بنگاه‌داری دست بانک‌ها برای ارائه تسهیلات «رونق تولید» را بسته است

پنجره‌ایرانیان؛ نایب‌رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه تصمیمات لحظه‌ای به ضرر تولید است، گفت: شعار سال باید در قالب یک سند سیاست‌گذاری شده پیگیری شود و در مرحله اول واحدهای تولیدی نیاز به تسهیلات سرمایه در گردش دارند که بانک‌ها در این زمینه آن‌چنان همکاری نمی‌کنند.
  • شنبه 25 خرداد 1398 ساعت 11:14

مجتبی صفایی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با برنامه‌های دولت در زمینه رونق تولید در بخش اصناف گفت: شعار سال مبنی بر رونق تولید از ابتدای سال جاری به‌عنوان خط‌مشی مدیران تعیین شد اما برای دستیابی به هدف نهایی این شعار باید سندی راهبردی تهیه و تدوین شود.

نایب‌رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: با تصویب چند بخشنامه و عدم ثبات در تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری‌ها نمی‌توان به مقصود نهایی شعار رونق تولید دست پیدا کرد.

وی با انتقاد از تصمیم‌گیری‌های لحظه‌ای یادآور شد: تصمیمات لحظه‌ای برای تولید و واحدهای تولیدی همچون سم عمل می‌کند و نیاز است در سیاست‌گذاری‌ها به رونق تولید به‌صورت کلی و جزئی نگریسته شود.

صفایی بار دیگر با بیان اینکه تصمیمات لحظه‌ای تولید را متضرر کرده است، گفت: واحدهای تولیدی نیاز به سرمایه در گردش دارند و باید خود را برای پاسخگویی به نیاز بازار به‌روز نگه دارند اما در شرایط فعلی دستگاه‌ها دولتی و خصولتی به تعهدات خود در قبال قراردادهای منعقدشده پاسخگو نیستند و عاملی شده تا توان واحدهای تولیدی درخطر قرار گیرد.

نایب‌رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: اولین درخواست اصناف در زمینه رونق تولید، ارائه تسهیلات کم‌بهره با بازپرداخت بلندمدت است و باید تاکید شود که این تسهیلات باید به‌موقع و قبل از نابودی واحدهای تولیدی ارائه شود.

صفایی یادآور شد: مدیران ارشد نظام بانکی و مسئولین مربوطه بر ارائه تسهیلات در راستای رونق تولید تاکید دارند اما در عمل اتفاقی طی چند ماه اخیر رخ نداده و این موضوع به دلیل آن است که سرمایه بانک‌ها در قسمت‌های مختلف به‌خصوص بنگاه‌داری مورداستفاده قرارگرفته و توان بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات را کاهش داده است.


ثبت نظر

ارسال