اختصاص امتیازات جدید برای برگزیدگان روز صنعت و معدن

پنجره‌ایرانیان؛ رئیس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن اعلام کرد که برای واحدهای برگزیده روز ملی صنعت و معدن امسال، برخی امتیازهای قانونی در نظر گرفته شده که در صورت نهایی شدن در همان روز اعلام خواهد شد.
  • یکشنبه 8 تیر 1399 ساعت 9:45

به گزارش ایسنا، محمدرضا فیاض، رئیس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در نشست خبری با اشاره به اینکه در تقویم فرهنگ عمومی کشور ۱۰ تیرماه روز ملی صنعت و معدن است و در این روز فعالان و جهادگران عرصه تولید در بخش صنعت و معدن گرامی داشته می‌شوند، گفت: امسال بیست و چهارمین سالی است که روز ملی صنعت و معدن گرامی داشته می‌شود، البته با توجه به شیوع ویروس کرونا مهمانان امسال یک‌دهم سال‌های قبل هستند و مراسم به‌صورت محدود و در یک جمع سمبلیک با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ وزارت صمت در محورهای جهش تولید، توسعه صادرات غیرنفتی، تنظیم بازار و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام برنامه‌های خود را دنبال می‌کند و این مراسم در همین راستا است، اظهار کرد: اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن ایران، خانه صنعت و معدن جوانان ایران، اتاق اصناف، اتاق تعاون، خانه معدن ایران، سازمان نظام‌مهندسی معدن، کنفدراسیون صنعت ایران، انجمن مدیران صنایع و خانه صنعت و معدن تهران، تشکل‌های بخش خصوصی هستند که در برگزاری مراسم روز ملی صنعت و معدن مشارکت دارند.

به گفته این مقام مسئول واحدهای برگزیده و نمونه صنعتی و معدنی امسال در هفت محور معرفی می‌شوند. استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برتر و نمونه، واحدهای صنعتی و معدنی که در حوزه تعمیق ساخت داخل و خودکفایی قدم برداشته‌اند و واحدهای نمونه صنعتی و معدنی که در مناطق محروم و کمتر برخوردار اقدامات و عملکرد قابل‌توجهی داشته‌اند ازجمله واحدهایی هستند که در این روز معرفی خواهند شد.

فیاض با بیان اینکه مراسم روز ملی صنعت و معدن امسال با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت محدود در تالار خلیج‌فارس سازمان توسعه تجارت برگزار می‌شود، تصریح کرد: ۳۰ برگزیده که تولیدکنندگان صنعتی و معدنی نمونه و ممتاز سراسر کشور هستند، تولیدکنندگانی که در سراسر کشور در راستای خودکفایی در محصولات و اقلام بهداشتی و پزشکی مرتبط با کرونا دستاوردهای قابل‌توجهی داشته‌اند و بهره‌برداران معادن و کارآمدان معادن، در مراسم امسال روز ملی صنعت و معدن معرفی می‌شوند.

رئیس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن با بیان اینکه برگزیدگان توسط کمیته برگزیدگان بر اساس دستورالعمل‌های انتخاب برگزیدگان معرفی خواهند شد که حدود ۲۹ نفر هستند، گفت که یک کارآفرین بانو، یک کارآفرین جوان و یک پیشکسوت نیز در مراسم روز ملی صنعت و معدن معرفی خواهند شد.

همچنین به گفته این مقام مسئول برای واحدهای برگزیده روز ملی صنعت و معدن امسال، برخی امتیازهای قانونی در نظر گرفته شده که در صورت نهایی شدن در همان روز اعلام خواهد شد.

 


ثبت نظر

ارسال