شرکت صنایع آلومرول نوین واحد نمونه صنعتی کشور در سال 96

پنجره ایرانیان؛ مراسم روز ملی صنعت و معدن روز شنبه هفدهم تیرماه با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری در تهران، سالن اجلاس برگزار شد.
  • سه شنبه 21 شهریور 1396 ساعت 21:2

به گزارش روابط عمومی صنایع آلومرول نوین، در این مراسم که علاوه بر اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری، نعمت ‏زاده وزیر صنعت معدن و تجارت و صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز حضور داشتند، از شرکت صنایع آلومرول نوین به‌عنوان واحد نمونه صنعتی کشوری در بخش صنایع معدنی فلزی تقدیر به عمل آمد و محسن محمدی مدیرعامل این مجموعه تقدیرنامه و تندیس ویژه این مراسم را از دست وزیر صنعت، معدن و تجارت دریافت کرد.

شایان ذکر است که سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب به همراه چند تن دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین نمایندگان تشکل‌های دولتی و خصوصی فعال در حوزه صنعت و معدن نیز از حاضرین در این مراسم بودند.

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید

در مراسم روز ملی صنعت و معدن از برگزیدگان حوزه‌های مختلف صنعتی و معدنی در بخش‌های پیشکسوتان برتر معدنی و صنعتی، واحدهای صنعتی برتر، بهره‌برداران برتر معدنی، مکتشف برتر معدنی، صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی برتر، طرح‌های برتر حوزه صنعت و معدن، صنعت برتر نرم‌افزار، خوشه کسب‌وکار توسعه‌یافته برتر، واحدهای صنعتی کوچک برتر و کارآفرین زن برتر تقدیر شد. در بخش نخست مراسم روز ملی صنعت و معدن از 10 برگزیده و در بخش دوم از ۳۳ برگزیده دیگر در بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی تجلیل به عمل آمد.

 در حاشیه این مراسم محسن محمدی، مدیرعامل شرکت صنایع آلومرول نوین در گفتگو با واحد روابط عمومی این شرکت در معرفی و تشریح فعالیت های صنایع آلومرول نوین عنوان کرد: «شرکت  صنایع آلومرول نوین متشکل از 8 شرکت تولیدی و یک شرکت بازرگانی فعال، درحال حاضر، با تولید سالانه بیش از یکصد هزار تن ، بزرگترین تولیدکننده انواع مقاطع آلومینیومی با کاربرد ساختمانی و صنعتی همراه با خدمات عملیات حرارتی، رنگ پودری و آنودایزینگ و نیز ریخته‌گری انواع شمش و بیلت آلیاژی آلومینیوم و ساخت قالب‏های اکستروژن در کشور می‌باشد.

اشتغال ببیش از 400  نیروی کار جدید همراه با فروش 10 هزار میلیارد ریالی از دلایل انتخاب شرکت آلومرول نوین به‏ عنوان واحد نمونه کشوری

ایشان در ارتباط با دلایل انتخاب این شرکت به‏ عنوان برترین شرکت در بخش صنایع معدنی فلزی افزودند: «این شرکت  طی سال‏های گذشته، با استفاده از ظرفیت‏های تولیدی خود، برنامه‌هایی را برای افزایش میزان تولید از طریق ارتقاء بهره‌وری و کاهش ضایعات تولیدی به اجرا درآورد. در کنار آن، با حضور در نمایشگاه‏ ها و اعزام تیم‌های کارشناسی، اقدام به برقراری ارتباط با خریداران خارجی کرد که درهمین راستا، موفق شد بخشی از خریدارانی را که تاکنون محصولات مورد نیاز خود را از کشورهای دیگر تهیه می‌کردند، در زمره مشتریان خود قرار داده و صادارت خود را به کشورهای دیگر توسعه دهد. در نتیجه به افزایش فروشی بالغ بر یک‏ هزار میلیارد تومان در سال 1395 دست پیدا کرد که حدود 30درصد آن از محل صادرات به کشورهای دیگر تامین شده ‌است. ضمن اینکه صادرات سال 1395 نسبت به سال گذشته نیز از حدود 30درصد رشد برخوردار است. علاوه بر این با وجود مشکلات فراوانی که بخش صنعت کشور طی سال‏های گذشته با آن مواجه بوده‌ است، این مجموعه حفظ اشتغال موجود و ایجاد زمینه برای اشتغال نیروهای جدید را همواره در نظر داشته است. درسال 1395، این مجموعه ضمن حفظ کارکنان شاغل خود، زمینه اشتغال حدود 400 نفر نیروی کاری جدید را ایجاد کرد. این احساس مسئولیت و تعهد در قبال شاغلان و کارکنان، مجموعه را برآن داشته تا به‏ طور مستمر نسبت به گسترش شبکه تولید و فروش خود اقدام کند.»

