برگزاری کارگاه و نمایشگاه نما در منطقه 18 تهران

پنجره‌ایرانیان؛ کارگاه و نمایشگاه شهرداری منطقه 18 در راستای کمپین «نما، هویت شهر ما» با حضور جمعی از طراحان و سازندگان برگزار شد.
  • دوشنبه 5 اسفند 1398 ساعت 10:25

به گزارش صما، سید محمد فیاض، شهردار منطقه 18 با حضور در این مراسم اظهار داشت: از دیرباز معماران ایرانی بر اهمیت نما تاکید کرده‌اند و این موضوع را می‌توان در آثار فاخر معماری کشور مشاهده کرد.

وی افزود: برخلاف بخش‌های داخلی که ملک خصوصی افراد به شمار می‌رود. نما حق شهروندان است و باید از معاونت معماری و شهرسازی به خاطر اقدامات مثبتی که در خصوص ارتقای نماهای شهری انجام داده، تشکر کنیم.

شهردار منطقه 18 خاطرنشان کرد: امیدوارم در ادامه بتوانیم با توجه به فرهنگ ایرانی – اسلامی نماهای شهری را ساماندهی کنیم و در محلات نماها را به سمت یکسان‌سازی سوق دهیم.

در ادامه این مراسم مهدی صالحی، مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران نیز اظهار داشت: کمپین نما با هدف دانش‌افزایی و هم‌افزایی ذی‌نفعان شکل گرفت و امیدوارم در ادامه با همدلی کارها را به نحو احسن پیش ببریم.

وی با بیان اینکه منطقه 18، هجدهمین منطقه‌ای است که کمپین نما را برگزار می‌کند، افزود: شکل‌گیری کمیته‌های نما باعث شد تا طراحان دارای صلاحیت وارد عرصه شوند و لازم است عملکرد آن‌ها به‌گونه‌ای باشد که سازندگان حتی در صورت نبود کمیته نما سراغ طرح‌های با هویت بروند.

در ادامه این مراسم تعدادی از طراحان و سازندگان برتر منطقه 18 با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد و به شرکت‌کنندگان گواهی شرکت در کارگاه تخصصی نما اهدا شد.

گفتنی است این مراسم میزبان کارگاه‌های تخصصی با عناوین آسیب‌شناسی نماهای شهر تهران توسط دکتر علی علایی - اجرای نمای آجر توسط دکتر حمید جعفریان و تشریح راهنما و موازین طراحی نما توسط مهندس محمدمهدی عابدی بود.

همچنین فیاض، شهردار منطقه 18 تهران به همراه مهدی صالحی، مدیرکل معماری و ساختمان از نمایشگاه جانبی این مراسم بازدید کردند و از نزدیک در جریان نحوه فعالیت‌ها و چالش‌های شرکت‌های تولیدکننده قرار گرفتند.


ثبت نظر

ارسال