معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

رقابت با خارجی ‏ها کیفیت محصولات پلیمری را بالا می‏ برد

پنجره ایرانیان: معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که کشورهای همسایه ایران نیز می‏ توانند در زمینه صنایع پلیمری با ایران رقابت کنند، گفت: این رقابت کیفیت محصولات این صنعت را افزایش می دهد.
  • یکشنبه 29 فروردین 1395 ساعت 8:52

به گزارش ایرنا، محمدحسن پیوندی در حاشیه دهمین نمایشگاه بین‏ المللی ایران پلاست اظهار کرد: طراحی این نمایشگاه به همت شرکت ملی صنایع پتروشیمی با هدف تحریک توسعه صنایع پایین دستی صورت گرفته است.

وی با اشاره به حضور پر رنگ فعالان صنعت پلیمری در نمایشگاه امسال، افزود: پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی استایرن و پی.وی.سی از جمله پلیمرهای اصلی این صنعت‏ اند که تولید آنها در کشور رشد بسیار خوبی داشته است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: ظرفیت های نصب شده بیش از میزان تولید در کشور است که بخشی از دلایل آن به منابع مالی و ضعیف بودن سرمایه در گردش واحدها برمی گردد. وی با بیان این که سرانه مصرف مواد پلیمری در کشور هنوز به استاندارد جهانی نرسیده، تصریح کرد: این صنعت در سال‏ های گذشته رشد خوبی داشته که بیشتر آن در بخش پلی ‏اتیلن‏ ها بوده است.

پیوندی با اشاره به این که افراد با حضور در نمایشگاه ایران پلاست شناخت خوبی از محصولات پلیمری و پلاستیکی به دست می ‏آورند، گفت: صنعت پتروشیمی تنها تولیدکننده محصولات شیمیایی نیست، بلکه این صنعت مواد اولیه نیازهای اساسی انسان را از جمله سلامت، بهداشت، تغذیه، پوشاک و غیره نیز تامین می‏کند. به گفته این مقام مسئول، کشورهای همسایه نیز می‏ توانند به رقابت با ایران در زمینه صنعت پلیمری بپردازند و این رقابت، کیفیت محصولات تولیدکنندگان داخلی را همراه با کمیت بالا می برد. پیوندی تاکید کرد، تولیدکنندگان داخلی باید از فناوری های روز دنیا بهره ببرند تا با افزایش کیفیت، رشد و توسعه مناسبی را در این صنعت شاهد باشیم.

در این نمایشگاه شرکت ‏هایی از 13 کشور قاره اروپا و شرکت ‏هایی از10 کشور قاره آسیا حضور دارند. از آفریقا و اقیانوسیه نیز هرکدام یک کشور در دهمین نمایشگاه ایران پلاست مشارکت دارند.

کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، اتریش، انگلیس، اسپانیا، چک، سوئیس، هلند، دانمارک، روسیه، بلژیک، چین، کره جنوبی، تایوان، هند، سنگاپور، ترکیه، امارات متحده عربی، عراق، بحرین، پاکستان، استرالیا و آفریقای جنوبی نمایندگان خود را به این نمایشگاه اعزام کرده اند.

هیئت‏ هایی نیز از کشورهای ترکمنستان، افغانستان، هند، امارات، قزاقستان، آذربایجان، ترکیه، چین، بنگلادش، سوریه، ارمنستان، ازبکستان بلاروس، عراق و پاکستان در دهمین نمایشگاه ایران پلاست حضور دارند. 400 شرکت ایرانی نیز در این نمایشگاه بین‏المللی که به بخش پائین دستی صنعت پتروشیمی اختصاص دارد، حضور خواهند داشت. نمایشگاه بین المللی ایران پلاست از سال 1381 و با سازماندهی شرکت ملی صنایع پتروشیمی فعالیت خود را آغاز کرده و در دوره‏ هایی با وقفه مواجه بوده است.

برگزاری دهمین نمایشگاه ایران پلاست، همزمان با لغو تحریم‏ ها فرصت مناسبی را برای انتقال دانش فنی، انتخاب شرکای مطمئن، جذب سرمایه و بازاریابی برای شرکت های فعال در صنایع تکمیلی پتروشیمی، پلاستیک، پلیمر و صنعت پتروشیمی کشور فراهم می‏ کند.

این نمایشگاه در روزهای 25 تا 29 فروردین ماه امسال (13 تا 17 آوریل 2016 میلادی) از ساعت 10 تا 18 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران میزبان علاقه‏ مندان است.

 


ثبت نظر

ارسال