اعطای تجهیزات بهره‌برداری از انرژی نو به مردم

پنجره ایرانیان:رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور گسترش استفاده از انرژی های نو باید تجهیزات بهره برداری از این انرژی ها در اختیار عموم مردم گذاشته شود.
  • شنبه 25 بهمن 1393 ساعت 10:18

علی مروی افزود: جمهوری اسلامی در حوزه انرژی های نو و پاک از جمله باد، نور خورشید و غیره پتانسیل و ظرفیت بالایی دارد.وی اظهارکرد: باید سرعت استفاده از انرژی های نو در کشور افزایش یابد زیرا اتکا به سوخت های فسیلی به هیچ وجه عقلانی نیست. نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه انرژی باد ظرفیت تولید 35 تا40 هزار مگاوات برق در روز و روزانه 60 هزار مگاوات برق از طریق انرژی خورشیدی در کشور وجود دارد.

وی تاکید کرد: قبل از استفاده از انرژی های نو و تاکید بر مزایای استفاده از آن اول باید تجهیزات و تکنولوژی های مربوط به آن در اختیار مردم گذاشته شده و عمومیت پیدا کند.مروی برلزوم توسعه فرهنگ سازی تاکید کرد و افزود: تجهیزات انرژی های نو را دولت می تواند به شکل ارزان تر و با ارائه تسهیلات در اختیار مردم بگذارد و این می تواند شروع خوبی در استفاده از انرژی های نو در بین مردم باشد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در این راستا در سال گذشته در قالب قانون لایحه بودجه برای نخستین بار ردیف بودجه ای برای استفاده از انرژی خورشیدی تعریف شد که در قالب آن مردم به صورت نیم بها و دریافت تسهیلات اقدام به خرید و نصب صفحات خورشیدی می کردند. وی گفت: در لایحه پیشنهادی بودجه سالجاری نیز چنین ردیف هایی را در نظر داریم که امیدواریم با موافقت نمایندگان در صحن علنی مجلس همراه شود.

هم اکنون ایران بزرگترین ارائه دهنده یارانه به بخش انرژی در سطح دنیا است بطوری که 10 درصد کل یارانه انرژی جهان مربوط به ایران می باشد. بر اساس بررسی ها 16.5 میلیارد ریال از بودجه کشور در یک سال صرف پرداخت یارانه انرژی می شود در حالی که با این میزان می توان 10 هزار مگاوات نیروگاه بادی به ظرفیت 20 درصد ذخایر انرژی برق در کشور ایجاد کرد.


ثبت نظر

ارسال