افتتاح کارگاه تخصصی نما در منطقه دو شهرداری تهران

پنجره ایرانیان؛ کارگاه و نمایشگاه تخصصی نما در منطقه دو شهرداری تهران با همکاری معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران برگزار شد.
  • سه شنبه 22 مرداد 1398 ساعت 10:28

به گزارش صما، مهدی صالحی، مدیرکل معماری و ساختمان معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران با حضور در آیین افتتاحیه کارگاه تخصصی نما اظهار داشت: کمیته‌های نما در گذشته هم بر اساس بخشنامه شهرداری فعالیت می‌کردند اما با ابلاغ مصوبه شورای شهر در پایان سال 97 فعالیت آنان جنبه قانونی به خود گرفت.

وی افزود: اجرای قانون موضوعات تنبیهی را پیش می‌کشد اما برای ارتقای کیفیت نماهای شهر این امر به‌تنهایی کفایت نمی‌کند و باید فرهنگ‌سازی در دستور کار قرار بگیرد. درواقع روی خشک ماجرا بایدونبایدها است و روی نرم موضوع کار ترویجی است. کمپین نما در این مسیر راه‌اندازی شده است.

مدیرکل معماری و ساختمان معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران افزود: در کارگاه‌های تخصصی باید چهار دسته کار انجام دهیم. آموزش قوانین و مقررات نما، مصالح استاندارد و روش‌های نوین نما- برگزاری نمایشگاه برای ترویج مصالح و نماهای برتر- تشویق و ترغیب سازندگان و طراحان و نهایتاً تدوین کار پژوهشی در پایان کارگاه‌های تخصصی مناطق 22 گانه از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که اجرایی خواهد شد.

صالحی گفت: باید تحقیقات و پژوهش‌هایی برای شناخت بهتر سلیقه مردم انجام شود تا بتوانیم با کمترین تنش این سلیقه را اصلاح کنیم.

در ادامه این مراسم تعدادی از تعدادی طراحان و سازندگان منتخب با اهدای لوح سپاس تقدیر به‌عمل آمد و به شرکت‌کنندگان گواهی شرکت در کارگاه تخصصی نما اهدا شد.

همچنین مهدی صالحی، مدیرکل معماری و ساختمان معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران و رسول کشت پور، شهردار منطقه دو از غرفه شرکت‌های حاضر در نمایشگاه نما بازدید کردند و از نزدیک در جریان نحوه فعالیت‌ها و مشکلات آن‌ها قرار گرفتند.

از نکات جالب‌توجه استقبال معماران و سازندگان از کمپین «نما، هویت شهر ما» بود؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از آن‌ها به این کمپین پیوستند.


ثبت نظر

ارسال