کیفیت، برندسازی، نوآوری در صنعت و انتقال تکنولوژی روز دنیا از عوامل دستیابی به توسعه پایدار است

محسن محمدی در ادامه در تشریح اصول شرکت جهت دستیابی به توسعه پایدار گفت: «این شرکت همواره کیفیت را سرلوحه فعالیت تولیدی خود قرار داده است. ما از مدت‏ها پیش اقدام به استانداردسازی محصولات خود کرده و ارتقاء کیفی را در کنار افزایش تولید مدنظر قرارداده‌ایم. نتیجه آن هم اقبال بازار به محصولات تولیدی این مجموعه و سهم بزرگ آن در بازار محصولات آلومینیومی کشور است. درسالهای گذشته خصوصا سال 1395 توجه به کیفیت محصولات و رعایت نیازمندی‏های کیفی مشتریان یکی از اصول اساسی تولید در این مجموعه بوده ‌است. از اصول دیگری که همیشه سرلوحه کار مدیران شرکت بوده است انتقال برترین تکنولوژی روز دنیا است، در راستای این مهم از حدود چهار سال پیش، ارتباط خود را با شرکت‌های معتبر در سراسر دنیا برقرار کرده و درقالب قراردادهای گوناگون، نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کردیم. حتی در موضوع ساخت تجهیزات مورد نیاز، ما قراردادهای خود را با طرف‏های خارجی به ‏گونه‌ای منعقد کرده‌ایم که بخش بزرگی از ماشین‌آلات توسط خود مجموعه و در ایران ساخته شود و فقط تکنولوژی و بخش‏های حساس که امکان ساخت یا تامین آن از داخل کشور وجود ندارد، از طرف خارجی خریداری شود. در سال گذشته، این مجموعه دربخش‏های مختلف از مشاوره کارشناسان معتبر خارجی استفاده کرده و در زمینه ساخت و تامین ماشین‌آلات، اقدام به راه‌اندازی واحد تولید ماشین‌آلات کرد که از نظر تنوع تجهیزات و اطلاعات فنی کارشناسان آن، با بسیاری از سازندگان خارجی رقابت می‌کند.»

ایشان ادامه دادند: «برندسازی یکی از روش‏های موثری است که می‌تواند جایگاه و شخصیت مناسبی برای شرکت‏های ایرانی به‏ منظور حضور در بازارهای داخلی و خارجی ایجاد کند. شرکت صنایع آلومرول نیز با همین دیدگاه، طی سال‏های گذشته اقدام به معرفی برند محصولات تولیدی خود با عنوان «آکرول» در بازارهای داخلی کرد که کیفیت آن با استقبال خوبی از سوی مشتریان همراه شد. درسال 1395، این مجموعه نشان ثبت شده خود را در محصولات صادراتی نیز به کار گرفت که خوشبختانه با بازتاب بسیار مناسبی همراه شده و هم‌اکنون برند «آکرول» به‏ عنوان یک نشان معتبر نزد مشتریان خارجی مجموعه نیز شناخته شده‌است. البته حفظ این اعتبار نیازمند بهبود مستمر کیفیت محصولات و روش‏های تولیدی است که درحال حاضر به‏ عنوان یکی از اصول اولیه تولید در این مجموعه به شمار می‌رود.»

