غلام حسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران شد

پنجره ایرانیان: پس از استعفای دور از انتظار جلال پور از ریاست اتاق بازرگانی ایران، غلامحسین شافعی با کسب 198 رای از مجموع 397 رای به عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران انتخاب شد.
  • دوشنبه 15 شهریور 1395 ساعت 4:4

به گزارش روابط عمومی انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران (اینپیا)، روز 14 شهریور ماه، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با حضور اعضای اتاق تشکل جلسه داد تا با برگزاری انتخابات، رئیس جدید را بر منصب ریاست اتاق بگمارد.

بر اساس این گزارش شافعی و خوانساری دو کاندیدای احراز پست ریاست اتاق بودند که پس از برگزاری انتخابات در پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران، شافعی توانست  198 رای از مجموع آرا را کسب کند.

ریاست شمارش آرا را علا میرمحمدصادقی بر عهده داشت. همچنین خوانساری 194 رای را کسب و از تصدی ریاست اتاق باز ماند تا همچنان سکان اتاق بازرگانی تهران را در ید خود داشته باشد. تعداد به عنوان آرا مخدوش هم 5 رای اعلام شد.

گفتنی است، شافعی متولد ۱۳۳۰، روستای نیک، قائن از استان خراسان جنوبی  است. وی در ۱۰ آذر ۱۳۹۲ در پی استعفای محمد نهاوندیان به ریاست اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران برگزیده شد و این سمت را تا خرداد ۹۴ انتهای دوره هفتم بعهده داشت.

وی که به عنوان یک تاجر زعفران شناخته شده است، فارغ التحصیل مدیریت صنعتی از دانشگاه تهران است. شافعی پست‏های زیادی را در اتاق بازرگانی و خارج از آن را تجربه کرده است.


ثبت نظر

ارسال