تلاش ساسول آفریقای جنوبی جهت بازگشت به صنایع پتروشیمی ایران

پنجره ایرانیان: معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از ابراز تمایل دوباره شرکت ساسول آفریقای جنوبی برای حضور در صنعت پتروشیمی کشورمان خبر داد.
  • جمعه 6 شهریور 1394 ساعت 18:31

به گزارش شانا: عباس شعری مقدم از ابراز تمایل دوباره مسئولان شرکت ساسول آفریقای جنوبی برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران خبر داد و گفت: با کاهش جهانی قیمت نفت، پروژه ‏های تبدیل گاز به فرآورده‏ های نفتی این شرکت در آمریکای شمالی دیگر توجیه اقتصادی نداشته، از این ‏رو این شرکت با توجه به تجربه موفقی که در ایران داشته به دنبال سرمایه ‏گذاری با سود بالاتر در طرح‏ های پتروشیمی ایران است.

وی گفت: اولویت شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران برای جذب سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی فاینانس ‏های خارجی است، زیرا منابع صندوق توسعه ملی پول نفت کشور است که باید صرف توسعه شود. معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: بانک ‏های خارجی با وجود اطلاع از شرایط فعلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنان تمایل بسیاری برای همکاری دارند، زیرا در سال‏ های گذشته و با وجود تحریم اقساط فاینانس‏ هایی خارجی را مرتب پرداخت کرده ‏ایم و همین موضوع باعث خوشنامی و اعتبار شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سطح جهانی است.

طرح الفین نهم (پتروشیمی آریاساسول) بزرگترین واحد الفین گازی به شمار می‏ رود که در زمینی به مساحت بیش از ٧٨ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع شده است. در راستای سیاست گذاری‏ های اقتصادی برنامه سوم توسعه و با توجه به اعلام آمادگی شرکت ساسول آفریقای جنوبی در مشارکت و سرمایه‏ گذاری پروژه الفین نهم، شرکت پلیمر آریا ساسول با مشارکت مساوی ٥٠ درصدی شرکت آفریقایی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاسیس شد.

مجتمع پتروشیمی آریاساسول با هدف تولید سالانه یک میلیون تن اتیلن، ٣٠٠ هزار تن پلی اتیلن سبک و ٣٠٠ هزار تن پلی اتیلین متوسط و سنگین احداث شده است. سالانه یک میلیون و ٢٦٧ هزار تن اتان مورد نیاز این طرح از مجتمع پتروشیمی پارس در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تامین می ‏شود. برای ساخت پلیمر آریاساسول یک میلیارد و ٣٥٠ میلیون یورو توسط ایران و آفریقای جنوبی به‏ صورت مساوی سرمایه‏ گذاری شده است.


ثبت نظر

ارسال