انتقاد از افزایش عوارض ساخت و ساز

پنجره ایرانیان:عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از مصوبه اخیر شورای شهر تهران گفت: بر این اساس متقاضیان ساخت و ساز مسکن باید جدای از هزینه های مربوط به زمین، 30 درصد عوارض به شهرداری بپردازند که در شرایط رکود فعلی بازار مسکن این تصمیم آثار منفی را به دنبال خواهد داشت.
  • یکشنبه 12 بهمن 1393 ساعت 15:45

علیرضا خسروی ، از وضع عوراض 8درصدی جدید بابت اجرای طرح تفصیلی از سوی شورای شهر تهران خبر داد و گفت: بر اساس این مصوبه جدید شورای شهر اگر کسی قصد ساخت و ساز دارد جدای از هزینه زمین، باید حدود 30 درصد عوارض پرداخت کند.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیش از این کسانی که اقدام به ساخت و ساز مسکن می کردند 22 درصد عوارض می پرداختند که با مصوبه جدید شورای شهر تهران این افراد باید 8 درصد دیگر بابت اجرای طرح تفصیلی پرداخت کنند که این مصوبه به طور عجیبی بر روی ساخت و ساز تاثیر منفی دارد.

خسروی تاکید کرد: در این شرایط که رکود بر حوزه مسکن حاکم است و ساخت و سازها از 750 هزار واحد مسکونی در کل کشور به حدود 400 هزار واحد کاهش یافته است تصمیم شورای شهر برای اخذ عوارض بر اجرای طرح تفصیلی یک حرکت اشتباه است و لازم است در این مورد تجدید نظر شود.وی تصریح کرد: اضافه کردن عوارض اینچنینی مانع از ورود سرمایه گذاران به حوزه ساخت و ساز مسکن می شود و این روند در آینده رکود بخش را دو چندان خواهد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ضرورت بازنگری در مصوبه شورای شهر در خصوص دریافت عوارض بر اجرای طرح تفصیلی را در مجلس پیگیری خوهیم کرد و توصیه ما این است که در حالت رکود شرایط ساخت و ساز را تسهیل کنند نه اینکه با وضع عوارض جدید به مشکلات وموانع این بخش بیافزایند.


ثبت نظر

ارسال