نصب پنل خورشیدی توجیه اقتصادی ندارد

پنجره ایرانیان:مدیر عامل توانیر گفت: استفاده از انرژی‌های نو و نصب پنل‌های خورشیدی در جایی قابل تحسین است که در کنار آن لامپ‌های مدادی و برق‌های غیرمجاز نیز جمع‌آوری شود.
  • چهارشنبه 10 دی 1393 ساعت 16:13

همایون حائری که در جمع مدیران برق غرب کشور سخن می گفت،با تأکید بر لزوم تلاش مضاعف مدیران شرکتهای توزیع در جهت کاهش تلفات انرژی اظهار داشت: متأسفانه دربعضی از استانها با مبالغ هنگفتی مبادرت به نصب پنل های خورشیدی می نمایند و این درحالی است که استفاده از لامپهای مدادی یک کیلوواتی هنوز در برخی از فروشگاههای کشور رایج است.وی با بیان اینکه نصب پنل های خورشیدی درمجموع کار پسندیده و خوبی است گفت: با این حال استفاده از انرژی های نو و نصب پنل های خورشیدی در جایی قابل تحسین است که درکنار آن لامپهای مدادی و برقهای غیرمجاز نیز جمع آوری شود.

 حائری تصریح کرد:با هر شرکتی که درخصوص این معضل اجتماعی کوتاهی کند، برخورد خواهد شد.مدیرعامل شرکت توانیرهمچنین ضمن اشاره به مشکلات نقدینگی در صنعت برق و رشد سالیانه مصرف درکشور اظهار داشت با محاسبه بعمل آمده متأسفانه میزان تولید و مصرف انرژی درکشور برابر شده اند و این زنگ خطری است که می تواند سبب بروز مشکلاتی درتابستان سال آینده شود. وی از مدیران برق خواست کرد تادر جهت تسریع درانجام پروژه ها و ایجاد راهکارهای مناسب به منظور عبور از پیک سال آینده همت و تلاش کنند.


ثبت نظر

ارسال