سود وام محتکران مسکن مهر پردیس بالا می‌رود

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: از ابتدای خرداد تمامی یارانه‌های دولتی واحدهای مسکن مهر که متقاضیان آن‌ها از تحویل واحد خودداری می‌کنند برداشته می‌شود و سود بانکی آن‌ها از ۴ به ۱۸ درصد افزایش می‌یابد.
  • سه شنبه 30 اردیبهشت 1399 ساعت 9:42

به گزارش ایسنا، سید مهدی هدایت در نشست خبری که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد اظهار کرد: بعدازآنکه مصوبه دولت را برای استفاده از منابع داخلی شرکت عمران جهت تکمیل زیرساخت‌ها و واحدهای مسکونی مهر دریافت کردیم از منابع خود برای تکمیل واحدها استفاده کردیم.

وی افزود: به‌طور متوسط برای تکمیل واحد، نصبیات و آماده‌سازی واحدهای مسکن مهر پردیس ۱۰۰ میلیون تومان منابع دولتی اختصاص دادیم. از سوی دیگر تمامی واحدها از وام قرض‌الحسنه چهار درصد استفاده می‌کنند که کماکان این کمک‌ها ادامه خواهد داشت.

 

از پس‌فردا سود وام دلالان بالا می‌رود

هدایت درعین‌حال با هشدار به متقاضیانی که از تحویل واحدهای خود و دریافت دفترچه قسط خودداری می‌کنند گفت: حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر از متقاضیان که عمدتاً دلالان و سفته‌بازان هستند باوجودآنکه واحدهایشان آماده‌شده نسبت به تحویل واحد اقدامی صورت ندادند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم از ابتدای خردادماه امسال، یارانه‌های دولتی را صرفاً از این واحدها برداریم. سود وام بانکی آن‌ها هم از چهار درصد به ۱۸ درصد افزایش پیدا می‌کند.

 

اسکلت بعضی واحدهای مسکن ملی پردیس زده شده است

وی درباره آخرین وضعیت پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن پردیس گفت: سهم شهر جدید پردیس از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن ۱۹ هزار واحد است و از این تعداد ۸۰۰۰ واحد که به‌صورت مشارکتی اجرا می‌شود در مرحله آماده‌سازی زمین، فونداسیون، تکمیل اسکلت و ساخت قرار دارد. ۳۰۰۰ واحد هم که از طریق ثبت‌نام بوده است. از این تعداد ۱۶۰۰ نفر واجد شرایط هستند که مراحل آماده‌سازی زمین شروع شده و ساخت واحدها از اواخر خرداد آغاز خواهد شد. مابقی واحدها در حال جانمایی است که تا پایان سال جاری ساخت آن‌ها شروع می‌شود.

 

آورده اولیه متقاضیان ۴۰ میلیون تومان است

مدیرعامل عمران پردیس، قیمت هر مترمربع واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در پردیس را مطابق آنچه قبلاً معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده دانست و گفت: قیمت قطعی واحدها را تا پایان خردادماه اعلام می‌کنیم البته متقاضیان باید در شروع ۴۰ میلیون تومان پرداخت کنند تا به پیمانکاران بدهیم و پروژه‌ها پیش برود.

 

ساخت مترو از اواخر خرداد شروع می‌شود

وی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مترو تهران - پردیس اظهار کرد: تفاهم‌نامه ساخت مترو بین شرکت عمران و قرارگاه خاتم از اواخر سال گذشته به امضا رسید. پیش‌بینی می‌کنیم عملیات اجرایی هم از آخر خردادماه آغاز شود. در حال حاضر کارگاه مترو تجهیز شده و آماده کار هستند.

هدایت ادامه داد: ایستگاه مترو پردیس ۱۶ متر زیرزمین خواهد بود. با هماهنگی که با امام‌جمعه شهرستان، مدیران شهری و مسئولان محلی انجام‌شده در نظر داریم اگر مصلی جابجا شود، ایستگاه مترو در محل مصلی تاسیس شود.

 

تحویل ۱۵ هزار واحد مسکن مهر در اواخر تیرماه

مدیرعامل عمران پردیس در توضیح افزایش نرخ سود وام مسکن مهر پردیس بیان کرد: این افزایش سود و برداشتن یارانه‌های دولتی شامل متقاضیان واقعی که از قبل ثبت‌نام کرده و بعضاً سال‌ها منتظر تحویل واحدهایشان هستند نمی‌شود. ما لیست کلیه متقاضیان اولیه و همچنین کسانی که از آن‌ها خریداری کرده‌اند را در سامانه مسکن مهر داریم. تاکنون هم اقدامی برای کسانی که واحدشان را تحویل نمی‌گیرند نکرده‌ایم اما از پس‌فردا، اقدامات خود را آغاز می‌کنیم.

وی تصریح کرد: نمی‌توانیم جلوی بورس‌بازی در بازار مسکن پردیس را بگیریم چون ابزارش را نداریم؛ اما هدف ما این است که یارانه‌های مسکن مهر به دست متقاضیان اولیه و واقعی که چندین سال صبوری کرده‌اند برسد.

هدایت همچنین خبر داد: اواخر تیرماه ۱۵ هزار واحد مسکن مهر شهر جدید پردیس افتتاح و به متقاضیان تحویل می‌شود.


ثبت نظر

ارسال