تهران 10 هزار هکتار کمربند سبز می‌خواهد

پنجره ایرانیان:رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران با اشاره به وسعت 36 هزار هکتار کمربند سبز پایتخت اعلام کرد: مطابق با برنامه‌ها تهران به 10 هزار هکتار کمربند سبز دیگر نیاز دارد.
  • یکشنبه 26 بهمن 1393 ساعت 11:44

محمدحقانی، رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه توسعه کمربند سبز مانع ساخت و سازهای بی‌رویه در اطراف تهران می‌شود، گفت: این در حالی است که طی دوره‌های گذشته مجموعا حدود 3 هزار هکتار از مساحت اراضی سبز و باغ های تهران کاسته شده است.

این عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با اشاره به اینکه در توسعه پارک‌ها و فضای سبز تهران نیازمند اقدام جدی هستیم، اظهار کرد: بر این اساس اجرای طرح جامع نظام توسعه و ساماندهی فضای سبز شهر تهران یکی از برنامه‌هایی است که باید توسط شهرداری انجام شود و تا آنجا که اطلاع دارم این طرح در حال انجام است. رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران مواردی پیش‌بینی شده تا در راستای حفظ حریم شهر تهران و فضای سبز طرح‌هایی انجام شود، افزود: بر اساس آن شهرداری تهران موظف است توسعه کمربند سبز پایتخت را به منظور جلوگیری از رشد کاربری شهر انجام دهد.

او با بیان اینکه شورای شهر مانع تخریب محیط‌زیست و فضای سبز سطح شهر تهران خواهد بود، تاکید کرد: جبران تخریب فضای سبز در تهران به سادگی امکان‌پذیر نیست.  او افزود: در این راستا تخریب فضای سبز و گسترش بافت شهری و توسعه ساختمان‌ها اثرگذاشته، به طوری که می‌بینیم اراضی فضای سبز در شهر تهران بسیار اندک است و این اراضی در طول سالیان گذشته به‌تدریج کوچک‌تر شده و در مجموع طی دوره‌های گذشته بالغ بر 3 هزار هکتار از اراضی سبز و باغ‌های تهران کاسته شده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به توسعه کمربند سبز تهران نیز گفت: در حال حاضر کمربند سبز تهران 36 هزار هکتار است که طبق برنامه‌ها باید به 46 هزار هکتار افزایش پیدا کند، چرا که وجود کمربند سبز در پایتخت مانعی برای ساخت‌و‌سازهای بی‌رویه است که شهرداری باید به آن توجه ویژه داشته باشد.


ثبت نظر

ارسال