نصب پنل خورشیدی در 1000منطقه کشور

پنجره ایرانیان:مدیر دفتر انرژی خورشیدی سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) از نصب پنل خورشیدی در هزار منطقه در سراسر کشور خبر داد.
  • یکشنبه 12 بهمن 1393 ساعت 10:24

به گزارش پاون، سامان میرهادی اظهار داشت: فناوری انرژی خورشیدی که انرژی لایزال و خدادادی است، در جهان در دو شاخه اصلی شامل موضوع‌های حرارتی و تولید انرژی الکتریکی در حال استفاده است. وی افزود: رفتارهای متفاوتی در کشورهای مختلف بسته به وضع اقتصادی و سیاست‌های کلان با انرژی‌های نو و انرژی خورشیدی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در کشورهایی که منابع انرژی فسیلی زیادی ندارند ، رویکرد بیشتری به سمت انرژی‌های نو وجود دارد و به‌ عنوان یک منبع جدی به آن نگاه می‌کنند، گفت: رویکرد جهان در افق‌های 2025 و بیشتر برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و انرژی خورشیدی جدی‌تر می‌شود اما دلیل حرکت کند ما در زمینه انرژی خورشیدی به اقتصاد انرژی باز می‌گردد.

میرهادی تصریح کرد: وقتی هزینه انرژی الکتریکی درمقایسه با دیگر هزینه‌های مردم همچون تلفن همراه کمتر باشد و به شکل بسیار ارزان در اختیار مردم قرار گیرد، کمتر کسی برای مصرف بهینه صرفه‌جویی در مصرف آن و استفاده از انرژی‌های نو اهتمام می‌ورزد.

وی با تاکید بر اینکه حل موضوع اقتصاد انرژی الکتریکی یکی از دغدغه‌های دست‌اندرکاران صنعت برق کشور است، گفت: وزارت نیرو تلاش‌های فراوانی برای وارد کردن انرژی‌های تجدیدپذیر به زندگی مردم انجام داده و در دو سال گذشته رویکردهای جدی‌تری در قبال توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر اتخاذ کرده است که می‌توان به افزایش قیمت خرید تضمینی برق حاصل از انرژی‌های نو به مبلغ 4630 ریال و قانون دریافت عوارض برق به‌منظور توسعه و تولید برق پاک اشاره کرد.

وی یادآور شد: سال گذشته با برخورداری از قانون عوارض برق و با حمایت مجلس، وزارت نیرو و شرکت توانیر از محل عوارض برق به نصب سلول‌های فتوولتائیک اقدام کردیم و توانستیم حدود 7500 کیلووات پنل خورشیدی در تعدادی از مدارس، مساجد نمونه، ساختمان‌های شرکت برق منطقه‌ای، توزیع برق و ساختمان‌های اداری نصب کنیم.

وی افزود: امسال مطابق بند "و" تبصره 11 بودجه 1393 وزارت نیرو مکلف شد که با مشارکت 50 درصدی مشترکان، انرژی‌های تجدیدپذیر و سامانه‌های کوچک فتوولتاییک را بر روی پشت بام‌ها گسترش دهد که اولویت و سیاست وزارت نیرو نصب این سامانه‌ها برای مشترکان خانگی بود.

وی اظهار داشت: ما سال گذشته در هزار نقطه پنل خورشیدی از ظرفیت 1.5 کیلوواتی برای مشترکان نمونه خانگی تا 100 کیلو واتی برای اداره‌ها و مراکز بزرگ نصب کرده‌ایم.  وی بیان کرد: یکی از اهداف ما فرهنگ‌سازی در کشور برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر است.


ثبت نظر

ارسال