طرح جامع مسکن جایگزین شود

پنجره ایرانیان:عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه مسکن مهر طرحی شکست خورده است، گفت: رفع رکود کنونی بازار مسکن منوط به بهبود شرایط اقتصادی کشور و همچنین توجه دولت به اجرای طرح جامع مسکن است.
  • دوشنبه 20 بهمن 1393 ساعت 11:44

مجید جلیل‌سرقلعه، با انتقاد از رکود موجود در بازار مسکن، گفت: دولت نباید طرح های شکست‌ خورده قبلی در حوزه مسکن چون طرح مسکن مهر را دنبال کند.نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حذف قیمت زمین از بهای تمام شده مسکن راهکاری برای به ثبات رسیدن بازار خرید و فروش خانه خواهد بود، افزود: در حال حاضر رکود حاکم شده بر بازار مسکن صدمات بسیاری به قدرت خرید مردم وارد کرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با تاکید بر ضرورت توجه جدی دولت به عملیاتی شدن طرح جامع مسکن به علت در نظر گرفتن تمامی زیرساخت‌های لازم در آن، گفت: رفع مشکلات کشور در حوزه مسکن نیازمند عزم جدی مسئولان برای خانه دار کردن جوانان است.وی با انتقاد از مناسب نبودن جانمایی‌های مسکن مهر در کشور، گفت: دولت باید نسبت به اجرای طرحی که بتواند نیازهای افراد را در حوزه مسکن پاسخ‌گو  باشد اقدام کند چرا که ادامه روش‌های قبلی در این زمینه محکوم به شکست است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه رکود حال حاضر بازار مسکن نتیجه وضعیت کنونی کشور و کاهش قیمت نفت است، تصریح کرد: در صورتی که وضعیت اقتصادی کشور بهبود یابد به طور حتم شاهد افزایش قدرت خرید مردم و رونق بازار مسکن خواهیم بود.

جلیل‌سرقلعه با بیان اینکه توجه دولت به قانون برنامه پنج‌ساله پنجم و همچنین سند چشم‌انداز در حوزه مسکن به خانه دار شدن تمامی افراد منجر خواهد شد، گفت: متاسفانه دولت‌ها در حوزه مسکن تنها به شعار بسنده کرده و دلیل نوسانات قیمتی و در حال حاضر رکود بازار نیز محقق نشدن وعده‌ها است.

وی ادامه داد: طرح جامع مسکن یا همان مسکن اجتماعی در صورتی که مطابق قانون اجرایی شود به طیور حتم دغدغه اقضار کم درآمد جامعه در حوزه مسکن رفع خواهد شد.عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بازار مسکن نیازمند تحولی بوده تا از رکود خارج و به ثبات قیمتی نزدیک شود.


ثبت نظر

ارسال