«اقتصاد مقاومتی ، کلیدواژه موفقیت شرکت صنایع آلومرول نوین است»

حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی یکی از مواردی است که قطعا خصیصه منحصربفرد مجموعه صنایع آلومرول نوین است. درحال حاضر این مجموعه تامین کننده اصلی بسیاری از صنایع استراتژیک و حساس کشور است که حجم قراردادها و همکاری‏های فی‌مابین دلیل خوبی بر این مدعا است. یکی از دلایلی که این بخش از صنعت کشور، به‏ طور روزافزونی از خدمات این مجموعه استفاده می‌کند آن است که ما با شناخت نیازمندی‏های صنعت کشور، خصوصا بخشی که به‏ شدت به واردات متکی بود و آسیب‌پذیری زیادی در برابر تحریم‏های بین‌المللی داشت، اقدام به بومی‏سازی تولید این محصولات در کشور کردیم. شرکت روان‏گداز پردیس، یکی دیگر از اعضاء مجموعه که درکنار شرکت آلومرول نوین دو عضو اصلی مجموعه محسوب می‌شوند، به‏ طور تخصصی شمش‌های آلیاژی مورد نیاز صنایع گوناگون کشور را با کیفیت بسیار خوب و استانداردهای بین المللی تولید کرده و در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. ما در این بخش، با درک شرایط حساس کشور و نیاز به اجرای واقعی اقتصاد مقاومتی، حتی شرایط خرید اعتباری را برای مشتریان خود فراهم کردیم و تا جایی که برایمان امکان داشت، هم از نظر فنی و هم از نظر مالی، خدمات خود را به مشتریان توسعه دادیم تا هرگونه نیاز آنها را برطرف سازیم و به گردش چرخ تولید در این شرکت‏ها کمک کنیم.

«تشکیل تیم مهندسی قدرتمند جهت بومی ‏سازی بسیاری از فناوری‏ های روز صنعت آلومینیوم و ساخت به روزترین ماشین‏ آلات این صنعت»

درمبحث خرید ماشین‌آلات، ما در سال گذشته اقدام به راه‌اندازی واحد تولید ماشین‌آلات کردیم که از نظر تنوع تجهیزات و اطلاعات فنی کارشناسان، با بسیاری از سازندگان خارجی رقابت می‌کند. تیم مهندسی و فنی شرکت در این واحد با استفاده از روش مهندسی معکوس روی ماشین‌آلات وارداتی در راستای  بومی‏سازی بسیاری از فناوری‏های به‏ کار رفته در این ماشین آلات حرکت کرد و بحمدالله این مجموعه هم اکنون خود به تنهایی قادر به تولید بخش بزرگی از ماشین‌آلات صنعت آلومینیوم کشور است که از نظر فنی و کارایی، از بسیاری نمونه‌های خارجی بهتر و بالاتر است.»

«پروژه ساخت بزرگ ترین شهرک تخصصی آلومینیوم کشور»

مدیرعامل شرکت صنایع آلومرول نوین در پاسخ به سوالی مبنی بر اهداف و برنامه‏ های آتی این شرکت گفت: «هدف‏گزاری شرکت صنایع آلومرول نوین همواره مبتنی بر نوآوری، ارتقای تکنولوژی و به‏ روزرسانی صنعت آلومینیوم کشور بوده است که این مهم موجب جلوگیری از خام‏فروشی در صنعت آلومینیوم و تولید محصولات باکیفیت و ارزش افزوده بسیار بالا خواهد شد که امکان حضور در بازارهای بین ‏المللی از طریق صادرات را نیز بیش از پیش فراهم خواهد کرد. لذا در این راستا شرکت صنایع آلومرول نوین از چند سال گذشته پروژه ساخت بزرگترین شهرک تخصصی آلومینیوم کشور را آغاز کرده است که در زمینی به مساحت 40 هکتار در شهرک صنعتی خیرآباد اراک در حال اجرا می‏باشد. این پروژه در حال حاضر در فاز اول ساخت در مرحله پیشرفت فیزیکی 70 درصدی قرار دارد و تاکنون بالغ بر 180 میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی خود شرکت برای ساخت آن هزینه شده است.

