100 درصد انرژی از طریق تجدید‌پذیر تامین می‌شود

پنجره ایرانیان:وزیر اسبق نیرو با تاکید بر این‌که می‌توان تا سال 2050، صد درصد انرژی مورد نیاز را از طریق نیروگاه‌های تجدید‌پذیر تامین کرد، گفت: منابع فسیلی حتما پایان می‌پذیرند و تنها راه استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر است.
  • سه شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 14:7

به گزارش ایسنا، حسن غفوری‌فرد در مراسم افتتاحیه هفتمین کنفرانس نیروگاه‌های برق در میان مدیران صنعت برق کشور با تاکید بر این‌که توسعه منابع موجود و جدید انرژی‌های تجدید‌پذیر برای تامین انرژی کافی جهان تا سال 2050 میسر است، گفت: باید به فقر انرژی پایان دهیم به گونه‌ای که برق برای همه در دسترس باشد. وی با تاکید بر این‌که استفاده از انرژی‌های پاک نیازمند سرمایه‌گذاری‌های فراوانی است، گفت: توسعه کشور‌ها متناسب با بودجه‌های تحقیقاتی است. باید به فکر محصولات و ساختمان‌ها با بهره‌وری بالای انرژی باشیم.

دو دولت قبل بیشترین درآمد نفتی را داشت و برای خارجی‌ها اشتغالزایی کرد

وزیر اسبق نیرو و رییس انجمن برق و الکترونیک ایران با تاکید بر این‌که در دولت نهم و دهم بیش از صد سال قبل درآمد نفتی داشته‌ایم، گفت: همه این درآمد برای واردات و ایجاد کار برای چینی‌ها و ژاپنی‌ها صرف شد.

غفوری‌فرد با تاکید بر لزوم توجه به فناوری، پایدار‌سازی و غذا در جهان گفت: امکان کاهش هزینه انرژی تجدید‌پذیر بسیار زیاد است و می‌توان بهره‌وری را افزایش داد. باید توافق گسترده با همه دنیا باشد چرا که هر جا گاز گلخانه ایجاد شود کشور‌های دیگر نیز بی‌نصیب نمی‌مانند. وی با تاکید بر این‌که در حال حاضر استفاده غیرصحیح از منابع انرژی که متعلق به نسل‌های آینده است صورت می‌گیرد، گفت: انرژی‌های تجدید‌پذیر به عنوان بهترین گزینه نیست بلکه نگاهمان به آن به عنوان تنها گزینه باشد.

رییس انجمن برق و الکترونیک ایران با اشاره به این‌که استفاده از انرژی هسته‌ای گران است، گفت: زباله‌های هسته‌ای تا 10 هزار سال خطرناک هستند و استفاده از انرژی هسته‌ای درست نیست. این در حالی است که با افزودن یک میلیون توربین بادی در خشکی و 100 هزار توربین بادی در دریا تا سال 2050 می‌توان یک چهارم انرژی مورد نیاز جهان را تامین کرد. همچنین 0.3 درصد فضای صحرای آمریکا برای نصب پنل‌های خورشیدی و تامین انرژی‌ مورد نیاز اروپا کافی است.

وزیر اسبق نیرو در پایان بار دیگر خاطر‌ نشان کرد: استفاده‌ از انرژی‌های تجدید‌پذیر و نوع تنها گزینه است.

 


ثبت نظر

ارسال