10 تیر، روز صنعت و معدن گرامی باد

پنجره ایرانیان؛ دهم تیرماه، بر پایه‌ مصوبه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز صنعت و معدن نامیده شده است. اختصاص این روز، فرصت مناسبی است تا به مهم‌ترین موتور محرکه‌ اقتصاد یعنی بخش صنعت و معدن، نگاهی اندیشمندانه شود. چراکه این بخش در مقام عامل مولد اشتغال پایدار، نقش بسزایی در افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه دارد.
  • سه شنبه 11 تیر 1398 ساعت 1:4

ایران، با در اختیار داشتن منابع و ذخایر سوختی و همچنین دیگر مواد معدنی موردنیاز صنایع مختلف، از کشورهای غنی دنیا به شمار می‌آید. استخراج معادن و معدنکاری و توسعه‌ صنعت در زمینه‌های گوناگون صنعتی، از دیرباز در کشور ما متداول بوده است. بااین‌حال شرایط خاص اقتصادی و سیاسی که این روزها به دلایل متعددی کشور را فراگرفته ما را بر آن می‌دارد تا در مواجهه با بخش صنعت و معدن نیز با وسواس بیشتری رفتار کنیم. امید است پرداختن به مشکلات بخش صنعت و معدن یکی از دغدغه‌های همیشگی مسئولان و دولتمردان باشد تا در سایه حمایت از این بخش‌های مهم و تاثیرگذار شاهد رونق دوباره فضای کسب‌وکار و اقتصاد جامعه باشیم.

نشریه پنجره ایرانیان ضمن گرامیداشت روز صنعت و معدن، به همه فعالان، دلسوزان و زحمتکشان راستین بخش صنعت و معدن در هرکجای این سرزمین زرخیز خدا قوت می‌گوید و برای همه این عزیزان به‌ویژه تلاشگران صنعت دروپنجره آرزوی سعادت و بهروزی دارد.

 


ثبت نظر

ارسال