ایشان در ادامه در توضیح مشخصات پروژه عظیم ساخت شهرک تخصصی آلومینیوم افزود: «از اهداف آن ورود جدیدترین و به‏ روزترین ماشین ‏آلات و فناوری‏ های موجود در دنیا به منظور افزایش سطح کمی تولید و نیز ارتقای کیفیت محصولات آلومینیومی می‏باشد. البته این مهم طی مذاکرات فشرده با شرکت‏های صاحب‏ نام صنعت آلومینیوم به شرط انتقال تکنولوژی، بومی‏سازی ساخت ماشین‏ آلات و آموزش پرسنل شرکت جهت بومی‏سازی نصب و نگهداری تمامی تجهیزات موردنیاز صورت می‏گیرد. از دیگر سیاست‏های اتخاذ شده در اجرای این پروژه نیز بهره ‏برداری از ماشین‏آلات و تولید محصولات در صنعت آلومینیوم از طریق قراردادهای ساخت مشترک با تامین‏ کنندگان ماشین‏ آلات می‏باشد.»

«افتتاح نخستین فاز از سه فاز بزرگترین شهرک تخصصی آلومینیوم کشور امسال همزمان با هفته دولت»

محسن محمدی در ارتباط با زمان افتتاح فاز اول پروژه و تعداد نیروی کار پیش‏بینی شده توضیح داد: «پیش‏بینی‏های صورت گرفته حاکی از این است که انشالله فاز اول این پروژه در هفته دولت با حضور مقامات کشوری افتتاح خواهد شد و تعداد 400 نفر نیروی کار ساده و متخصص جذب و مشغول به کار شوند و در مجموع نیز در فاز نهایی 1200 فرصت شغلی مستقیم ایجاد خواهد شد.»

ایشان ادامه دادند: «منابع مالی مورد نیاز جهت اجرای پروژه شهرک تخصصی آلومینیوم کشور تاکنون تنها از محل سرمایه درگردش خود مجموعه تامین شده است. اما با توجه به گستردگی طرح، ادامه این روند موجب کندی اجرا پروژه خواهد شد. هرچند ما در مجموعه تمامی تلاش خود را برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی به‏ کار بسته‌ایم، اما تاکنون امکان استفاده از سرمایه خارجی مهیا نشده و انتظار ما این است که دولت محترم از ما حمایت کرده و امکان استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی یا هر منابع دیگری را برای ما مهیا سازد. بدیهی‌است درصورت تخصیص مناسب منابع، مدت زمان اجرای پروژه و آغاز به‏ کار خطوط تولید به نحو قابل توجهی کاهش می‌یابد و پروژه به‏ جای سه یا چهارسال، ظرف یکسال به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.»

مدیرعامل شرکت صنایع آلومرول نوین در پایان ضمن اشاره به زحمات کلیه کارکنان این مجموعه، گفت: «لازم می‏دانم از تلاش و کوشش شبانه‌روزی و دلسوزانه کلیه پرسنل و همکاران مجموعه تشکر و قدردانی کرده و دست یکایک آنها را صمیمانه بفشارم. همچنین از کلیه مدیران و مقامات محترم استان که این مجموعه همواره از مساعدت‌ها و حمایت‌های ایشان برخوردار بوده‌است قدردانی می‌کنم و امیدوارم بتوانیم این راه را همچنان با افتخار و سربلندی ادامه دهیم.»

نشریه پنجره ایرانیان-سال دهم-شماره 118-مرداد 96


ثبت نظر

ارسال