان به این صنعت کمتر توجه می‌کنند.

دبیر انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها در پایان با اشاره به برنامه‌های هیئت‌مدیره جدید انجمن برگزارکنندگان رویدادهای نمایشگاهی تصریح کرد: مهم‌ترین برنامه ما در این دوره تشکیل یک اتحادیه ملی و فراگیر با حضور فعالان صنعت نمایشگاهی شامل: سایت داران، برگزارکنندگان، غرفه سازان و دیگر دست‌اندرکاران صنعت نمایشگاهی است. این اتحادیه نمایشگاهی می‌تواند با ایجاد همگرایی و هم‌افزایی فعالان صنعت نمایشگاهی در جهت تحقق اهداف و برنامه‌های این صنعت عمل کند تا زمانی که این اتحادیه شکل نگیرد مشکلات فعالان صنعت نمایشگاهی به قوت خود باقی است این اتحادیه می‌تواند با حضور در مراکز تصمیم گیر از حقوق اعضا دفاع کند، البته تشکیل این اتحادیه نافی فعالیت‌های انجمن‌ها نیست بلکه به‌عنوان عنوان یک اتحادیه بالادستی منافع تمام اعضا را در نظر خواهد گرفت.


ثبت نظر

ارسال