توزیع رایگان تاسیسات تولید انرژی خورشیدی در پایتخت

پنجره ایرانیان:مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به توزیع و نصب رایگان تاسیسات تولید انرژی خورشیدی بین نهادهای پایتخت گفت: امسال 425 کیلووات ظرفیت انرژی خورشیدی با بودجه افزون بر36 میلیارد ریال برای مصارف اداری در شهر تهران ایجاد شده است.
  • یکشنبه 26 بهمن 1393 ساعت 10:15

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو«سید محمد هاشمی » افزود: از این میزان تاسیسات تولید 300 کیلووات انرژی خورشیدی در نهادهای دولتی و 75 کیلووات در مدارس و مساجد رایگان نصب شده است.وی گفت: شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ همچنین اقدام به نصب تاسیسات تولید برق به ظرفیت 50 کیلووات انرژی خورشیدی در ساختمان های مربوط به برق مناطق و ستاد کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان اینکه با نصب تاسیسات تولید این 425 کیلووات انرژی خورشیدی، سالانه از حدود 270هزار کیلوگرم انتشار دی اکسید کربن جلوگیری می شود افزود: این شرکت آمادگی نصب چندین مگاوات انرژی خورشیدی در حوزه خود را دارد.هاشمی با اشاره به توانمندی های بالای کشور در این خصوص و ضرورت استقبال مردم برای استفاده از چنین انرژی افزود: ظرفیت تولید انرژی های تجدیدپذیر در ماه های آینده افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ توسعه و ترویج استفاده از انرژی های پاک و تجدیدپذیر را رسالت ذاتی خود در راستای خدمت به ملت شریف ایران دانسته و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نمی کند.هاشمی تصریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با تشکیل کارگروهی مستقل در حال فعالیت جدی در زمینه ترویج بهره گیری از این انرژی پاک در سطح شهر تهران است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان اینکه در راستای توسعه انرژی های تجدیدپذیر در تهران در حال ثبت نام از مشترکان متقاضی در زمینه نصب سامانه های فتوولتاییک هستیم گفت: در این مورد در حال تکمیل روند اجرایی این طرح و تعیین پیمان کار می باشیم.

وی از رایزنی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با برخی از مشترکان عمده برای نصب نیروگاه های خورشیدی با قدرت های بالاتر خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بتوان در ماه های آینده ظرفیت کنونی انرژی های تجدیدپذیر را به چندین برابر افزایش داد.

هاشمی گفت: تمامی مشترکان متقاضی انرژی خورشیدی ساکن در شهر تهران می توانند با ثبت نام در پایگاه اینترنتی شرکت توزیع تهران بزرگ به نشانی www.tbtb.co.ir از تسهیلات یارانه ای بلاعوض 50 درصدی انرژی تجدیدپذیر بهره مند شوند.بنا به اظهار مسوولان بهره برداری از تجهیزات تولید برق از انرژی خورشیدی سبد انرژی کشور را به سمت کاهش سوخت های فسیلی سوق خواهد داد و مصارف انرژی های فسیلی را در جایگاهی اقتصادی تر ممکن خواهد ساخت.

«سید علی بربند»مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران نیز پیشتر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد که اگر بتوانیم پنج درصد از سبد انرژی کشور را که معادل چهارهزار تا 5 هزار مگاوات است به سمت انرژی خورشیدی سوق دهیم وابستگی کشور به انرژی های فسیلی به شدت کاهش خواهد یافت. وی تاکید کرد که شهروندان با بهره مندی از تجهیزات تولید برق از انرژی خورشیدی دیگر نیازی به خرید انشعاب برق نداشته ضمن آنکه وزارت نیرو مازاد تولید آنان را به قیمت خوب خریداری خواهد کرد.

 


ثبت نظر

ارسال